Za nas nije presudno da kandidat ima samo novčana sredstva. Mi, pre svega, brinemo o našem ugledu i tražimo kandidate koji bi nas predstavili u najboljem svetlu. Husse franšiza je namenjena osobama koje, na prvom mestu, imaju preduzetnički duh i smisao za plasiranje proizvoda.
Sreda
30.03.2016.
Zašto je Husse franšiza sa minimalnim rizicima, koje povoljnosti čekaju zainteresovane i kakvo je tržište hrane za kućne ljubimce, otkriva Saša Milutinović, Husse Srbija
 

Franšizni sistem Husse ne samo da ima sve veću mrežu primalaca franšize, već i pojedini primaoci proširuju teritoriju poslovanja. Tako se danas u mreži nalazi, kako kaže Saša Milutinović, primalac master franšize za teritoriju Srbije, sedam primalaca koji su zaduženi za devet teritorija. – Upravo ovaj podatak pokazuje da je naša franšiza vrlo zanimljiva i perspektivna – kaže Milutinović za naš portal. Ova franšiza, prisutna u Beogradu, Novom Sadu i Bogatiću, stigla je i u Niš. Sa Milutinovićem smo razgovarali i o tome zašto je Husse franšiza privlačna preduzetnicima, ko su idealni primaoci, ali i zašto je važno sponzorisati izložbe pasa.

Za početak, recite nam kako je došlo do saradnje sa primaocem iz Niša?

Franšiza za Niš je dogovorena i počeće sa radom 2. aprila. Dogovor smo napravili sa osobom koja ima sve predispozicije da bude najbolji primalac franšize, jer ispunjava sve uslove: reč je o odgajivaču koji ima rezultate na evropskim i svetskim takmičenjima. Na primer, na prošlogodišnjoj svetskoj izložbi pasa u Milanu, pas iz njegove odgajivačnice je postao svetski šampion. Vrlo je cenjen u južnoj Srbiji i pored odgajivačnice, vlasnik je i trgovinskih radnji koje posluju na teritoriji nišavskog okruga, tako da ima preduzetničkog duha i kapitala. Sve to ga čini pravom osobom za našu franšizu.

Kada govorite o „pravim osobama“ za Husse franšizu, kome je, dakle, one namenjena?

Husse franšiza je namenjena osobama koje, na prvom mestu, imaju preduzetnički duh i smisao za plasiranje proizvoda. U našoj mreži su i ljudi koji su se bavili marketingom i pokazalo se da je to odlično iskustvo za našu franšizu. Sa druge strane, kao što sam napomenuo, sada nam se pridružio čovek koji je već u trgovinskom poslu, uz to je i odgajivač, i odličan je primer idealnog primaoca ove franšize.

Zašto bi neko trebalo da se odluči baš za franšizu Husse?

Razloga za to ima više: mali nivo investicija za početak privatnog biznisa, brz povratak uloženog početnog kapitala, tržište sa velikim potencijalom koje je u stalnom usponu, smanjena administracija – što znači i manji izdatak za dugoročno poslovanje.

Prošle godine ste nudili određene povoljnosti novim primaocima. Kakvi su trenutni uslovi za zainteresovane? 

Tako je. Uslovi su ostali isti. Ulazna franšizna naknada je 2.500 evra bez poreza na dodatu vrednost. Od te sume, 500 evra odlazi na startni paket, odnosno, reklamni materijal za pokretanje lokalnog marketinga. Za ostatak novca se dobija roba, ali sa nultom maržom. Na ovoj robi, dakle, nema zarade, ali zato se vrati 4/5 uloženog novca za franšizu. Redovnu franšiznu naknadu – tzv. royalty – primalac počinje da plaća šest meseci od prve porudžbine. Prva porudžbina je, zapravo, roba koja se naruči nakon što se potroši roba koja je dobijena prilikom potpisivanja franšize. Na ovaj način, potencijalni primaoci franšize imaju više koristi. Jedna od njih je da na „svojim leđima“ mogu osetiti sistem poslovanja i mogu videti da li su zaista uslovi takvi kakvi su. Sa druge strane, kandidati se suočavaju s minimalnim rizikom za ulazak u privatni biznis, jer mogu da povrate veći deo uloženog novca za franšizu.

Često nastupate na izložbama pasa kao sponzori. Koliko takav marketing doprinosi rastu prodaje i da li je to, ujedno, savet i za Vaše primaoce franšize kako da se reklamiraju?

Da, svakako da je savet. Izložbe pasa su pravi target, jer se tu nalaze i kinolozi i kinofili, a takođe i osobe koje možda nemaju, a želele bi da nabave psa. Takođe, biti sponzor izložbe pasa, pogotovo međunarodnih, jeste stvar prestiža. Možemo se pohvaliti da smo sponzori ove godine na 19 različitih manifestacija, među kojima je i Beogradska izložba pasa, koja se održava dva puta godišnje na Beogradskom sajmu.

Moram napomenuti da smo našim učestvovanjem na manifestacijama uspeli da srpsku kinologiju dignemo na lestvicu više i približimo je svetskim standardima. Pored dekorisanja manifestacija – za šta vrlo često dobijamo pohvale – uveli smo prenos uživo, putem live-streaminga koji se može pratiti na našem sajtu. Tokom ove godine, prenos će biti sa manifestacija gde to dozvoljavaju tehnički uslovi, to jest, gde budemo imali dobar i brz internet.

Naravno, našim primaocima franšize se pomaže kada su sponzori manifestacija tako što sav reklamni materijal dobiju od nas – znači, ne mora svaki primalac da ulaže svoja sredstva, a takođe i polovinu troškova sponzorstva snosimo mi kao vlasnici master licence. Ovim smo pokazali da brinemo o našim primaocima i da primaoci nisu ostavljeni sami na tržištu, nego svi zajedno učestvujemo i sarađujemo.

Kakvo je trenutno tržište hrane za pse i mačke, s obzirom na veliki pad kupovne moći i,  uopšte, loš standard građana?

Tržište hrane za kućne ljubimce je vrlo perspektivno i sa stalnim trendom rasta. To se vrlo lako da proveriti preko Zavoda za statistiku. Takav trend proizilazi iz činjenice da se sve više vlasnika kućnih ljubimaca edukuje u vezi sa ishranom, i da je svest o čuvanju kućnih ljubimaca sve veća.

Takođe, i srpska kinologija ima veliki uticaj. Kako? Srpska kinologija je u samom svetskom vrhu, srpski psi se prodaju širom sveta, a odgajivači su na dobrom glasu. Odgajivači, da bi imali dobre pse, moraju i žele da, pored odabira krvnih linija, ulaganja u vakcine i dodatna sredstva, nabavljaju i hranu visokog kvaliteta, a to im mi možemo pružiti.

Međutim, ne samo što su vrhunskog kvaliteta, cena naših proizvoda je pristupačna i u odnosu na konkurenciju dosta manja, a to je samo zbog uprošćenog načina poslovanja. Zbog ovih razloga se sve više odgajivača odlučuje za naše proizvode. Na kraju bih dodao još jednu činjenicu vezanu za razvoj kinologije, a to je da je u toku 2015. godine, Kinološki savez Srbije izdao 37.000 rodovnika. Za isti period sve države bivše Jugoslavije, plus Bugarska, Rumunija i Mađarska, nisu zajedno izdale ovoliki broj rodovnika.

Šta ste postavili kao cilj ove godine po pitanju širenja franšizne mreže? Kojim brojem novih primalaca biste bili zadovoljni?

Ne bih da kalkulišem sa brojem franšiza, ali mogu samo napomenuti da je za sada sigurna još jedna franšiza koja će sa radom početi od jula i da svakodnevno imamo upite od potencijalnih kandidata. Reći ću i to da smo bili u prilici da potpišemo još nekoliko franšiznih ugovora, ali, po našoj proceni, to nisu bili kandidati koji bi mogli da rade po našem sistemu poslovanja. Za nas nije presudno da kandidat ima samo novčana sredstva. Mi, pre svega, brinemo o našem ugledu i tražimo kandidate koji bi nas predstavili u najboljem svetlu. 


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?