NAJČITANIJE
Šta je to franšiza?
Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Šta su franšizne naknade?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Definicija franšizinga
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Jačamo gde smo najjači
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Vrste franšiza
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
I benzin teče kroz franšizu
Franšizing u oblasti maloprodaje naftnim derivatima je veoma razvijen u svetu. U Srbiji posluje nekoliko franšiznih lanaca benzinskih pumpi.
Legenda o LEGO kockama
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Od ideje do parfimerije
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Franšize u Makedoniji
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Franšiza ili licenca?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Mnogo više uz DIS
Kompanija DIS očekuje da se broj primalaca njihove franšize i franšiznih radnji u narednoj godini poveća za 10 odsto.
Skriveni heroji
Srbija će se narednih godina naći u fokusu vodećih svetskih trgovaca, pokazuje istraživanje „Skriveni heroji – sledeća generacija tržišta maloprodaje“ konsultantske kuće Deloitte.
Pet mitova o franšizingu
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize ponekad u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
„Livade“ u komšiluku
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
Moda sa severa osvaja svet
LPP, poljska modna kompanija u čijem su vlasništvu brendovi Reserved, Cropp, House, Mohito i SinSay, širi mrežu i na Balkanu. Najavljuje se ulazak i na novo tržište ovog regiona.
Inovativna franšiza stiže u Srbiju
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Obuka, put do uspeha
Obuka primalaca franšize i kvalitetan prenos znanja su „alfa i omega“ dobro ustrojenog franšiznog sistema. I ne samo na početku, već za sve vreme trajanja franšizne saradnje.
Brže sa franšizom
Modni brend Exterra iz Arilja svoju maloprodaju širi otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih radnji u Srbiji i zemljama regiona.
Ukusi Grčke u Srbiji
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Šta donosi H&M?
Dolazak H&M-a bi mogao da uzdrma tržište. Mali brendovi će svakako osetiti pritisak, dok će veći biti primorani da, bar za deo asortimana, snize cene ili daju popuste, tvrde predstavnici modne industrije u Srbiji.
Dobri primeri
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
„Naučna kuhinjica – nauka kroz igru“
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za decu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan biznis model širom Evrope.
McDonald’s u brojkama
Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca
Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.
Kako se pripremiti za ulogu primaoca franšize?
Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim da radim/ponudim? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?
Od perionice do franšize
Tomislav Fain je već 15 godina u preduzetništvu, bavi se turizmom i ugostiteljstvom. Kada je odlučio da otvori samouslužnu perionicu veša, odlučio se za franšizu LG Laundry Lounge.
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
Franšizni lanac „Moja radnja“ uključio je u svoj sistem više od hiljadu malih nezavisnih trgovaca širom Srbije.
Kupiti razrađen posao
U svetu nije neobično da se iz posla povuče primalac franšize koji ima stabilan i razrađen biznis. Ko može da preuzme i nastavi da razvija poslovanje? Husse u Srbiji daje i šansu i dobar primer.
Čarapa biznis čuva
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.