U teoriji, najbolje vreme za prodaju nakita je leto - zbog vremenskih prilika, nadolazećih odmora, promene u garderobi i potrebe za novim modnim dodacima. S druge strane, ako otvorite radnju za prodaju nakita na kraju godine, bićete u dobroj prilici da „pokupite kajmak“ od šoping groznice pred Novu godinu i Božić.
Sreda
16.01.2013.
Ako su dijamanti najbolji ženini prijatelji, bižuterija je onda, bez sumnje, njena najbolja prijateljica.
 

Rast cena nafte, metala i hrane direktno utiče na porast cena proizvoda široke potrošnje. Međutim, uprkos finansijskom zemljotresu koji potresa svet već nekoliko godina, tržište nakita teško da je osetilo bilo kakvo podrhtavanje. U velikoj meri i zbog toga što se tržište preorijentisalo na proizvodnju i prodaju nakita bez plemenitih materijala - bižuterije. „Efekat ruža za usne“ potvrđuje da će, u teškim vremenima, većina sebi uskratiti nepotreban luksuz, ali će zadržati „pravo“ da kupuje sitne darove. Ako već prodaja nekretnina ili automobila opada, iskustvo pokazuje da je potrošač uvek spreman da kupi parfem, nakit ili jeftiniji električni uređaj.

Bižuterija je zbog toga postala odlična i poželjna alternativa skupom nakitu, koji se uglavnom čuva i nosi u posebnim prilikama. Pored toga, ispostavilo se da manje luksuzan nakit bolje odgovara na brzu smenu modnih trendova (fast fashion). Širok izbor različitih modnih dodataka, atraktivna cena i mogućnost kreiranja ukrasa po sopstvenom ukusu, jeste ono što privlači kupce širom sveta.

Dobar primer

Da krize za bižuteriju nema, potvrđuje i Diva, australijska kompanija za proizvodnju nakita. Pod njenim brendom danas posluje više od 4.000 radnji u celom svetu, za nju rade mladi dizajneri iz Londona, Milana i Pariza, franšizna mreža se prostire na četiri kontinenta. „Diva“ je namenjena ženama od 15 do 35 godina i u svojoj ponudi ima više od hiljadu proizvoda koji su „dizajnirani“ za svačiji džep.

Međunarodni uspeh kompanija duguje i uspešnom poslovanju franšizne mreže.

Našu „Divu“ najčešće širimo kroz franšizu. Ovakav model poslovanja je odlično rešenje ako želite da pokrenete sopstveni posao. Osim toga, franšizno partnerstvo je isplativo za obe strane. Mi polazimo od toga da lokalni preduzetnik, kao primalac franšize, bolje poznaje prilike i potrebe domaćeg tržišta, a da centrala treba da prati najnovije trendove u modi, što nam omogućava da na kraju stvorimo atraktivan proizvod - kaže za poljski portal Franchising.pl Piter Bon, izvršni direktor kompanije Diva.

Kompanija je na tržište Poljske, recimo, ušla sredinom 2010, i do danas je otvorila 24 radnje, od čega je, u toku samo jedne godine (2011.) pokrenula 14 prodajnih salona. Igor Bolšakov, direktor kompanije Diva Poland, potvrđuje za portal Franchising.pl da je najbolji način za pronalaženje pogodne franšize za pokretanje posla - internet.

Vrlo smo zadovoljni što smo imali priliku da sarađujemo sa specijalizovanim portalima, kao što je Franchising.pl - naglašava Igor Bolšakov – Pri tom, i sami aktivno tragamo za primaocima franšize. Naši štandovi po sajmovima, recimo, konstantno privlače veliki broj zainteresovanih. Prijatno me je iznenadilo to što ljudi dolaze k nama s određenim pitanjima. I često očekuju vrlo precizne odgovore i tačne podatke kao, na primer, koliki je prosečni iznos na računu. To me je uverilo da će, kao primaoci franšize, biti odgovorni i posvećeni svom poslu, što je, u stvari, i najbitnije za održavanje imidža kompanije i brenda - objašnjava Bolšakov.

Bolšakov dodaje da je, u teoriji, najbolje vreme za prodaju nakita leto - zbog vremenskih prilika, nadolazećih odmora, menjanja garderobe i potrebe za novim modnim dodacima. - S druge strane, svim svojim franšiznim partnerima kažemo da ako otvore radnju na kraju godine, biće u dobroj prilici da „pokupe kajmak“ od groznice pred Novu godinu i Božić.

Diva je prisutna i na tržištu Srbije. U oktobru 2010. godine otvorila je dve franšizne prodavnice u Beogradu, a po najavi na zvaničnom sajtu, u planu je otvaranje i prodavnice u Kragujevcu.

Iako nije zlato sve što sija, bižuterija je postala pristupačan, originalan i nezamenjiv modni dodatak. Zapravo, neprocenjiva prilika da svaka žena pronađe i „ponese“ svoj stil.