Za corner franšizu potreban je prostor od 25 do 30 kvadrata i 16.900 evra, dok je za compact franšizu potrebno 21.900 evra. Investicije se isplate za oko godinu dana.
Utorak
18.12.2012.
Hrvatska kompanija Body Creator prilagodila je svoj koncept krizi i ponudila tržištu manje formate: corner i compact franšize.
 

Ukoliko želite da se razvijate, prilagodite se ekonomskim okolnostima! Upravo to je učinila Ljiljana Kukec, vlasnica franšiznog koncepta Body Creator. Zbog duge krize i sve manje novca rešila je da pored master franšiza i franšiza velikih formata tržištu ponudi corner i compact franšize koje su pristupačnije, a i povraćaj investicije je brži.

Corner franšizom se lako može obogatiti već postojeća ponuda u fitness centru, kozmetičkom ili frizerskom salonu, ambulanti. Naime, Body Creator je centar za regulaciju težine i preoblikovanje ženskog tela. - Ovaj koncept zahteva vrlo malo prostora, a budući primalac franšize dobija i obuku i našu stalnu podršku u toku poslovanja. Osmislili smo ovaj koncept jer se može uklopiti u druga poslovanja. Primalac franšize, zapravo, može da nadogradi svoje poslovanje i uđe u ovaj unosni sektor mršavljenja, iako možda do sada nije u njemu poslovao. Verujem da ćemo naići na odobravanje tržišta – kaže Kukec.

Posebnih uslova nema. Potreban je prostor od 25 do 30 kvadratnih metara i spremnost da se stiču nova znanja. I naravno 16.900 evra, koliko košta opremanje „corner-a“ po principu „ključ u ruke“. Za taj novac primalac dobija šest aparata u koje je uključena i originalna termo-kapusula Body Creatora, koja služi za aktivnu vežbu u termoaktivnim uslovima, što je osnovna metoda ovog centra. U cenu je uključen i softver za rukovođenje poslovanjem. Kukec kaže da povraćaj ulaganja može da se očekuje za godinu dana.

Compact franšiza uključuje sedam aparata za tretmane, obuku, priručnike, trening, sertifikate, softver i cd sa svim formularima koji su potrebni za rukovođenje poslovanjem. - Tako je osmišljena da može da funkcioniše bilo u sklopu već postojećeg poslovanja bilo samostalno. To je najbolji „value for money“ (vrednost za novac), jer se najviše dobija od opreme sa najmanje ulaganja, što je vrlo važno u ovim kriznim vremenima u regionu – kaže Kukec.

Ona kaže da je to potpuno novi format koji, u ovom trenutku, na naplaćuje nikakve naknade, što su inače franšize Body Creator-a radile. Sada su odlučili da privremeno ukinu naknade, dok se tržište ne stabilizuje. I ovde se očekuje povraćaj investicije za godinu dana. Compact franšiza za Srbiju košta 21.900 evra.

- Tretnutno vlada mnogo veće interesovanje za corner i compact franšize nego za naše veće formate. Moram, međutim, priznati da ima interesovanja i za master franšizu za neke zemlje, što nas je u ovom času iznenadilo jer je to nešto skuplji koncept. Činjenica je da u tom slučaju primalac franšize zarađuje ne samo od centra koji otvori, već i od prodaje franšize na svojoj teritoriji – objašnjava Kukec.

Ovaj franšizni koncept je utoliko zanimljiviji što, kako kaže Kukec, sektor wellnesa i mršavljenja nigde u svetu, pa ni kod nas, ne zna za krizu. Ljudi, prema njenim rečima, ulažu sve više u zdravlje, što je sve značajnija komponenta mršavljenja. - Kao što je sektor kompjuterske tehnologije obeležio prošli vek, tako će welness i mršavljenje obeležiti 21. vek – kaže Kukec.

Body Creator je specijalizovani centar za žene, ali su sve zainteresovaniji i muškarci. Zanimljivo je da centar pismeno garantuje rezultate. Zato su klijenti osobe od 16 do 70 godina starosti. Stariji obično dolaze na preporuku lekara. - Sarađujemo sa estetskim hirurzima u predoperativnim i postoperativnim tretmanima, tako da su i žene koje probleme rešavaju operacijama naše redovne klijentkinje – kaže Kukec.

Metoda ovog centra temelji se na znanju dva nobelovca, a kompanija ima podršku Ureda za zdravstvo grada Zagreba, Zagrebačkog dijabetičkog društva i Udruženja za prevenciju prekomerne težine. Primaoci franšize u Hrvatskoj su dobili i određenu finansijsku pomoć Ministarstva preduzetništva i trgovine za podsticanje preduzetništva i zapošljavanje. – Kada je Ministarstvo odobravalo pomoć primaocima, vodili su se time da je naša franšiza uspešan poslovni koncept, i da od bilo koga može da napravi uspešnog preduzetnika, jer pružamo stalnu podršku u toku poslovanja – naglašava Kukec.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?