Na mladima svet ostaje

Kompanije koje su se opredelile da svoje poslovanje razvijaju u oblasti tzv. personalizovanih usluga (pružanja pomoći drugima) spadaju među najbrže rastuće u franšiznoj industriji – edukacija, fitness, briga o starijim osobama, oblasti su koje beleže konstantan rast broja mušterija. Podaci, međutim, pokazuju da raste i broj primalaca franšize. To naročito važi za sisteme koji su svoje usluge namenili deci, bilo da se radi o njihovoj edukaciji, pomoći pri učenju, dnevnoj brizi ili fizičkim aktivnostima. Kako se, naime, vidi iz tri nezavisna izveštaja – magazina Entrepreneur, portala FranchiseDirecrt i konsultantske kuće World Franchise Associates – franšize iz ove oblasti ne samo da beleže rast broja poslovnica na domaćem tržištu, već su i sve traženije na tržištima van zemalja porekla.
– Franšizni sistemi koji su usmereni na decu ostvarili su neverovatan rast u poslednjih nekoliko godina. Svetska ekonomska kriza i pooštravanje konkurentnosti na tržištu rada navelo je mnoge roditelje i obrazovne sisteme da pokušaju da što bolje pripreme decu za takav svet – primetio je Martin Henkok, izvršni direktor WFA zadužen za razvoj franšiza u Severnoj Americi.
– Roditelji su, stoga, u potrazi za bilo čime što će njihovoj deci obezbediti prednost, i to mogu da budu različiti vanškolski edukativni programi, muzičko obrazovanje, sport ili učenje stranih jezika. Zbog uskospecijalizovane usluge i pažnje s kojom se posvećuju svakom polazniku, ovakve "dečije" franšize postižu bolje rezultate od tradicionalnih sistema, kao što je škola. Mnogi među njima su potvrdili ovu činjenicu kada su počeli svoje koncepte da šire i kroz franšizu – objašnjava Henkok.
Brendovi kao što su FasTracKids, Bricks4Kids, Kumon, School of Rock, The Little Gym, KidzArt, Goddard Systems ili Tutor Doctor, samo su neke od brzo rastućih i vrlo popularnih franšiza. Jedna od poznatijih, škola za rano učenje engleskog jezika Helen Doron ima svoje centre u svim zemljama bivše Jugoslavije. Pored toga, Škola matematike 2plus2, Jumicar, Plavi slon i Mortimer English Club franšizni su sistemi koji u ovom trenutku traže primaoce franšize i u Srbiji.
U Beogradu je, da podsetimo, nedavno otvoren Smartacus, centar mentalne aritmetike koji radi po licenciranom SuanPan programu razvojno-obrazovnog centra Pro-Mens iz Niša. "Mala škola elektronike" je takođe domaći sistem koji nudi mogućnost širenja kroz franšizu.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...