Naturhouse nastavlja da širi mrežu
Tokom 2015. poslovanje španskog lanca Naturhouse konstantno je proticalo „u plusu“. Krajem trećeg kvartala u mreži su imali 2.083 poslovnice, što je za 129 više od broja s kraja 2014. Za prvih šest meseci 2015, lanac je ušao i na tri nova tržišta – Švajcarsku, Litvaniju i Sjedinjene Američke Države, i na taj način, proširio svoje prisustvo na 29 zemalja. Rast broja jedinica uporedo je pratio i rast prodaje i dobiti. Prema poslednjim podacima, neto dobit je dostigla iznos od 18,7 miliona evra, dok je prodaja porasla do 74,1 milion evra, što je za 2,8% više u odnosu na isti period prošle godine.
– Ove cifre još jednom potvrđuju da postoji ogroman interes za uslugu koju pružaju Naturhouse centri. One, takođe, pokazuju i naš potencijal za rast, naročito kad se uzme u obzir da smo 37 poslovnica otvorili samo tokom trećeg kvartala, što se, obično, smatra „periodom zatišja“ jer se poklapa sa letnjom sezonom – kažu u ovoj kompaniji.
Prema planovima, tokom 2015. i 2016. Naturhouse bi trebalo da otvori 240 centara širom sveta. Osnovna strategija razvoja i dalje će biti franšizing, a među novim, poželjnim tržištima nalazi se i Srbija. Španski lanac, inače, poslovnice već ima u Sloveniji i Hrvatskoj.
Dobru reputaciju franšize, kako kažu u kompaniji, podržava i činjenica da su jedini lanac za prodaju dijetetskih proizvoda koji ima „potpuno zaokružen sistem“ – od laboratorija, u kojima se preparati razvijaju, preko proizvodnih pogona, do specijalizovanih centara u kojima se preparati mogu kupiti. Naturhouse centri, međutim, na samo što se bave prodajom, već nude i besplatno savetovanje, tako da se za svaku mušteriju ponaosob pravi individualni tretman i plan prehrane.
Oni koji razmišljaju o pokretanju posla i kupovini franšize, a posebno oni koji žele da investiraju na polju dijetetike ili koji su „iz branše“ (biotehnolozi, farmaceuti, specijalisti ishrane), mogu da računaju na kompletnu podršku matične kompanije – obuka, prenos znanja, organizovanje nabavke i marketinga, spadaju u osnovni „franšizni paket“.
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.