Taktički potez
Kompanija Militaria, u čijem je vlasništvu brend Military Shop, nastala je kao odgovor na potrebe tržišta za zaštitnom i taktičkom opremom davne 1996. godine. U to vreme je, kako kažu u ovoj kompaniji, bilo sličnih proizvoda i firmi, ali tržište nije bilo prezasićeno. Osim toga, već tada su razmišljali o drugačijem konceptu rada i širenju maloprodaje kroz partnerski sistem.
– Razvoj partnerske mreže je bio logičan korak nakon razvoja poslovanja i sve većeg rasta udela na tržištu. Naši prvi partneri su bile maloprodaje u zemlji koje same nisu bile u mogućnosti da nabave robu iz asortimana koji smo mi imali u ponudi. Vrlo brzo, zbog bliskosti sa susednim narodima, što po jeziku, što po preferencijama, partnere smo nalazili i u zemljama regiona – Makediniji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori – objašnjava Nemanja B. Antić, direktor kompanije Militaria.
Potraga za partnerima nije, kako kaže, bila ni laka ni jednostavna, posebno za onima u inostranstvu.
– Izbor partnera zahteva mnogo strpljenja i pažnje jer je veoma bitno naći prave ljude na koje se uvek možete osloniti – kaže on i dodaje da je za uspešnu saradnju potrebno pronaći pouzdane ljude spremne na rad i izazove koji svakodnevno iskrsavaju na tržištu. – Poverenje se teško stiče i polako gradi, tako da veliku pažnju posvećujemo razvoju naše saradnje. Poverenje, međutim, mora da bude obostrano – ističe Antić.
Kada je reč o podršci koju pružaju svojim partnerima, Militaria im omogućava redovnu isporuku robe, a asortiman biraju zajedno, odnosno, na osnovu zajedničke procene. Trude se da im prenesu kompletno znanje u pogledu nabavke i isporuke robe, tretmana kupaca, reklamiranja, ali i finansiranja poslovanja.
– Podrazumeva se da je najveća podrška partnerima potrebna na samom početku saradnje, a da kasnije veći deo posla obavljaju samostalno, jer su se upoznali sa poslom. Za nas je jedna od najvažnijih stvari u poslovanju sticanje poverenja kupaca, i od svojih partnera očekujemo da grade odnos poverenja kao što i mi činimo. Naši saradnici predstavljaju naš brend i pozitivno iskustvo potrošača nam je, stoga, veoma važno – objašnjava on.
Sa sve većim razvojem elektronske trgovine i Militaria je dobar deo svog poslovanja bazirala na onlajn prodaji, kako u zemlji, tako i u inostranstvu. – Praktično, razvijamo tri kanala prodaje, imamo saradnju sa državnim institucijama, privatnim kompanijama, odnosno, partnerima, ali i onlajn prodaju te robu distribuiramo na pojedinačne adrese na bilo kojoj lokaciji u zemlji – objašnjava Antić.
Asortiman prodavnica Military Shop je raznovrstan i čine ga brendovi domaćih proizvođača, ali i poznatih svetskih brendova. – Mnogi domaći proizvođači su upravo zahvaljujući našim prodavnicama uspeli da plasiraju svoje proizvode i postanu prepoznatljiviji na tržištu. Uslovi su da ispoštuju rokove isporuke i da obezbede dovoljne količine da bi roba u što kraćem roku došla do kupca. Od inostranih brendova smo izabrali neke od najpoznatijih – YDS, Pentagon, Brandit, Artra, Sabre Red i mnogi drugi. U asortimanu se nalaze i proizvodi koje i sami proizvodimo kao što je balistička zaštita, odnosno, panciri – kaže on.
Militaria planira da nastavi širenje poslovanja i u drugim zemljama, ali su, kako kaže Antić, veoma oprezni, analiziraju potencijalna tržita i dugo planiraju. Za sada su im u fokusu neka od tržišta istočne Evrope, pre svega Rusija i Ukrajina.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se