Brže sa franšizom
Kompanija Arteks iz Arilja osnovana je 1990. godine kao porodična firmu koja se prvobitno bavila veleprodajom odeće i sito štampom. Sedam godina kasnije, porodica Jevgenijevićje započela proizvodnju konfekcije. Želja da se tržištu, kako kažu, ponudi nešto novo i drugačije dovela je do stvaranja brenda Exterra, a koncept i brend su zaštićeni 2003.
Prva maloprodaja otvorena je 2004. u Beogradu u Bulevaru kralja Aleksandra. – Ova lokacija je u to vreme bila centralna šoping zona, pa otuda i želja da baš ovde bude naša prva radnja – kaže Ivica Jevgenijević, generalni direktor u firmi.
Danas imaju sedam svojih maloprodajnih radnji koje se nalaze u Srbiji i BiH, ali i osam franšiznih u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Prvu su otvorili u Loznici pre oko pet godina. – Franšizing, pre svega, vidimo kao dobar način bržeg širenja naše maloprodajne mreže, kao i kvalitetnije kontrole poslovanja. U ovoj godini već smo dogovorili otvaranje dve nove franšizing radnje – kaže Jevgenijević.
Primalac franšize brenda Exterra treba da, prema njegovim rečima, bude osoba koja je odgovorna, vredna i spremna da prihvati sugestije i model poslovanja. – Naravno, podrazumeva se da treba da obezbedi lokal potrebne kvadrature na dobroj lokaciji, kao i druge uslove koji su neophodni za uspešno poslovanje. Višegodišnjim iskustvom na mnogim lokacijama razvili smo formulu koja funkcioniše. Naš primalac franšize dobija svo potrebno znanje i umeće u svakom segmentu poslovanja – od markentinga, brendinga, kriterijuma za potrebnu lokaciju, obuke radnika i još mnogo toga. Imamo zajednički cilj, a to je uspeh poslovanja primaoca franšize, jer to je ujedno i naš uspeh – kaže on.
– Idealan primalac franšize bila bi osoba koja ozbiljno i savesno vodi posao. Neko ko ulaže svoje vreme i trud kako bi bio što uspešniji. Naravno idealno bi bilo ukoliko bi primalac imao sopstveni lokal u kome bi provodio dovoljno dugo vremena i na taj način uticao na poslovanje.
Jevgenijević smatra da u regionu postoji veliki broj radnji koje funkcionišu na zastarelim principima, ne koriste savremena pravila poslovanja, izlaganja robe, funkcionalnosti enterijera kao i marketinga. – S tim u vezi, mislimo da postoji prostor za preoblikovanje nekih radnji u franšize. Između ostalog, i u tome vidimo mogućnost za širenje naše mreže, pored toga što ćemo nastaviti i sa otvaranjem sopstvenih maloprodaja u Srbiji i region – kaže Jevgenijević.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Zašto nema svetskih lanca kafeterija u Srbiji, koji su problemi u širenju franšize, utiče li kriza na navike ispijanja kafe i da li će Greenet ići i van matičnog tržišta, govori Mina Krsmanović.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se