Po svetskim standardima
Tudors radnja u Knez Mihailovoj u Beogradu
Turski brend Tudors, pod kojim se prodaju muške košulje i aksesoar, prisutan je tri godine na tržištu Srbije preko kompanije BJN koja je primalac master franšize za zemlje ovog regiona. Budući da je reč o mladom franšiznom sistemu, koncept se stalno unapređuje. To potvrđuje i ono što se dešavalo tokom proteklih meseci u Srbiji kada su dve Tudors radnje, u beogradskom tržnom centru Big Fashion i u Knez Mihailovoj ulici, osvanule „u novom ruhu“. – Vlasnik brenda Tudors Jasar Ajajdin veliki je kreativac, uz to i arhitekta po profesiji, i nije neobično što želi da koncept približi svetskim standardima. Cilj novog koncepta je uvođenje trenda koji su prihvatili mnogi svetski brendovi – da u prvom planu budu proizvodi, odnosno, da roba dođe do izražaja, a ne sam nameštaj. Pored toga, Tudors beleži rast prodaje aksesoara pa je izgled radnji i nameštaja trebalo prilagoditi i novoj ponudi – objašnjava Bojan Mitić, vlasnik kompanije BJN.
Novi koncept će, prema njegovim rečima, postepeno početi da se uvodi u sve Tudors radnje.
Iako je za franšizne sisteme uobičajeno da su standardi po pitanju vizuelnog identiteta, a naročito izgleda radnji, strogo definisani, Bojan Mitić objašnjava da je sa davaocem franšize uspeo da razvije poseban partnerski odnos. Naime, davalac franšize je bio otvoren i hteo je da sasluša sugestije partnera iz Srbije, znajući da je Mitić već sarađivao s različitim franšiznim sistemima (7camicie, Miss Roberta, Sportstaff, Quiz, List). – Dugo radimo sa poznatim svetskim brendovima i imamo dosta iskustva u tom pogledu. Zato smo iznosio razne sugestije vlasniku brenda Tudors, koje je on rado prihvatao. Na primer, sugerisali smo da neke radnje treba da imaju „industrijski dizajn“, sa otvorenim plafonima, štoje davalac franšize prihvatio i odluka se pokazala kao dobra. Zapravo, veoma dobro sarađujemo i uvek je dobro saslušati i drugo mišljenje – kaže Bojan Mitić.
Tudors je poznat po košuljama za muškarce, ali u njegovoj prodaji sve značajniji udeo zauzima aksesoar poput kaiševa, kravata, leptir-mašni, sunčanih naočara, a odnedavno i parfema. Pored svega navedenog, u ponudi su majice i džemperi.
Maloprodajnu mrežu u Srbiji uglavnom razvija kompanija BJN, ali su, kako kaže Mitić, otvoreni i za druge modele saradnje, pa i davanje single-unit franšize. Kako je ranije izjavio Mitić, cilj Tudorsa jeste da razvije mrežu kroz različite oblike „poslovnih modela koji dovode do uspeha“. Napominje da ne žele da uspostavljaju „pravila na papiru koja ne funkcionišu u praksi“, stoga će saradnju praviti isključivo ako postoji zajednički interes.
U Srbiji za sada posluje 13 Tudors radnji – u Beogradu, Novom Sadu, Vršcu, Kragujevcu, Kraljevu, Nišu, Leskovcu i Užicu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize ponekad u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se