Kako se raste uz muziku

Mogli bismo reći da je franšiza Monkey Music u svetu muzike ono što je Helen Doron u podučavanju beba i male dece engleskom jeziku. Naime, Endži Koats, školovani muzičar i predavač, znala je da će slušanje muzike pozitivno uticati na razvoj njene prvorođene ćerke. Pošto nije našla adekvatne časove muzike u svojoj okolini, odlučila je da sama napiše muzički program koji bi stimulisao rani razvoj i proces učenja kod dece. Prvi polaznici škole, koja je otvorena u Londonu 1993, bili su njena ćerka i deca njenih prijatelja.
– Muzika utiče na sve aspekte razvoja kod deteta – na njegove fizičke, psihičke, jezičke i socijalne veštine, to jest, stimuliše celokupni proces učenja. Kao neko ko je podučavao malu decu muzici to sam znala i pre nego što sam postala mama. Sva deca se rađaju sa osećajem za muziku i ukoliko se muzikalnost od najranijih dana podstiče, deca kasnije lakše iskažu svoj muzički potencijal. Međutim, kao što sam rekla, uticaj muzike na vrlo malu decu je mnogo dublji i to pokazuju brojna istraživanja. Pevanje, sviranje i slušanje muzike čine dobru osnovu za sve aspekte učenja i razvoja – kaže Endži Koats na svom veb-sajtu i dodaje da je njeno petoro dece pohađalo časove Monkey Music.
Posao se brzo razvijao i, prema njenim rečima, mnogi su bili zainteresovani da započnu isti biznis.
– Pitala sam svog brata pravnika šta mogu da uradim da proširim poslovanje i on mi je odgovorio: franšizing – rekla je nedavno Koats u izjavi Bloombergu.
Prva franšiza je otvorena 1998, a danas širom Velike Britanije radi 50 primalaca franšize. Oko 10.000 porodica pohađa ove časove svake nedelje. Koncept je, kako se navodi na zvaničnom veb-sajtu, prepoznat kao brend br.1 u oblasti aktivnosti za predškolsku decu, a 2004. postali su i član Britanske franšizne asocijacije.
Dženi Istlejk, jedan od primalaca franšize koja je otvorila tri centra, skoro 10 godina je radila kao učiteljica i koordinator za muziku u osnovnoj školi. Uživala je da svira klavir, ali nije imala formalno muzičko obrazovanje. Međutim, kako sama kaže, oduvek je volela muziku i želela da u svojoj školi učesvuje u muzičkim aktivnostima. – Monkey Music je za mene bila idealna prilika da spojim muziku, predavanje i porodični život. O njima sam saznala iz jednog članka i stupila u kontakt sa Endži. Posle nekoliko oglednih časova, bila sam oduševljena energijom i entuzijazmom učitelja – ističe ona.
Istlejk naglašava da joj je na raspolaganju i menadžer zadužen za franšizing koji je uvek raspoložen da odgovori na sva pitanja i pomogne kada iskrsnu poteškoće u poslovanju. – Uvek možemo da naučimo nešto novo, što je veoma važno ako želimo da naši časovi ostanu zanimljivi i „sveži“ – kaže ona.
Primaocima su na usluzi i drugi menadžeri iz sedišta kompanije, svako u svojoj stručnoj oblasti: marketingu i PR-u, zaštiti dece, zdravlju i bezbednosti, edukaciji. Monkey Music Intranet se konstantno obnavlja informacijama neophodnim za unapređenje programa, materijalima za podučavanje i marketinškom literaturom. Na seminarima, lokalnim forumima i godišnjoj konferenciji, primaoci franšize mogu da razmene svoja iskustva.
Da bi postao primalac ove franšize, kandidat treba da voli da radi sa malom decom, da gaji istinsko interesovanje za muziku, a ukoliko želi i sam da bude predavač – da ima potrebne muzičke kvalifikacije. Neophodno je i da bude pouzdan i dobar u komunikaciji sa ljudima, odlučan i sposoban da motiviše druge kako posao bude rastao.
Val Stivenson, vlasnica tri franšizna centra, kaže da je joj je najveća inspiracija kada vidi kako njeni „majmunčići“ razvijaju ne samo muzičke, već i socijalne veštine. – Uživam kad uhvatim trenutak u kom su počeli da sviraju instrument tek onako, za sebe, kad se nasmeju svom omiljenom muzičkom rekvizitu ili kad prvi put zatapšu na muziku. Ovaj posao zaista može da oblikuje živote ove dece i samo saznanje da ste bili deo toga je privilegija – kaže ona.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...