Zadovoljan klijent je suština poslovanja
Rik Dejvidson, predsednik i izvršni direktor kompanije Century 21 Real Estate LLC
Ovogodišnja Studija zadovoljstva kupovinom/prodajom nekretnine*, koju je priredila agencija za istraživanje tržišta J.D. Power, rangirala je Century 21 Real Estate – jedan od najvećih svetskih franšiznih sistema za prodaju nekretnina – na prvo mesto po ukupnom zadovoljstvu klijenta, saopštili su iz sedišta te kompanije.
Kad se uzme u obzir da je pomenuta studija urađena na osnovu istraživanja tržišta nekretnina u Sjedinjenim Američkim Državama, gde je konkurencija izuzetno jaka, a potrošači naročito „osetljivi“ na kvalitet usluge, priznanje koje Century 21 dobija od svojih klijenata – utoliko je značajnije. Američki franšizni sistem, naime, najviše je rangiran u odnosu na ostale nacionalne kompanije iz branše, i što je najvažnije – u sve četiri kategorije koje je pomenuta studija ocenjivala: zadovoljstvo kijenata koji su prvi put kupovali nekretninu, klijenata koji su odlučili da ponovo kupe nekretninu, kao i zadovoljstvo klijenata koji su prvi put, odnosno, ponovo prodavali nekretninu preko iste agencije.
Povodom odličnih rezultata studije, Rik Dejvidson, predsednik i izvršni direktor kompanije Century 21 Real Estate LLC, napomenuo je da profesionalci koji rade u Century 21 vrlo dobro znaju da je posao prodaje i kupovine nekretnina proces u kojem se neprestano radi na razvijanju odnosa i izgradnji poverenja sa klijentima. – Zadovoljstvo klijenata je u samoj srži svega što naši agenti rade svaki dan. Reputacija našeg brenda je zaslužena i merena svakom interakcijom sa potrošačima, a rezultati J.D. Power studije ukazuju upravo na kvalitet celokupne franšizne mreže koju čine posvećeni i profesionalni prodavci – kaže Dejvidson.
Ova studija objavljuje se sedmu godinu i, kako je već naglašeno, meri zadovoljstvo klijenata koji prvi put ili ponovo koriste usluge najvećih američkih agencija za prodaju, odnosno, kupovinu nekretnina. Studija za 2014. godinu uzela je u obzir 5.810 ocena prikupljenih od 4.868 klijenata koji su prodali ili kupili nekretninu u periodu od marta 2013. do aprila 2014. godine. Ukupno zadovoljstvo klijetana koji su kupovali nekretninu mereno je na osnovu četiri faktora koji su presudno uticali na njihovo iskustvo: zadovoljstvo prodavcem, odnosno, brokerom, poslovnicama kompanije, procesom sklapanja posla i raznim dodatnim uslugama. Zadovoljstvo klijenata koji su prodavali nekretninu mereno je, takođe, pomenutim faktorima, ali i još jednim bitnim kriterijumom – kvalitetom i učinkom marketinga.
Bev Torn, rukovodilac odeljenja marketinga kompanije Century 21, kaže da povratne informacije o zadovoljstvu hiljada klijenata koji su kupovali ili prodavali nekretnine preko agencija i franšiza Century 21, najbolje pokazuju koliko je kompanija posvećena svojim klijentima. – Briga o kvalitetu usluge i rad na izgradnji poverenja jeste ono što nas izdvaja od drugih sistema na tržištu. Studija, tako, dolazi kao nagrada za trogodišnji naporni rad i strateški plan kojeg se naši brokeri drže od 2011. Usredsređivanjem na kvalitet svih svojih zaposlenih, oni su podigli lestvicu kvaliteta usluge – naglašava Torn.
U franšiznom sistemu Century 21 danas posluje oko 7.000 franšiznih agencija u 77 zemalja širom sveta, u kojima radi više od 102.000 profesionalnih brokera. Century 21 posluje i u ovom regionu, preko svog primaoca master franšize – kompanije Century 21 Srbija, koja je nosilac prava za teritoriju Srbije i Crne Gore. Pod ovim brendom u Srbiji i Crnoj Gori za sada posluje deset agencija, po pet u svakoj.
_____________________
*J.D. Power 2014 Home Buyer/Seller Satisfaction Study
POGLEDAJTE ČLANKE
Sotheby’s International Realty, svetski lider na tržištu luksuznih nekretnina, u martu 2020. otvara franšiznu podružnicu u nautičkom naselju Porto Montenegro u Crnoj Gori.
Jedna od najvećih franšizinih agencija za promet nekretninama u svetu, američki RE/MAX, nedavno je započeo poslovanje u Srbiji, a cilj je da se mreža poslovnica na ovom tržištu proširi i kroz pojedinačne franšize.
Srbija je, pored Crne Gore i Letonije, jedna od tri najnovije članice RE/MAX franšizne porodice.
U Srbiji je do sada poslovalo nekoliko velikih franšiza iz oblasti nekretnina, ali nijedna nije uspela da se održi. Nedavno je evropska franšiza Von Poll, specijalizovana za promet luksuznim nekretninama, rešila da okuša sreću.
Kompanija za prodaju luksuznih nekretnina Sotheby’s International Realty Affiliates dala je nedavno franšizu kako bi proširila poslovanje u Istočnoj Evropi. Prve poslovnice su otvorene u Hrvatskoj i Češkoj.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.