Povratak velikog brenda
O veličini franšiznog sistema RE/MAX, koji dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, govori podatak da mreža broji 7.900 agencija za promet nekretninama širom sveta. Sada je na toj mapi ponovo i Srbija, a primalac master franšize je kompanija Rebeo.
– Bili smo u pregovorima sa kompanijom RE/MAX od 2017. godine kada smo se upoznali sa predstavnicima tog franšiznog sistema. Oni su želeli da pokriju i tržište Srbije, jedno od retkih u kojem nisu bili prisutni kada je reč o Evropi. S druge strane, naš motiv je bio da razvijemo novi biznis uz pomoć jakog svetskog brenda. Mislim da je zadovoljstvo obostrano i da će saradnja biti uspešna – kaže Miloš Mavrić iz kompanije Rebeo.
On ističe da je njihov glavni cilj da prošire franšiznu mrežu u Srbiji, tako da svako ko se bavi prometom nekretnina ili, pak, želi da se okuša u tom poslu, jeste potencijalni primalac franšize. – RE/MAX je najprepoznatljiviji brend u svetu prometa nekretninama. Brend omogućava pristup mreži koja broji više od 123.000 agenata u više od 100 zemalja sveta. Osim toga, davalac franšize obezbeđuje konstantnu podršku. Sve zajedno, primaoci franšize i njihovi agenti dobijaju veće mogućnosti za razvoj posla, a ustrojen sistem koji ima dugogodišnju tradiciju za posledicu ima i zadovoljnog klijenta. Upravo je zadovoljan klijent ključ za uspešno poslovanje na tržištu, tako da segmentu odnosa sa klijentima pridajemo značajnu pažnju tokom obuke primaoca franšize. Veoma je važno da imamo profesionalne agente – objašnjava Mavrić.
On naglašava da je njihov cilj da posluju po Zakonu o prometu nekretninama, ali i da doprinesu da se taj zakon i unapredi. – Opšti utisak je da je tržište nekretnina u Srbiji nije regulisano u dovoljnoj meri. Zato mi pokušavamo da kroz naš sistem uredimo što više detalja da bismo imali zadovoljnog klijenta, a naš klijent može da postane svako ko želi da kupi, proda, izda ili iznajmi nekretninu – kaže Mavrić.
RE/MAX je osnovan 1973. godine, a franšiza je počela da se razvija dve godine kasnije. Centrala se nalazi u Denveru, u američkoj državi Kolorado.
POGLEDAJTE ČLANKE
Sotheby’s International Realty, svetski lider na tržištu luksuznih nekretnina, u martu 2020. otvara franšiznu podružnicu u nautičkom naselju Porto Montenegro u Crnoj Gori.
Srbija je, pored Crne Gore i Letonije, jedna od tri najnovije članice RE/MAX franšizne porodice.
U Srbiji je do sada poslovalo nekoliko velikih franšiza iz oblasti nekretnina, ali nijedna nije uspela da se održi. Nedavno je evropska franšiza Von Poll, specijalizovana za promet luksuznim nekretninama, rešila da okuša sreću.
Kompanija za prodaju luksuznih nekretnina Sotheby’s International Realty Affiliates dala je nedavno franšizu kako bi proširila poslovanje u Istočnoj Evropi. Prve poslovnice su otvorene u Hrvatskoj i Češkoj.
Century 21 širi svoj „globalni otisak“. Nove franšize su uspostavljene u Aziji, Africi i Južnoj Americi.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.