Iskustvom do boljih rezultata

Godišnji sastanak primalaca master franšize brenda Husse u Madridu:
Saša Milutinović prima priznanje za odličnu prezentaciju brenda direktnim marketingom
Ponedeljak
17.10.2016.
Švedska kompanija Husse, proizvođač i dobavljač hrane za kućne ljubimce, održala je nedavno godišnji skup svojih primalaca master franšize. Partner iz Srbije vratio se sa posebnim priznanjem.
 

Svoje franšizne partnere iz svih krajeva sveta Husse je okupio u Madridu, a sastanku je prisustvovao i Saša Milutinović, primalac master franšize iz Srbije. Bila je to dobra prilika da se razmene iskustva, a pojedina su mu, kako kaže, veoma koristila. – Seminar je trajao dva dana, okupilo se oko 30 ljudi. Razgovarali smo o novim proizvodima, kretanjima u samoj kompaniji Husse, razvoju franšize i poslovanja, a najbolji „masteri“, iz Poljske i Portugalije, imali su glavnu reč i prenosili svoja iskustva – kaže Milutinović.

Pričajući o svojoj poslovnoj filozofiji, pak, Milutinović je objasnio da je tokom prethodnih godina nastojao da poseti što više izložbi pasa i tako prezentuje brend, te je na godišnjem sastanku u Madridu dobio značajno priznanje – Excellent person to person marketing – priznanje za odličnu prezentaciju brenda direktnim marketingom. – To priznanje mi je veoma značajno, a na koji način su moje kolege iz drugih zemalja gledale na to pokazuje i postupak primaoca master franšize za teritoriju Nemačke koji mi je prišao i pitao da li bi mogao da pošalje jednog svog primaoca franšize na obuku kod mene. Mislim da je to jedna od retkih situacija da stranci žele da pošalju nekog svog na obuku u Srbiju, čime sam zaista počastvovan – kaže Milutinović.

Razmena iskustava

Iako globalni sastanci služe da se, između ostalog, razmene iskustva, Milutinović napominje da je nemoguće sva primeniti na svakoj teritoriji, pa je na sastanku bilo i ozbiljnih diskusija. – Na primer, kod nas su odgajivači na mnogo višem stepenu razvijenosti nego, na primer, u Češkoj ili Poljskoj, pa kolege iz tih zemalja nisu mogle da me do kraja razumeju zašto su mi oni toliko važni u prezentaciji brenda i zašto im posvećujem pažnju – dodaje Milutinović.

Međutim, dragoceno mu je bilo iskustvo kolege iz Portugalije, izneto na jednom od vebinara, koji se, kao vid podrške, redovno organizuju za primaoce Husse franšize. Primalac franšize iz Portugalije objasnio je, naime, da kao osnovni marketinški alat koristi prezentaciju brenda „od vrata do vrata“. Danas, ostvaruje prosečan mesečni obrt od oko 20.000 evra. – Njegova filozofija je da svaki dan targetira jednu teritoriju i obrađuje je bukvalno „od vrata do vrata“. To je teško, ali isplativo. On kaže da, naravno, ima mnogo onih koji ga odbiju, ali uvek bude i onih koji kažu „da“ i postanu kupci. Tako stečeni kupac se ne gubi, a i svest o brendu u tom kraju je mnogo veća – objašnjava Milutinović.

Kompanija Husse je prošle godine zabeležila rast prihoda od 12 odsto u odnosu na 2013. godinu, a sistemu su se pridružili i primaoci iz novih zemalja. – Globalno širenje brenda znači svima nama – svim primaocima master i pojedinačnih Husse franšiza. To je prilika za dalju prezentaciju i promociju brenda, jer je jedan od pokazatelja da ova franšiza zaista funkcioniše. Husse je, na primer, stigao i na afrički kontinent i sada ima primaoca u Nigeriji – kaže Milutinović.

Sastanak u Beogradu

Nakon globalnog sastanka u Madridu, održan je i godišnji sastanak pojedinačnih primalaca franšize u Srbiji, na kojem je prisustvovala i predstavnica kompanije iz Švedske. – Mi, inače, održavamo sastanke jednom mesečno, ali je ovo zvanični godišnji sastanak na kojem smo ugostili i predstavnicu našeg matičnog davaoca franšize – objašnjava Milutinović.

Foto: Godišnji sastanak primalaca Husse franšize u Srbiji

Razgovaralo se o mnogim temama – novim proizvodima, iskustvima, problemima – između ostalog i o promeni imena pojedinih proizvoda budući da evropska regulativa zabranjuje da se u nazivu nalazi ime sastojka hrane...

Na skupu u Beogradu zvanično je izabran i trenutno najbolji primalac Husse franšize u Srbiji – Dejan Jakovljev, koji je postao deo Husse porodice pre oko devet meseci. Kada je počeo da radi na teritoriji Novog Beograda i Čukarice, imao je svega desetak stalnih kupaca, a za kratko vreme je privukao oko 260 kupaca.
Ljubav prema životinjama, upornost i znanje koje sam ranije stekao, budući da sam preduzetnik devet godina, privuklo me je da uzmem Husse franšizu. Sastanak koji smo imali sa predstavnicom centrale je svakako bio značajan, ali mi konstantno pratimo i vebinare. Uz to, svi primaoci u Srbiji se međusobno druže, a sa „masterom“ Sašom Milutinovićem razvili smo prijateljski odnos, tako da gotovo svakodnevno razmenjujemo iskustva, pričamo o dešavanjima na terenu, konsultujemo se oko različitih stvari ili specifičnih slučajeva – kaže Jakovljev.

Među primaocima Husse franšize nalazi se i jedna žena – Gordana Mandić, koja je zadužena za dostavu hrane na teritoriji Surčina i Zemuna. Ona je postala primalac franšize pre tri meseca, pa joj sastanci sa drugim kolegama mnogo znače. – Meni je ovo prvi privatni posao, a prethodni poslovi nisu imali mnogo veze sa ovim što danas radim. Zato su mi sastanci sa kolegama dragoceni. Razmenjujemo iskustva, a predstavnica iz centrale nam je, na nedavnom sastanku, slikama i rečima dočarala mnogo toga što je značajno u poslu. Moram da istaknem i da su primaoci Husse franšize u Srbiji dobre i korektne kolege, pa svako druženje sa njima prija – kaže Mandić koja je uspela da spoji posao i zadovoljstvo jer voli životinje, posebno pse. – Dugo nisam radila, a kako sam uvek hranila kučiće u svom komšiluku, suprug je počeo da istražuje šta bih to mogla da radim, a da nije kancelarijski posao. Husse franšiza je bila odlična poslovna prilika – dodaje ona.

Saša Milutinović kaže da interesovanje za ovom franšizom ne jenjava, te da je potpisao i predugovor za južni Banat, a izvesno je da će uskoro biti još novih primalaca. – Stalno nam se javljaju ljudi. U praksi se pokazuje da je ovo franšiza sa malim ulaganjima, a velikom šansom da se zaradi – ukoliko primalac hoće da radi – napominje Milutinović.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?