Obilje u jednom zalogaju
Sve je počelo kao mali porodični posao kada je, sada već daleke, 1992. otvorena prva Caribic Pizza u Novom Sadu. Danas, gotovo tri decenije kasnije, pod ovim brendom posluje 14 picerija, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Srbiji, kao i svuda u svetu, picerija ima skoro na svakom ćošku, ali ono što je Caribic izdvojilo iz, kako kažu, „mora osrednjih ponuda“ bili su kvalitet i inovacije.
– Stekli smo poverenje potrošača najpre zbog toga što su sastojci za naše pizze oduvek bili kvalitetni i sveži. Naše opredeljenje je i da ne prodajemo proizvod koji nije apsolutno svež. Potrošačima se, dakle, služi pizza tek izašla iz peći tako da kupac uvek dobija svež, ukusan i izdašan obrok – kažu u kompaniji MMM Pizza Group, vlasniku brenda Caribic Pizza.
Kao svaki biznis koji drži do konkurentnosti i jake pozicije na tržištu, tako se i u Caribicu tokom godina ponuda širila, a poslovanje su konstantno pratile novine – 2012. predstavili su svoj sladoled (Ice Point), 2014. uveli salate i počeli da razvijaju dostavu, 2016. meni je proširen palačinkama i burgerima, a od te godine, sve se moglo naručiti i onlajn, putem veb-sajta i mobilne aplikacije. Sledeće godine, pak, dali su i prvu franšizu.
– Svi preduslovi za ulazak u franšizing su već bili ispunjeni – imali smo bogato iskustvo i proveren koncept koji se održao i dokazao u vrlo konkurentnoj branši – kažu u kompaniji.
– Naravno, iz želje da proširimo mrežu restorana u nove gradove i države, počeli smo da razmišljamo o davanju franšize. Pošli smo od toga da će primaoci franšize bolje razumeti lokalno tržište i lakše organizovati svoje poslovanje – objašnjavaju šta ih je navelo da svoj poslovni koncept ponude i drugim preduzetnim ljudima.
Takoje 2017. u Beogradu počeo da radi prvi franšizni Caribic restoran. Danas, Caribic Pizza ima šest sopstvenih i osam franšiznih jedinica, i to, kako smo pomenuli, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. – Zanimljivo je da imamo tri primaoca franšize koji vode po dva restorana. Takvi slučajevi su, po pravilu, najbolji dokaz da se radi o dobro ustrojenom i isplativom biznisu – ističu u kompaniji.
Caribic Pizza je, kako kažu, idealna prilika za ljude koji razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla, a žele da ulože novac u proveren koncept poslovanja koji brzo donosi rezultate. Pre nego što otvori Caribic restoran, primalac franšize najpre plaća ulaznu naknadu od 12.500 evra, a potom, kad pokrene posao, u obavezi je da izdvaja i za mesečnu naknadu (7% prometa), kao i naknadu za marketing (2% prometa).
Koliko bi, pak, novca trebalo uložiti u opremanje i uređenje restorana, zavisiće najviše od veličine i tipa lokala, a idealna pozicija za Caribic Pizzu su prometne gradske lokacije. – Za opremu se izdvaja od 25.000 do 80.000 evra, dok u inventar treba uložiti od 10.000 do 50.000 evra – preciziraju i dodaju da se uređenje franšiznog restorana radi u skladu s vizuelnim identitetom brenda, tako da će primalac franšize dobiti sve standarde i specifikacije potrebne za ovaj korak.
Da bi, međutim, kupio franšizu, kandidat ne mora da ima prethodnog iskustva iz ove branše, iako se to uzima kao prednost. – Poželjno je da zaposleni imaju iskustva u ugostiteljstvu, ali to nije presudno, pošto Caribic Pizza svakako organizuje obuku u svojim restoranima za sve nove primaoce franšize i njihove zaposlene – objašnjavaju u kompaniji. Iz tog razloga, u početnu investiciju treba dodati i troškove obuke, koji iznose od 2.000 do 5.000 evra.
S druge strane, davalac franšize stoji primaocima na raspolaganju za podršku i pomoć u svakoj fazi poslovanja. – Pored toga što dobija pravo da radi pod našim brendom, primalac Caribic Pizza franšize koristi sva naša poslovna znanja, jedinstveni know-how, koji sažima bogato poslovno iskustvo sticano svih ovih 27 godina. Za svakodnevno poslovanje, primaoci će pri ruci uvek imati i franšizni operativni priručnik, ali im je u svakom trenutku dostupna i naša sigurna i pravovremena stručna i logistička podrška. Svakako, partneri mogu da računaju i na podršku u marketingu, jer svi poslujemo pod jednim brendom – navode u kompaniji šta sve ulazi u standardni franšizni paket.
Kad razmišljaju o novim franšiznim partnerima, kažu da se ne ograničavaju samo na teritoriju Srbije. – Voleli bismo, svakako, da franšizne restorane otvorimo širom Srbije, ali smo spremni za širenje i u druge države – potvrđuju iz kompanije MMM Pizza Group.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...