NAJČITANIJE
Šta je to franšiza?
Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Definicija franšizinga
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Šta su franšizne naknade?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Jačamo gde smo najjači
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Vrste franšiza
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Legenda o LEGO kockama
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
I benzin teče kroz franšizu
Franšizing u oblasti maloprodaje naftnim derivatima je veoma razvijen u svetu. U Srbiji posluje nekoliko franšiznih lanaca benzinskih pumpi.
Od ideje do parfimerije
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Skriveni heroji
Srbija će se narednih godina naći u fokusu vodećih svetskih trgovaca, pokazuje istraživanje „Skriveni heroji – sledeća generacija tržišta maloprodaje“ konsultantske kuće Deloitte.
Obuka, put do uspeha
Obuka primalaca franšize i kvalitetan prenos znanja su „alfa i omega“ dobro ustrojenog franšiznog sistema. I ne samo na početku, već za sve vreme trajanja franšizne saradnje.
Franšize u Makedoniji
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Franšiza ili licenca?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Kako se pripremiti za ulogu primaoca franšize?
Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim da radim/ponudim? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?
McDonald’s u brojkama
Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
„Livade“ u komšiluku
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.
Moda sa severa osvaja svet
LPP, poljska modna kompanija u čijem su vlasništvu brendovi Reserved, Cropp, House, Mohito i SinSay, širi mrežu i na Balkanu. Najavljuje se ulazak i na novo tržište ovog regiona.
Ukusi Grčke u Srbiji
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
„Naučna kuhinjica – nauka kroz igru“
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za decu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan biznis model širom Evrope.
Mnogo više uz DIS
Kompanija DIS očekuje da se broj primalaca njihove franšize i franšiznih radnji u narednoj godini poveća za 10 odsto.
Inovativna franšiza stiže u Srbiju
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
NYC BAGEL franšiza koja miriše na uspeh
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Pet mitova o franšizingu
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize ponekad u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
Franšiza i distribucija: razlike
Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Brže sa franšizom
Modni brend Exterra iz Arilja svoju maloprodaju širi otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih radnji u Srbiji i zemljama regiona.
Novi model za rast prodaje
Naftna kompanija MOL, nakon Slovenije i Hrvatske, uvodi partnerski sistem poslovanja i u Srbiji.
Kafa u franšizi „za poneti“
Samouslužni aparati za kafu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i porodična firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere sada traže širom Hrvatske.
Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca
Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.
Dobri primeri
I pored kriznih godina, franšizni sektor u Francuskoj konstantno raste. To potvrđuje poslednji izveštaj o tržištu franšiza u ovoj zemlji.
Edukido: 15 franšiza u 3 godine
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.