Matematika u franšizi

Za razliku od modnih i ugostiteljskih franšiza, u oblasti obrazovanja mali je broj koncepata koji su poznati i dostupni širom sveta. Jedan od svetlih izuzetaka je svakako škola engleskog jezika Helen Doron, koja, između ostalog, edukativne centre ima i u (svim) zemljama ovog regiona. Međutim, Škola matematike 2plus2 iz Poljske takođe želi da promeni ovo stanje – iako se radi o relativno mladom franšiznom sistemu, škola je do sada otvorila franšize u Ukrajini, Češkoj, Kazahstanu i Srbiji. Ono što je omogućilo širenje na inostrana tržišta jesu delotvorna metodologija nastave i – prilično niske investicije za pokretanje posla, kaže Marćin Krušinjski, direktor kompanije 2BLC, zadužen za razvoj franšizne mreže.
– Radili smo na stvaranju platforme za razmenu iskustava, koja nam je pomogla da se nastavni programi unaprede na nivou cele mreže. Razgovarali smo o kvalitetu nastave, razmenili mišljenja i usvojili najbolje predloge. Što se franšiznog sistema tiče, naš poslovni model se može nazvati „mekom franšizom“, budući da primaoci franšize dobijaju „prostor“ za razvoj sopstvenih ideja – kaže Krušinjski.
Škola matematike bi, prema prvim najavama, franšize trebalo da dobije i u Hrvatskoj. Vlasnici koncepta su, naime, već u pregovorima sa dva zainteresovana preduzetnika. Za sada se zna da će prva škola biti otvorena u Zagrebu, a druga na Jadranu.
Inače, Škola matematike 2plus2 samo u Poljskoj ima 55 poslovnica. Odnedavno su, pak, počeli da razvijaju i drugi koncept – školu informatike (Cyfrowa Akademia) koja već ima 15 centara. Marćin Krušinjski kaže da se dva koncepta vrlo dobro nadopunjuju. Između ostalog, i zbog toga što predavači koji tokom letnjeg raspusta nemaju previše posla u školi matematike, dobijaju priliku da rade sa decom u školama informatike. – Poznavanje informatike, rad i programiranje na računaru spadaju u jednu od najbrže rastućih potreba savremenog doba. U tome vidimo svoju šansu. Svakako i za razvoj nove franšize – naglašava Krušinjski.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...