Biznis na čvrstim nogama

Podologija je oblast medicine koja se bavi prevencijom i lečenjem bolesti stopala, vodeći brigu o kostima, mišićima, zglobovima, koži i noktima stopala. Pre tri godine, tim kolega iz Šćećina u Poljskoj, među kojima su bili fizijatar, fizioterapeut, ortoped i ortopedski tehničar, odlučili su da pokrenu sopstveni zdravstveni centar koji bi pacijentima pružao sve usluge iz ovog područja. – Želeli smo da na jednom mestu objedinimo sve – prevenciju, dijagnostiku i lečenje bolesti stopala – objašnjava Marcelina Bitenc, direktorka za razvoj sistema Podologia.pl. To je podrazumevalo i savremenu kompjutersku dijagnostiku, izradu ortopedskih uložaka i obuće, ali i manje zahtevne „kozmetičke“ tretmane (lečenje uraslih noktiju ili „kurijeg oka“).
U vreme kada su počinjali da rade, ovaj spektar zdravstvenih usluga u Poljskoj pokrivao je vrlo mali broj ordinacija, tako da i nisu imali značajniju konkurenciju. Posle dve godine rada, u proleće 2013, Podologia.pl je dobila i prvu franšiznu poslovnicu. Danas imaju više od 100 franšiza.
Podologia.pl je, naime, ponudila dva formata franšize, koji se razlikuju po visini početne investicije i opsegu usluga. – „Jeftiniji“ format ordinacije moguće je otvoriti sa nešto više od 4.500 evra investicije. Za potpuno opremljenu kliniku, sa svim uslugama, treba izdvojiti oko 20.000 evra. Međutim, u oba slučaja, primalac franšize može da očekuje povraćaj investicije posle šest meseci poslovanja – kaže Bitenc.
Kako objašnjava, primaoci franšize ne moraju nužno da budu i „medicinari“ – najvažnije je da budu uključeni u poslovanje i da – imaju stručno osoblje. – Posao, naravno, mogu voditi i stručnjaci iz ove medicinske oblasti – podolozi, fizijatri, fizioterapeuti, ortopedi, kao i preduzetnici koji bi samo mogli da zaposle stručno medicinsko osoblje. U svakom slučaju, pripremili smo kompletan sistem obuke, a na našu pomoć primaoci mogu da računaju i prilikom zapošljavanja osoblja. Najzad, naše iskustvo će im biti dragoceno i po pitanju marketinga i strategija za privlačenje klijenata – objašnjava Bitenc.
Većina dosadašnjih primalaca Podologia.pl franšize bili su ortopedi, fizioterapeuti i vlasnici kozmetičkih salona koji su već imali svoje klinike. Veliki broj partnera je, takođe, prvo počeo uzimanjem manjeg formata franšize – što je podrazumevalo i ograničen opseg usluga. – Ovakve klinike su potrebne skoro u svakom kraju. Vidimo da naši partneri uspešno posluju bez obzira da li su u velikom ili malom gradu. Mnogi od njih počinju tako što samo uvedu kompjutersku dijagnostiku, a zatim postupno šire spektar usluga – kaže Bitenc.
Izvor: Franchising.pl
Priredila:
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.