Novi model za rast prodaje

Mađarska kompanija MOL je nedavno objavila da traži partnere koji bi upravljali njenim benzinskim stanicama u Srbiji. U isto vreme objavljena je informacija da hrvatska Ina, čiji je strateški partner MOL, ponovo raspisuje javni poziv za upravljanje pumpama te kompanije u Hrvatskoj. Ina je, naime, još prošle godine, pokrenula u Hrvatskoj pilot projekat, kada su na upravljanje ponudili pumpe uglavnom u Zagrebu i okolini.
Model, koji se sprovodi u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, podrazumeva da MOL ostaje vlasnik benzinskih pumpi, nastavlja da ih snabdeva, ali njima upravljaju nezavisni preduzetnici. Ovakav model poslovanja, koji u kompaniji MOL nazivaju COCA – Company Owned Commission Agent – nije novina u naftnom maloprodajnom biznisu. Mnoge svetske naftne kompanije su ga primenile i pokazao se veoma uspešnim.
MOL je ovaj biznis model prvo primenio u Mađarskoj. U drugim zemljama kao što su Rumunija, Austrija, Slovačka, Češka, ovaj model je unapređen i prerastao je u pravi oblik franšiznog poslovanja, objašnjavaju u ovoj kompaniji za Franchising.rs. – Partneri u ovom slučaju ne samo da upravljaju pumpama već preuzimaju i vlasništvo nad prodavnicama i poslovanjem, ali u skladu sa standardima MOL-a, procedurama i strategijom. Promena modela poslovanja u maloprodaji je logičan korak u razvoju integrisane naftne kompanije kojoj je cilj razvoj osnovnog biznisa, a u skladu sa evropskim trendovima i sa iskustvima MOL Grupe na drugim tržištima – navode u kompaniji.
U Srbiji će Mol na upravljanje nezavisnim preduzetnicima dati svih svojih 36 maloprodajnih objekata. – Mol za partnere želi male kompanije, preduzetnike. Partnerima će biti obezbeđeno i dodatno obrazovanje i obuka, sa željom da se obezbede najviši poslovni standardi u skladu sa MOL-ovom strategijom. Idealni kandidati za naše partnere su preduzetnici, obrazovani ljudi sa menadžerskim veštinama koji mogu da koordinišu rad tima na benzinskim stanicama, obezbede da usluga bude vrhunska i da prodaja raste – objašnjavaju za naš portal.
Cilj MOL-a je da, kako kažu u ovoj kompaniji, povećaju efikasnost poslovanja i prodaju u partnerstvu sa motivisanim i obrazovanim partnerima koji mogu da upravljaju benzinskim stanicama mnogo bolje, a u skladu sa strategijom i operativnim uputstvima koja će dobiti od kompanije Mol Srbija. – Na ovaj korak smo se odlučili i da bismo povećali standard usluge na benzinskim stanicama, ali i zadovoljstvo naših potrošača u Srbiji koji vole brend MOL, kvalitet, proizvode i usluge koji nudimo – objašnjavaju predstavnicu kompanije.
U Hrvatskoj se, u isto vreme kada je objavljena promena modela poslovanja u Srbiji, nastavlja sa sprovođenjem istog projekta, a u kompaniji Ina se nadaju da će, kao i prošle godine, privući veliki broj zainteresovanih. Darko Markotić, izvršni direktor Trgovine na malo u kompaniji Ina, ne sumnja u uspeh partnerskog vida poslovanja budući da je već, kako kaže, oproban od vodećih svetskih naftnih kompanija. – Model predstavlja jednu od najboljih praksi u industriji kada je reč o maloprodajnom poslovanju – izjavio je Markotić za hrvatske medije.
Ina osigurava svu potrebnu pomoć partnerima, ne samo u organizovanju poslovanja već i pri osnivanju firme. I dok će u Srbiji sve pumpe biti date na upravljanje, u Hrvatskoj se ne zna još tačan broj pumpi koje će biti ustupljene partnerima. Međutim, za razliku od Srbije, gde je Mol svoju maloprodaju samostalno razvijao, u Hrvatskoj je preuzeo udeo u kompaniji Ina koja je imala široku mrežu benzinskih stanica. Danas ih ima skoro 400.
Mađarska MOL grupa bavi se proizvodnjom nafte u osam zemalja i istraživanjem u 13 zemalja, a poseduje mrežu od oko 1.700 servisnih stanica u 11 zemalja u centralnoj i jugoistočnoj Evropi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...