Magija pisane reči
Šolje, majice ili kalendari sa fotografijama i imenima određenih osoba – samo su neke od popularnih i prikladnih sitnica koje se najčešće kupuju za poklon. Izdavačka kuća „Plavi slon“ (Modry slon) iz Češke je, međutim, otišla korak dalje i pre 16 godina objavila prvu „personalizovanu“ knjigu. Ideja je, u suštini, bila vrlo jednostavna – junaci knjige su postajale „stvarne“ osobe – deca, ili odrasli, kojima je poklon bio namenjen i za koje se knjiga štampala po narudžbi.
Koncept je vrlo brzo postao popularan u Češkoj – ideja je privukla mame i tate koji su, u potrazi za idealnim poklonom za decu, ponekad bili primorani da potroše i više od svojih mogućnosti. „Plavi slon“ je ponudio kreativnu i jedinstvenu alternativu igračkama, za koju nije bilo potrebno izdvojiti ogromnu svotu novca. Međutim, ono što je ovom konceptu donelo najviše hvale, bila je činjenica da su deca knjige – rado čitala. A zatim, da su počela više da čitaju i druge knjige. Češki Institut za unapređivanje obrazovanja i Ministarstvo za obrazovanje, mlade i sport podržali su projekat i ocenili ga kao jedan od „najstimulativnijih načina za promociju čitanja kod mladih“.
Sa popularnošću, rasla je i potražnja. Da bi uspeli da pokriju celo tržište, izdavačka kuća je razvila i ponudila franšizu. Jedan primalac franšize pokrivao je gradove ili oblasti sa najmanje 200.000 stanovnika. U Češkoj, trenutno, imaju 31 primaoca franšize, a koncept su „izvezli“ i na tržišta Slovačke i Poljske. Sada su zainteresovani da primaoce master franšize pronađu i u zemljama ovog regiona.
Za pokretanje posla nisu potrebni posebni uslovi – većina primalaca franšize ovaj posao vodi od kuće, ali poslovnica može da bude smeštena i u tržnom centru ili knjižari. Sve što primalac franšize treba da ima su kompjuter, laserski štampač i klamerica. Davalac franšize obezbeđuje softver i određenu količinu polugotovih proizvoda koji su potrebni za štampanje knjiga po narudžbini.
– Iskustvo pokazuje da se investicija vraća vrlo brzo. Mesečna zarada svakako najviše zavisi od truda i umešnosti primaoca franšize, i može da se kreće od 200, pa do 1.500 evra – kaže Rafał Kwiatkowski, direktor razvoja u izdavačkoj kući „Plavi slon“. – Treba računati na to da prodaja knjiga značajno raste za vreme praznika, pre kraja školske godine, pa i pre Dana zaljubljenih, kada se knjige kupuju čak i za odrasle – dodaje Kwiatkowski.
POGLEDAJTE ČLANKE
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
Da li bi se personalizovane knjige uskoro mogle pojaviti i u Srbiji? Kako nastaju i kako se do njih može doći? Preduzetnima se nudi poslovna šansa.
Već posle mesec dana biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće „Plavi slon“
Za malu izdavačku delatnost ponekad su potrebni samo kompjuter i štampač – kaže Rafal Kvjatkovski, primalac master franšize izdavačke kuće „Plavi slon“ u Poljskoj
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...