„Doskočiti“ do svih meridijana
Nema lepšeg učenja od učenja kroz igru – složiće se nastavnici, roditelji i deca, a igra koja spaja decu sa svih meridijana sveta zapravo je njihova iskonska potreba da rukama oblikuju plastelin, pesak, glinu, testo… Time se vodila i Jasmina Bosanacová iz Češke kada je jednom prilikom u inostranstvu naišla na sasvim posebnu glinu za modelovanje – JumpingClay. Ne samo što su njena deca bila oduševljena, već je i sama u tome videla priliku koja joj se nenadano „nametnula“. U to vreme, naime, malo je ljudi u Češkoj uopšte znalo za ovaj proizvod, kaže Jasmina i dodaje da joj nije trebalo mnogo vremena da tu činjenicu iskoristi i pokrene sopstveni biznis.
– Kao majka troje dece, već neko vreme sam razmišljala kako ću jednog dana u budućnosti uspeti da uskladim sve obaveze, nađem vremena i za porodicu i za posao. Uz to, želela sam da radim nešto što će me ispuniti i u čemu ću uživati. Oduvek sam volela nešto da pravim i tako sam se često igrala s decom. Kada su, međutim, oni na jednoj dečijoj zabavi u inostranstvu prvi put u ruke uzeli JumpingClay, odmah su dotrčali do mene i tražili da im to kupim da nosimo kući! Tako smo „veselom glinom“ zamenili sav plastelin koji smo do tada imali u kući – priseća se Jasmina.
Kako se JumpingClay u to vreme nije plasirao na tržištu Češke, tako je Jasmina kontaktirala proizvođača i pristala na saradnju. Njena kompanija Matio je 2018. postala jedini i ekskluzivni nosilac tzv. super-master franšize za teritoriju Češke, s pravom da koncept razvija i u susednoj Slovačkoj. Model po kojem, da podsetimo, u ovom regionu posluje i kompanija Mangold, nosilac super-master franšize JumpingClaya-a za sve zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju.
Kao nosilac ove licence, Jasmina, zapravo, daje mogućnost i drugim preduzetnicima koji žele da rade u okviru Jumping Clay „porodice“ – i to ne samo kao prodavci gline za modelovanje. – Pored prodaje JumpingClay proizvoda, ovaj koncept podrazumeva i organizaciju kurseva modeliranja za decu predškolskog uzrasta. Na tim radionicama deca uče, korak po korak, osnove modeliranja da bi, jednog dana, znala da naprave šta god požele, bilo koju figuricu. Nudimo, međutim, i program za školsku decu. Radi se o specifičnom kursu gde se za modelovanje koriste edukativni kompleti iz različitih naučnih oblasti – objašnjava Jasmina Bosanacová.
Novim partnerima se, zapravo, nude tri mogućnosti. U zavisnosti od veličine teritorije koju pokrivaju, finansija potrebnih za pokretanje posla i stepena angažovanosti u razvoju koncepta, budući partneri u Češkoj i Slovačkoj mogu postati primaoci master franšize, primaoci biznis franšize ili nezavisni instruktori. Kako Jasmina pobliže objašnjava, primalac master franšize dobija tačno definisanu teritoriju delovanja, najpovoljnije cene nabavke proizvoda i brojne mogućnosti angažovanja – od organizacije kurseva modelovanja u svojim prodavnicama, preko distribucije JumpingClay proizvoda do organizovanja radionica po vrtićima, školama, bibliotekama, staračkim domovima, raznim svečanostima, kao što su venčanja, rođendani, korporativne proslave...
Biznis franšiza je „manji“ format, pogodan za lokacije unutar šoping molova ili manje radnje, u kojima će se prodavati ekskluzivan asortiman JumpingClay proizvoda, ali i organizovati radionice modelovanja. Treća opcija – nezavisni JumpingClay instruktor – namenjena je preduzetnicima koji žele da rade „na terenu“, tako što će organizovati kurseve u školama, vrtićima, domovima, na javnim manifestacijama, kad god se ukaže prilika. Kao nezavisni preduzetnici, mogu da rade i kao animatori na dečijim proslavama ili prave i prodaju figurice za torte, nakit, kućnu dekoraciju. Prednost ovog modela su niska početna ulaganja, brz povraćaj investicije i fleksibilno radno vreme.
A kakav je potencijal za razvoj na tržištima Češke i Slovačke? – Verujem da svaki grad s više do 50.000 stanovnika ima potencijala za bar jednu podružnicu, to jest, prodavnicu i organizaciju radionica na svim pobrojanim mestima i prilikama – kaže Jasmina.
Koliko je novca potrebno uložiti u pokretanje posla, zavisi od mnogo faktora, ne samo od formata franšize za koju se partneri odluče. Kod opremanja prodavnice, kaže Jasmina, partneri imaju određen stepen slobode, budući da oprema ne mora da se nabavlja iz sedišta kompanije. – Bitno je samo da ispoštuju određene standarde sistema. S druge strane, podrazumeva se da asortiman proizvoda nabavljaju od davaoca franšize, a obavezno je i da u prodavnicama odvoje prostor za radionicu i izlaganje napravljenih figurica. U proseku, povraćaj investicije se može očekivati u roku od tri godine – objašnjava Jasmina Bosanacová.
JumpingClay, inače, potiče iz Južne Koreje, a koncept, kako smo objasnili, podrazumeva da se u okviru jednog prodajnog mesta može kupiti glina, ali i pohađati kurs modelovanja i pravljenja figurica. Kursevi su namenjeni deci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mesta u JumpingClay-u nazivaju Akademijama. JumpingClay glina je specifična jer ne ostavlja mrlje, suši se na vazduhu, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namenjena deci.
POGLEDAJTE ČLANKE
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
Mitko Andonov je pre skoro godinu dana počeo da razvija Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi najveći potencijal i šta su mu prioriteti u poslovanju.
NAJČITANIJE
Poreski sistem postaje sve kompleksniji, a česte promene zakona i nemogućnost da se one isprate, stvaraju sve veću glavobolju privrednicima. Biljana Trifunović, vlasnica kompanije IFA, osmislila je poslovni model koji uključuje konsalting i edukaciju, s ciljem da reši nedoumice u svakodnevnom poslovanju.
Mirko Curaković iz Novog Sada primalac je MiniPani franšize već 12 godina. Ugostiteljstvo je, kako kaže, i posao od kog živi, ali i ljubav, jer to voli da radi.
Kako se razvija partnerstvo s kompanijom Brian Tracy Global, koliko sam može doprineti sistemu te koje su prodajne veštine danas najdelotvornije, otkriva Darko Mirković, primalac master franšize Brian Tracy Global
Franšizni sistem iz oblasti zabave Roomescape otvorio je 2013. prvi centar u Novom Sadu, a godinu dana nakon toga – osvaja svet.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...