Zadivljujući rast

Helen Doron
Tokom nedavne posete Beogradu, kao gost foruma “Biti uspešan u franšizingu”, Helen Doron se osvrnula i na rad centara koji pod njenim imenom posluju u zemljama ovog regiona. Naime, edukativni centri u kojima se engleski jezik uči po Helen Doron metodi, postoje u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. Na svakom od ovih tržišta, Helen Doron sarađuje i poslovanje razvija preko primalaca master franšize.
Kako sama kaže, izuzetno je zadovoljna razvojem mreže. – Naši partneri iz zemalja ovog regiona su vrlo poslovno orijentisani. Sistem je zadivljujuće rastao u poslednjih nekoliko godina. U Srbiji se posao odvija fantastično, a deca odlično govore engleski jezik – kaže Helen Doron.
Prvi Helen Doron centar u Srbiji je otvoren još pre petnaest godina, a danas ih ima 20. U Hrvatsku, franšiza je stigla 2009. i do sada je otvoreno 18 centara. U Sloveniji trenutno radi pet, u Makedoniji četiri, a u Bosni tri centra.
Kako je počelo
Svoju metodu učenja engleskog jezika Helen Doron je osmislila davne 1985, a sistem je, kako priča, prvo testirala na svojoj deci. Kad razmišlja o počecima, kaže da je s vrlo malom investicijom uspela da otvori školu i uđe u posao. Budući da je po struci lingvista, o samom vođenju škole, međutim, „nije znala ništa“.– Trebalo mi je više od godinu dana da shvatim kako biznis funkcioniše – kaže.
Prve materijale je pripremala sama. – Sela bih za klavir, pevala i svirala i sve to snimala. Te materijale sam koristila u prvoj školi, ali sam onda shvatila da sve mora da bude profesionalnije – kaže Helen Doron.
Tokom godina, svoju metodologiju je usavršila, a znanje počela da prenosi i drugima. Tako je prvi franšizni centar otvoren 1997. u Austriji.
Konstantan razvoj
Danas se po Helen Doron metodi engleski jezik uči u više od 800 centara u 34 zemlje širom sveta.
Pre dve godine, Helen Doron grupacija je započela saradnju i sa Univerzitetom u Kembridžu, tako da polaznici Helen Doron škola mogu da se pripreme za polaganje Kembridž testova engleskog jezika i dobiju međunarodno priznate sertifikate.
Nedavno su potpisali i franšizni ugovor za otvaranje centara u Grčkoj. – Postoji veliko interesovanje iz zemalja Latinske Amerike. U nekima od njih već rade Helen Doron centri – kaže Doron.
Pre godinu dana su pokrenuli i sopstvenu radio-stanicu. – U poslednje vreme uloženo je mnogo sredstava u tehnološki razvijene metode kao što su interaktivne knjige – kaže Doron.
Pored engleskog jezika, u okviru Helen Doron grupacije razvija se još nekoliko edukativnih programa: MathJogs je program koji matematiku objašnjava na zabavan način; Ready-Steady-Move! je program namenjen fizičkom razvoju dece kroz borilačke veštine, jogu i pilates; Super-Nature je namenjen deci koja engleski jezik uče u klasičnim školama, a Dada-Vinci je osmišljen za bebe i namenjen razvoju njihovih motoričkih, socijalnih i kognitivnih sposobnosti. Programi MathJogs i Ready-Steady-Move! se takođe šire kroz franšizu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...