Diva bez po muke
Rast cena nafte, metala i hrane direktno utiče na porast cena proizvoda široke potrošnje. Međutim, uprkos finansijskom zemljotresu koji potresa svet već nekoliko godina, tržište nakita teško da je osetilo bilo kakvo podrhtavanje. U velikoj meri i zbog toga što se tržište preorijentisalo na proizvodnju i prodaju nakita bez plemenitih materijala - bižuterije. „Efekat ruža za usne“ potvrđuje da će, u teškim vremenima, većina sebi uskratiti nepotreban luksuz, ali će zadržati „pravo“ da kupuje sitne darove. Ako već prodaja nekretnina ili automobila opada, iskustvo pokazuje da je potrošač uvek spreman da kupi parfem, nakit ili jeftiniji električni uređaj.
Bižuterija je zbog toga postala odlična i poželjna alternativa skupom nakitu, koji se uglavnom čuva i nosi u posebnim prilikama. Pored toga, ispostavilo se da manje luksuzan nakit bolje odgovara na brzu smenu modnih trendova (fast fashion). Širok izbor različitih modnih dodataka, atraktivna cena i mogućnost kreiranja ukrasa po sopstvenom ukusu, jeste ono što privlači kupce širom sveta.
Dobar primer
Da krize za bižuteriju nema, potvrđuje i Diva, australijska kompanija za proizvodnju nakita. Pod njenim brendom danas posluje više od 4.000 radnji u celom svetu, za nju rade mladi dizajneri iz Londona, Milana i Pariza, franšizna mreža se prostire na četiri kontinenta. „Diva“ je namenjena ženama od 15 do 35 godina i u svojoj ponudi ima više od hiljadu proizvoda koji su „dizajnirani“ za svačiji džep.
Međunarodni uspeh kompanija duguje i uspešnom poslovanju franšizne mreže.
– Našu „Divu“ najčešće širimo kroz franšizu. Ovakav model poslovanja je odlično rešenje ako želite da pokrenete sopstveni posao. Osim toga, franšizno partnerstvo je isplativo za obe strane. Mi polazimo od toga da lokalni preduzetnik, kao primalac franšize, bolje poznaje prilike i potrebe domaćeg tržišta, a da centrala treba da prati najnovije trendove u modi, što nam omogućava da na kraju stvorimo atraktivan proizvod - kaže za poljski portal Franchising.pl Piter Bon, izvršni direktor kompanije Diva.
Kompanija je na tržište Poljske, recimo, ušla sredinom 2010, i do danas je otvorila 24 radnje, od čega je, u toku samo jedne godine (2011.) pokrenula 14 prodajnih salona. Igor Bolšakov, direktor kompanije Diva Poland, potvrđuje za portal Franchising.pl da je najbolji način za pronalaženje pogodne franšize za pokretanje posla - internet.
– Vrlo smo zadovoljni što smo imali priliku da sarađujemo sa specijalizovanim portalima, kao što je Franchising.pl - naglašava Igor Bolšakov – Pri tom, i sami aktivno tragamo za primaocima franšize. Naši štandovi po sajmovima, recimo, konstantno privlače veliki broj zainteresovanih. Prijatno me je iznenadilo to što ljudi dolaze k nama s određenim pitanjima. I često očekuju vrlo precizne odgovore i tačne podatke kao, na primer, koliki je prosečni iznos na računu. To me je uverilo da će, kao primaoci franšize, biti odgovorni i posvećeni svom poslu, što je, u stvari, i najbitnije za održavanje imidža kompanije i brenda - objašnjava Bolšakov.
Bolšakov dodaje da je, u teoriji, najbolje vreme za prodaju nakita leto - zbog vremenskih prilika, nadolazećih odmora, menjanja garderobe i potrebe za novim modnim dodacima. - S druge strane, svim svojim franšiznim partnerima kažemo da ako otvore radnju na kraju godine, biće u dobroj prilici da „pokupe kajmak“ od groznice pred Novu godinu i Božić.
Diva je prisutna i na tržištu Srbije. U oktobru 2010. godine otvorila je dve franšizne prodavnice u Beogradu, a po najavi na zvaničnom sajtu, u planu je otvaranje i prodavnice u Kragujevcu.
Iako nije zlato sve što sija, bižuterija je postala pristupačan, originalan i nezamenjiv modni dodatak. Zapravo, neprocenjiva prilika da svaka žena pronađe i „ponese“ svoj stil.
POGLEDAJTE ČLANKE
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com