Više franšiza, više učenika

Ako bismo o razvoju franšizinga na ovim prostorima sudili samo prema franšizi škole engleskog za decu Helen Doron, koja je prisutna u svim zemljama bivše Jugoslavije, mogli bismo reći da je franšizing na dobrom putu. Naime, Helen Doron beleži rast franšiznih jedinica i broja polaznika, i od ove školske godine u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Crnoj Gori i Makedoniji poslovaće 71 franšizna škola engleskog jezika, što je za 16 više nego prošle godine.
Najviše franšiznih centara posluje u Hrvatskoj. Danijela Haralović, vlasnica preduzeća Laka spika, koja je primalac master franšize za pomenuto tržište, kaže da će ove godine raditi 23 centara, od toga, 13 u Zagrebu. – Otvorene su četiri nove lokacije, tri u Zagrebu i jedna na Cresu. Jako sam zadovoljna što već šestu godinu zaredom raste i broj studenata i broj franšiza – kaže ona.
Prva franšiza Helen Doron u Srbiju otvorena je 1999. i danas radi 18 centara u pet gradova, a prema rečima Tatjane Petković, vlasnice preduzeća Bee Beep, primaoca master franšize, od ove školske godine biće otvoren još jedan novi centar. – Takođe, u pripremi je još jedan centar. Broj polaznika konstantno raste, naši đaci imaju odlične rezultate na Kembridž ispitima i najbolji su u svojim školama iz engleskog jezika – kaže Petković.
Franšiza u Bosni i Hercegovini ovog septembra slavi četiri godine poslovanja. Nina Višković, primalac master franšize za tržište Bosne i Hercegovine, kaže da su se ove godine mreži pridružile četiri nove franšizne jedinice i da ih je sada ukupno deset. – Nadam se da ćemo nastaviti da udvostručujemo i broj đaka – dodaje ona.
Za skoro pet godina poslovanja u Sloveniji, Nina Žerjal, vlasnica kompanije Omnilingua, primaoca master franšize za tu zemlju, uspela je da Helen Doron školu „dovede“ u deset gradova kroz jezičke centre i studije. Ove godine, prema njenim rečima, mreži su se pridružile tri nove franšize. – Mogli bismo reći da se brzo razvijamo i rastemo, tako da sam veoma zadovoljna poslovanjem – kaže ona.
Iako ova franšiza posluje tek dve godine u Makedoniji, uspela je da mrežu proširi na devet centara i studija, od čega se pet nalazi u glavnom gradu Skoplju. Samo od ove školske godine radiće četiri nove franšize, a Goran Dinov, primalac master franšize za tu zemlju, kaže da očekuje da se od početka 2016. godine otvore dve nove lokacije. – Roditelji i deca koja pohađaju naše časove su veoma zadovoljni rezultatima i tretmanom tokom samih časova. To je naša glavna motivacija u daljem razvoju biznisa i naš cilj je da imamo po jednu franšizu u svakom gradu u Makedoniji sa više od 30.000 stanovnika – kaže Dinov.
Od prošle godine, Helen Doron ima franšizu i u glavnom gradu Crne Gore Podgorici.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...