Dragulj među franšizama
Na listi najvećih svetskih proizvođača nakita, pre Pandore stoje samo Tiffany i Cartier. Prošle godine, ova danska kompanija ostvarila je promet od 1,6 milijardi evra i neto dobit od 416 miliona evra, što je 32,5%, odnosno, 39,5% više u odnosu na prethodnu godinu. Kako se predviđa, ove bi godine promet mogao premašiti iznos od dve milijarde evra. Rast je delimično podstaknut otvaranjem novih prodavnica širom sveta, a ekspanzija, od samog početka, tekla je neverovatnom brzinom i zbog toga što se kompanija odlučila za franšizing.
Per aspera...
Pandora, naime, prodaje nakit u više od 90 zemalja, na šest kontinenata, i ima oko 9.500 prodajnih mesta, što uključuje i više od 1.500 franšiznih radnji (Pandora Concept Store). Iako je Pandora danas dobar primer kako se stiže do zvezda, kompanija je dvadeset godina gradila poziciju na tržištu – prvo, kao uvoznik i veleprodavac, a zatim kao dizajnerska kuća sa razvijenom maloprodajom. Tek početkom ovog milenijuma, Pandora je postala svetski poznati brend. Za to je, kako je ostalo zabeleženo u istoriji kompanije, bila presudna jedna kreacija – narukvica s privescima (charm bracelet). Koncept da se na jednostavnu narukvicu od zlata, srebra, kože ili tekstila mogu po želji nanizati mali privesci, koji će odgovarati senzibilitetu ili ukusu osobe kojoj je narukvica namenjena, toplo je prihvaćen širom sveta. U tom periodu Pandora otvara i svoje prve prodavnice van matičnog tržišta, i to na velikim i prosperitetnim tržištima – Sjedinjenim Američkim Državama (2003), Nemačkoj i Australiji (2004).
Pandora:
Narukvica s privescima
Foto: Jessica Cross/ Flickr
Drugi razlog za uspeh
Iako se u Pandori proizvodi ručno dorađen luksuzni nakit, najčešće izrađen od 14-karatnog zlata, sterling srebra i dragog kamenja, ono što ga izdvaja od drugih poznatih svetskih proizvođača jeste – cena. Cenovna pristupačnost je, zapravo, jedna od karata na koju Pandora igra.
Kompanija je, s druge strane, ovu strategiju mogla da „priušti“ jer je proizvodnju još 1989. premestila na Tajland, gde su, ne treba zaboraviti, cena rada i troškovi poslovanja bili neuporedivo niži. Kompanija u Bangkoku, inače, ima šest proizvodnih pogona u kojima radi oko 10.000 ljudi.
Za sledeću godinu već planiraju povećanje kapaciteta – do oktobra 2016. trebalo bi da otvore još jednu fabriku koja će se prostirati na 12.000 kvadrata i u kojoj bi se, isprva, zaposlilo 1.000 radnika, a zatim, u 2017. i do 5.000 ljudi.
Pandorin nakit se prodaje u zlatarama i prodavnicama i širom ovog regiona. U Srbiji, Pandora ima 18 prodajnih mesta, od toga sedam franšiznih mono-brend radnji Pandora Concept Store – pet u Beogradu i po jednu u Novom Sadu i Prištini.
Izvor: Les Echos de la Franchise
POGLEDAJTE ČLANKE
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com