Koliko jezika znaš?

Franšiza svetski poznate škole stranih jezika Berliz u Srbiju je stigla 2004. godine. Za ovih deset godina postojanja, otvorena su četiri centra i svi se nalaze u Beogradu. Primalac master franšize je kompanija La Lubenica, a direktorka Michela Bernacca smatra da potencijal za širenje mreže postoji i van glavnog grada Srbije. – Komuniciranje na stranom jeziku je svakodnevna potreba, a poznavanje engleskog jezika – danas je postalo nezaobilazno u mnogim sferama života. Zapravo, engleski je najrasprostranjeniji i najčešće korišćen jezik u privatnom i poslovnom životu – kaže Bernacca.
Ona napominje i da engleski kao maternji jezik govori više od 330 miliona ljudi, a da ga oko milijardu i po ljudi koristi na svim kontinentima. – Poslednjih godina, međutim, na našim prostorima vlada velika potražnja za nemačkim jezikom. Razlog tome su bolje poslovne perspektive, prvenstveno u inostranstvu, a i kod nas, tako da poznavanje i korišćenje nemačkog jezika povećava profesionalnu konkurentnost nezaposlenih i onih koje traže posao ili bolju poziciju. Uostalom, poznato je da ko zna više jezika ima više i mogućnosti, i u poslovnom i u privatnom životu – objašnjava Bernacca.
Ona napominje da ljudi već prepoznaju kvalitet Berlitz metode, što potvrđuje i broj njihovih polaznika koji se povećava iz godine u godinu. To, s jedne strane, može da bude dobro polazište za pokretanje novih škola jezika.
Berlitz je u Srbiji, kako kaže, počeo sa četiri instruktora i dva radnika u administraciji. Danas imaju pedeset stalno zaposlenih licenciranih predavača i njihove kurseve u toku jedne godine pohađa više od 2.000 polaznika. Vole da se pohvale da su strane jezike po Berlitz metodi učili mnogi poznati, među kojima su pevačica Edit Pjaf, nekadašnji predsednik Francuske Fransoa Miteran, glumci Žerar Depardje i Antonio Banderas, kao i glumice Meril Strip, Ingrid van Bergen.
– Kursevi u Berlitzu smatraju se najefikasnijim zbog jedinstvenog metoda učenja i sistemskog pristupa nastavi, koji garantuje uspeh svakom pojedinačnom polazniku. Nastavnici poseduju maternji nivo znanja jezika koji predaju i svakog meseca se dodatno usavršavaju, kako bi održali svoju međunarodnu instruktorsku licencu. Polaznicima je omogućeno da aktivno učestvuju u svakom času gde se predavači trude da podstaknu učenike da razmišljaju na jeziku koji uče – kaže Bernacca.
Prvi Berlitz centar, inače, osnovao je Maximilian Berlitz 1878. godine u Providensu, u Americi. Uspeh Berlitz metode se, međutim, vezuje za Francuza Fransoa Žolija koji je bez ikakvog prethodnog znanja engleskog jezika, zamenio bolesnog gospodina Berlitza i održao prvi čas za početnike – i to na francuskom jeziku. Za samo nedelju dana, Žolijevi učenici zabeležili su veliki napredak u znanju francuskog jezika. Na taj način je u Berlitz centru započet prvi moderan uspešan princip nastave stranog jezika bez prevođenja na maternji. Usavršen i modernizovan, ovaj princip se i danas koristi u Berlitz centrima širom sveta, a dostupan je i zahvaljujući tome što se kompanija širi kroz franšizu. Franšizu je počela da razvija 1996, a neke od zemalja u kojima imaju franšizne centre su i Hrvatska, SAD, Japan, Grčka, Turska, Velika Britanija, Egipat, Alžir.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...