Novi model za rast prodaje
Mađarska kompanija MOL je nedavno objavila da traži partnere koji bi upravljali njenim benzinskim stanicama u Srbiji. U isto vreme objavljena je informacija da hrvatska Ina, čiji je strateški partner MOL, ponovo raspisuje javni poziv za upravljanje pumpama te kompanije u Hrvatskoj. Ina je, naime, još prošle godine, pokrenula u Hrvatskoj pilot projekat, kada su na upravljanje ponudili pumpe uglavnom u Zagrebu i okolini.
Model, koji se sprovodi u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, podrazumeva da MOL ostaje vlasnik benzinskih pumpi, nastavlja da ih snabdeva, ali njima upravljaju nezavisni preduzetnici. Ovakav model poslovanja, koji u kompaniji MOL nazivaju COCA – Company Owned Commission Agent – nije novina u naftnom maloprodajnom biznisu. Mnoge svetske naftne kompanije su ga primenile i pokazao se veoma uspešnim.
MOL je ovaj biznis model prvo primenio u Mađarskoj. U drugim zemljama kao što su Rumunija, Austrija, Slovačka, Češka, ovaj model je unapređen i prerastao je u pravi oblik franšiznog poslovanja, objašnjavaju u ovoj kompaniji za Franchising.rs. – Partneri u ovom slučaju ne samo da upravljaju pumpama već preuzimaju i vlasništvo nad prodavnicama i poslovanjem, ali u skladu sa standardima MOL-a, procedurama i strategijom. Promena modela poslovanja u maloprodaji je logičan korak u razvoju integrisane naftne kompanije kojoj je cilj razvoj osnovnog biznisa, a u skladu sa evropskim trendovima i sa iskustvima MOL Grupe na drugim tržištima – navode u kompaniji.
U Srbiji će Mol na upravljanje nezavisnim preduzetnicima dati svih svojih 36 maloprodajnih objekata. – Mol za partnere želi male kompanije, preduzetnike. Partnerima će biti obezbeđeno i dodatno obrazovanje i obuka, sa željom da se obezbede najviši poslovni standardi u skladu sa MOL-ovom strategijom. Idealni kandidati za naše partnere su preduzetnici, obrazovani ljudi sa menadžerskim veštinama koji mogu da koordinišu rad tima na benzinskim stanicama, obezbede da usluga bude vrhunska i da prodaja raste – objašnjavaju za naš portal.
Cilj MOL-a je da, kako kažu u ovoj kompaniji, povećaju efikasnost poslovanja i prodaju u partnerstvu sa motivisanim i obrazovanim partnerima koji mogu da upravljaju benzinskim stanicama mnogo bolje, a u skladu sa strategijom i operativnim uputstvima koja će dobiti od kompanije Mol Srbija. – Na ovaj korak smo se odlučili i da bismo povećali standard usluge na benzinskim stanicama, ali i zadovoljstvo naših potrošača u Srbiji koji vole brend MOL, kvalitet, proizvode i usluge koji nudimo – objašnjavaju predstavnicu kompanije.
U Hrvatskoj se, u isto vreme kada je objavljena promena modela poslovanja u Srbiji, nastavlja sa sprovođenjem istog projekta, a u kompaniji Ina se nadaju da će, kao i prošle godine, privući veliki broj zainteresovanih. Darko Markotić, izvršni direktor Trgovine na malo u kompaniji Ina, ne sumnja u uspeh partnerskog vida poslovanja budući da je već, kako kaže, oproban od vodećih svetskih naftnih kompanija. – Model predstavlja jednu od najboljih praksi u industriji kada je reč o maloprodajnom poslovanju – izjavio je Markotić za hrvatske medije.
Ina osigurava svu potrebnu pomoć partnerima, ne samo u organizovanju poslovanja već i pri osnivanju firme. I dok će u Srbiji sve pumpe biti date na upravljanje, u Hrvatskoj se ne zna još tačan broj pumpi koje će biti ustupljene partnerima. Međutim, za razliku od Srbije, gde je Mol svoju maloprodaju samostalno razvijao, u Hrvatskoj je preuzeo udeo u kompaniji Ina koja je imala široku mrežu benzinskih stanica. Danas ih ima skoro 400.
Mađarska MOL grupa bavi se proizvodnjom nafte u osam zemalja i istraživanjem u 13 zemalja, a poseduje mrežu od oko 1.700 servisnih stanica u 11 zemalja u centralnoj i jugoistočnoj Evropi.
POGLEDAJTE ČLANKE
Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...