Moda sa severa osvaja svet
Poslednjih godina, poljsku kompaniju LPP mnogi nazivaju najbrže rastućom u oblasti maloprodaje odeće. Kako pokazuju najnoviji finansijski izveštaji, rezultati su prilično impresivni. Samo u prvih devet meseci ove godine ostvarili su rast neto profita od 36,5 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Prisutni su sa svojim brendovima, pre svega najpoznatijim brendom Reserved, na 20 evropskih tržišta, ali i u Aziji i na Bliskom istoku.
Najveći broj radnji LPP otvara samostalno i tako je u većini evropskih zemalja. Ipak, franšizing im nije stran. Na beloruskom tržištu, na koje su ušli prošle godine, imaju potpisan franšizni ugovor sa dva partnera – za brend Reserved sa kompanijom Rapa Group, a za Cropp i House sa TDM Import. Na tržištima Bliskog istoka uglavnom se šire otvaranjem franšiznih prodavnica.
LPP nije zapostavio ni Balkan. Hrvatska je bila prvo tržište na kojem su se pojavili 2014. godine. U Srbiju su sa brendovima Reserved i Sinsay ušli 2017. godine i nastavljaju da šire prodaju dovođenjem ostalih brendova iz svog portfelja.U septembru 2018. otvorili su svoju prvu radnju u Sloveniji. Na tom su se tržištu predstavili s brendom Reserved, s kojim su i počeli poslovanje u Poljskoj pre dvadeset godina. Na postojećim tržištima će, kako najavljuju iz kompanije, nastaviti da povećavaju broj radnji, a u njihovoj poslovnoj agendi za 2019. nalazi se i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine.
Franšizing, kao model širenja su, kako smo rekli, izabrali uglavnom za Bliski istok. Prva franšizna radnja u Izraelu, otvorena u avgustu nedaleko od Tel Aviva, izazvala je neočekivanu reakciju potrošača. Za veoma kratko vreme kupci su gotovo ispraznili prodavnicu. Zato ne čudi što je pre svega nekoliko dana objavljeno da će na tom tržištu do 2023. biti otovoreno još 18 franšiznih radnji. Primalac franšize za to tržište je kompanija H&O Fashion Chains Ltd.
Pored tržišta Slovenije i Izraela, LPP je sa brendom Reserved tokom 2018. ušao i na tržište Kazahstana.
Koliko su ambiciozni planovi ove poljske kompanije, pokazuje i podatak da je planiran godišnji rast maloprodajnog prostora od 12 do 15 odsto. LPP trenutno ima oko 1.700 radnji koje se prostiru na više od milion kvadratnih metara. U Evropi imaju i 11 onlajn prodavnica.
Na Varšavskoj berzi, najrazvijenijoj berzi Srednje i Istočne Evrope, listirani su od 2001. godine.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se