Šta je novo u Parizu?
Od 22. do 25. marta u glavnom gradu Francuske održan je najveći sajam franšiza u Evropi – Franchise Expo Paris. I ove godine, sajam je uspeo da prevaziđe očekivanja – i po broju izlagača i po broju posetilaca. Predstavljeno je 449 franšiznih sistema iz 27 zemalja, pri čemu su 174 kompanije prvi put nastupile na ovom sajmu. Među njima su, da podsetimo, bila i dva slovenačka sistema – Optiprint i Printbox. Kad se ubroje i franšizne asocijacije, banke, advokatske i konsultantske kuće koje takođe učestvuju na sajmu, broj izlagača u tom slučaju dostiže čak 570. Sajam je posetilo više od 37.000 ljudi.
Predstavljeni su sistemi iz 90 branši, a koncepti iz ugostiteljstva i gastronomije – restorani brze usluge, kafeterije, barovi, čokolaterije – i ove godine su bili najzastupljeniji. Primećuje se, međutim, da je za razliku od prošle godine bilo neuporedivo manje štandova sa smrznutim jogurtom.
Takođe, u odnosu na „bum“ od prošle godine, kada se predstavilo oko dvadesetak brendova, ove godine bilo je tek par sistema koji se bave prodajom elektronskih cigareta.
Jedan od najzanimljivijih trendova je, pak, porast broja sistema usmerenih na brigu o starijim i bolesnim osobama. Izdvojili su se koncepti kao Senior Compagnie ili Merci +, koji svoje usluge, pak, nisu ograničili samo na kućnu negu starijih lica. Merci +, na primer, pruža i usluge čišćenja stanova, sređivanja dvorišta i bašte, pa čak i čuvanje dece.
Na sajmu se, kao i svake godine, proglašava najbolji franšizni sistem – prestižnu titulu ove godine osvojila je francuska kompanija Isocomble koja se već više od 35 godina bavi izolacijom. Na matičnom tržištu imaju 32 poslovnice.
Kako sajam ne privlači samo posetioce i potencijalne kupce franšize iz Francuske, već i iz drugih evropskih zemalja, smotra u Parizu svake godine beleži i porast broja inostranih franšiznih sistema. Najveći broj izlagača ove godine je došao iz Italije (26), a zatim Španije (21) i Sjedinjenih Američkih Država (21).
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.