Obilje u jednom zalogaju
Sve je počelo kao mali porodični posao kada je, sada već daleke, 1992. otvorena prva Caribic Pizza u Novom Sadu. Danas, gotovo tri decenije kasnije, pod ovim brendom posluje 14 picerija, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Srbiji, kao i svuda u svetu, picerija ima skoro na svakom ćošku, ali ono što je Caribic izdvojilo iz, kako kažu, „mora osrednjih ponuda“ bili su kvalitet i inovacije.
– Stekli smo poverenje potrošača najpre zbog toga što su sastojci za naše pizze oduvek bili kvalitetni i sveži. Naše opredeljenje je i da ne prodajemo proizvod koji nije apsolutno svež. Potrošačima se, dakle, služi pizza tek izašla iz peći tako da kupac uvek dobija svež, ukusan i izdašan obrok – kažu u kompaniji MMM Pizza Group, vlasniku brenda Caribic Pizza.
Kao svaki biznis koji drži do konkurentnosti i jake pozicije na tržištu, tako se i u Caribicu tokom godina ponuda širila, a poslovanje su konstantno pratile novine – 2012. predstavili su svoj sladoled (Ice Point), 2014. uveli salate i počeli da razvijaju dostavu, 2016. meni je proširen palačinkama i burgerima, a od te godine, sve se moglo naručiti i onlajn, putem veb-sajta i mobilne aplikacije. Sledeće godine, pak, dali su i prvu franšizu.
– Svi preduslovi za ulazak u franšizing su već bili ispunjeni – imali smo bogato iskustvo i proveren koncept koji se održao i dokazao u vrlo konkurentnoj branši – kažu u kompaniji.
– Naravno, iz želje da proširimo mrežu restorana u nove gradove i države, počeli smo da razmišljamo o davanju franšize. Pošli smo od toga da će primaoci franšize bolje razumeti lokalno tržište i lakše organizovati svoje poslovanje – objašnjavaju šta ih je navelo da svoj poslovni koncept ponude i drugim preduzetnim ljudima.
Takoje 2017. u Beogradu počeo da radi prvi franšizni Caribic restoran. Danas, Caribic Pizza ima šest sopstvenih i osam franšiznih jedinica, i to, kako smo pomenuli, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. – Zanimljivo je da imamo tri primaoca franšize koji vode po dva restorana. Takvi slučajevi su, po pravilu, najbolji dokaz da se radi o dobro ustrojenom i isplativom biznisu – ističu u kompaniji.
Caribic Pizza je, kako kažu, idealna prilika za ljude koji razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla, a žele da ulože novac u proveren koncept poslovanja koji brzo donosi rezultate. Pre nego što otvori Caribic restoran, primalac franšize najpre plaća ulaznu naknadu od 12.500 evra, a potom, kad pokrene posao, u obavezi je da izdvaja i za mesečnu naknadu (7% prometa), kao i naknadu za marketing (2% prometa).
Koliko bi, pak, novca trebalo uložiti u opremanje i uređenje restorana, zavisiće najviše od veličine i tipa lokala, a idealna pozicija za Caribic Pizzu su prometne gradske lokacije. – Za opremu se izdvaja od 25.000 do 80.000 evra, dok u inventar treba uložiti od 10.000 do 50.000 evra – preciziraju i dodaju da se uređenje franšiznog restorana radi u skladu s vizuelnim identitetom brenda, tako da će primalac franšize dobiti sve standarde i specifikacije potrebne za ovaj korak.
Da bi, međutim, kupio franšizu, kandidat ne mora da ima prethodnog iskustva iz ove branše, iako se to uzima kao prednost. – Poželjno je da zaposleni imaju iskustva u ugostiteljstvu, ali to nije presudno, pošto Caribic Pizza svakako organizuje obuku u svojim restoranima za sve nove primaoce franšize i njihove zaposlene – objašnjavaju u kompaniji. Iz tog razloga, u početnu investiciju treba dodati i troškove obuke, koji iznose od 2.000 do 5.000 evra.
S druge strane, davalac franšize stoji primaocima na raspolaganju za podršku i pomoć u svakoj fazi poslovanja. – Pored toga što dobija pravo da radi pod našim brendom, primalac Caribic Pizza franšize koristi sva naša poslovna znanja, jedinstveni know-how, koji sažima bogato poslovno iskustvo sticano svih ovih 27 godina. Za svakodnevno poslovanje, primaoci će pri ruci uvek imati i franšizni operativni priručnik, ali im je u svakom trenutku dostupna i naša sigurna i pravovremena stručna i logistička podrška. Svakako, partneri mogu da računaju i na podršku u marketingu, jer svi poslujemo pod jednim brendom – navode u kompaniji šta sve ulazi u standardni franšizni paket.
Kad razmišljaju o novim franšiznim partnerima, kažu da se ne ograničavaju samo na teritoriju Srbije. – Voleli bismo, svakako, da franšizne restorane otvorimo širom Srbije, ali smo spremni za širenje i u druge države – potvrđuju iz kompanije MMM Pizza Group.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...