Deo iste familije, a posebni

Prednost ovakve saradnje je svakako razvijanje brenda i do sada se nismo susreli sa nekim nedostacima ili manama koje bi uticale na promenu samog modela saradnje... Vizuelni identitet naših partnera je vrlo sličan našim prodavnicama, oni u svom nazivu imaju i deo imena našeg brenda „Shtek“, čime smo želeli da istaknemo da su ipak deo iste porodice, a opet posebni.
Utorak
06.09.2016.
Kompanija DIM 011, vlasnik brenda ZLA Shtek, počela je pre nekoliko godina da svoju mrežu maloprodaje gradi kroz specifičan oblik saradnje – „labavu franšizu“...
 

... i model se pokazao uspešnim. Pre šest godina, naime, kompanija DIM 011 otvorila je prvu ZLA Shtek radnju u Beogradu sa idejom da se na jednom mestu nađu brojni proizvodi za motanje i korišćenje duvana, ali i garderoba pod Zla-Zla brendom. Nedugo zatim, 2012. godine, svoj poslovni model ponudili su i drugim preduzetnicima u Srbiji.

Odlučili smo se da sa drugim preduzetnicima saradnju razvijamo kroz tzv. „labavu franšizu“. Zbog sveukupne ekonomske situacije i samog tržišta smatrali smo da je to najbolji model. Naime, nismo želeli da budemo policajci, insistiramo na detaljima i finansijskim obavezama, već da sa saradnicima razvijemo partnerski odnos. Vizuelni identitet naših partnera je vrlo sličan našim prodavnicama, oni u svom nazivu imaju i deo imena našeg brenda „Shtek“, čime smo želeli da istaknemo da su ipak deo iste porodice, a opet posebni. Proizvode za koje smo mi generalni zastupnici su u obavezi da kupuju od nas, omogućili smo im odloženo plaćanje, a naš deo obaveze je da marketingom razvijemo njihov, a samim tim i sopstveni posao – objašnjava Ivan Peševski, vlasnik kompanije DIM 011.

Još jednu sopstvenu radnju otvorili su u Nišu pre četiri godine, a već naredne 2013, otvara se prva partnerska radnja MoonZla Shtek u Zemunu, i NS Shtek u Novom Sadu. Zla Shtek „familija“, kako nazivaju svoju maloprodajnu mrežu, proširuje se 2014. sa još dva partnera – Brdo Shtek na Banovom Brdu i Blok Shtek u Bloku 45 na Novom Beogradu. Istim tempom je nastavljeno i prošle godine, kada su deo mreže postale još dve prodavnice – Shtek V na beogradskoj opštini Vračar i Krug Shtek u Kragujevcu. Sopstvenu radnju, koja je prethodno bila u Sremskoj ulici, sele ove godine nekoliko metara dalje, u prolaz kod Palate Albanije u Beogradu.

Danas, dakle, u maloprodajnoj mreži posluju dve prodavnice u vlasništvu kompanije DIM 011 i pet „labavih franšiza“. – Prednost ovakve saradnje je svakako razvijanje brenda i do sada se nismo susreli sa nekim nedostacima ili manama koje bi uticale na promenu samog modela saradnje. S druge strane, opšti uslovi za poslovanje u Srbiji su katastrofalni, ali se trudimo da imamo široku ponudu artikala za sve platežne slojeve, pa i za one sa najnižim prihodima – kaže Peševski.

Foto: Zla Shtek, prolaz pored Palate Albanije, Beograd

U Zla Shtek radnjama se može pronaći širok dijapazon proizvoda: rizle, pajpovi, lule, mrvilice, digitalne vage, rezani duvan, cigarilosi, duvan za nargile, nargile, osveživači prostorija, ali i trenerke, duksevi, majice i mnogo toga još. – Konstantno se trudimo da unapredimo poslovanje i ponudu. Proširujemo ponudu Zla-zla garderobe i pribora za pušenje, a pre nekoliko meseci smo počeli sa prodajom i opreme za gajenje biljaka, što se pokazalo dobrim potezom, jer su reakcije potrošača odlične. Naime, postali smo zastupnici nekoliko najkvalitetnijih proizvoda iz te grane. Za nekoliko meseci počinjemo i proizvodnju prvih srpskih rizli – papira za motanje pod našim brendom, što je za nas veoma važna stvar – kaže Peševski.

U međuvremenu, razvili su online shop za hrvatsko tržište pod domenom zla-zla.com. Peševski kaže da su zainteresovani da ovaj oblik saradnje, koji već razvijaju u Srbiji, prošire i na zemlje regiona.


Vesna Lapčić
saradnik