Dobar potez

Serhio Kalderon
Džo Joung Kjun, predsednik južnokorejske korporacije JumpingClay, i Serhio Kalderon, primalac „super master franšize“ za region Balkana, najavili su nedavno da kompanija planira da otvori postrojenje za proizvodnju gline za modelovanje u Srbiji. Fabrika bi pokrivala tržišta Evropske unije, Afrike, Ruske Federacije, Bliskog istoka. Predsednik korporacije Džo Joung Kjun kazao je tom prilikom da bi kompanija nabavljala u Srbiji sve što joj bude dostupno – od štampanih materijala, do mašina i hemijskih supstanci.
Pod brendom JumpingClay se, inače, razvija lanac radnji u kojima se prodaje glina za modelovanje, ali i organizuju edukativne i kreativne radionice za decu. Primaoci JumpingClay franšize su zaduženi za vođenje radnji, a kako će se pokretanje proizvodnje u Evropi odraziti na njih, kao i koliko će taj potez povećati atraktivnost samog franšiznog sistema, ispričaće nam Serhio Kalderon.
Južnokorejska kompanija JumpingClay odlučila je da otvori fabriku u Srbiji. Zašto Srbija?
Srbija ima ugovore o slobodnoj trgovini sa Rusijom, Turskom, zemljama CEFTA, a pored toga, uslovi trgovinske razmene sa Evropskom unijom su, takođe, veoma povoljni. Srbija nudi i konkurentne i fleksibilne troškove rada, ali i investicione podsticaje. Sa ovom strateškom investicijom naš proizvod će biti konkurentniji, pri čemu će kvalitet ostati na istom nivou.
Gde će se fabrika nalaziti i koliko ljudi će zapošljavati?
Planiramo da otvorimo fabriku u blizini Beograda i mislim da će u vrlo kratkom roku biti zaposleno najmanje 20 ljudi.
Kako će pokretanje proizvodnje uticati na primaoce franšize u ovom regionu, i uopšte u Evropi. Da li će franšiza postati atraktivnija?
Svakako, franšiza će biti daleko atraktivnija, budući da će vreme dostave biti značajno kraće. Zahvaljujući tome primaoci franšize neće više morati da drže velike zalihe, a time će i troškovi transporta biti niži. Konačno, kao što sam ranije rekao, naši troškovi proizvodnje će, takođe, opasti i budući da carina u zemljama CEFTA ne postoji, proizvod će biti daleko konkurentniji.
JumpingClay planira i da otvori Institut umetnosti. O čemu je, zapravo, reč?
JumpingClay Institut umetnosti je izuzetno važan, budući da je to odeljenje u kojem se razvijaju novi edukativni programi, kao i dizajn proizvoda. Važan deo delatnosti kompanije je obuka instruktora, edukativni programi i razvoj kreativnosti.
Kada smo nedavno razgovarali, bili ste na korak od potpisivanja master ugovora za tržište Bugarske. Da li je ta saradnja realizovana?
Ugovor smo potpisali u aprilu i primaoci master franšize tek treba da započnu poslovanje. Trenutno rade na tome da pronađu dobru lokaciju za otvaranje prve radnje u glavnom gradu - Sofiji.
Recite nam nešto o planovima za ovu godinu, da li će, možda, biti potpisan ugovor za još neko tržište?
JumpingClay je nedavno potpisao ugovor za tržište Angole, Turske, Italije, a mi smo, takođe, dobili nekoliko upita iz okolnih zemalja iz ovog regiona. Sasvim smo sigurni da će otvaranje fabrike dodatno pogurati razvoj biznisa i povećati interesovanje.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...