Kad biznis s konopljom procveta

Cbweed / Na matičnom tržištu u Italiji imaju 50 prodavnica (od toga, 44 franšizne), dok se njihovi proizvodi distribuiraju i kroz više od 600 maloprodajnih objekata širom Evrope
Sreda
27.11.2019.
Cbweed, italijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresovan je da prodajnu mrežu razvije širom Evrope.
 

Cbweed je u Italiji sinonim za lanac specijalizovanih prodavnica u kojima se prodaju najrazličitiji proizvodi na bazi konoplje (cannabis sativa) – kanabisa koji gotovo da ne sadrži psihoaktivnu supstancu THC. Kompanija je nastala krajem 2017. u Bolonji i za svega dve godine postala jedan od najvećih proizvođača cveta industrijske konoplje u Italiji i Evropi. Pored četiri farme, na kojima se godišnje proizvede i po dve tone cveta konoplje, Cbweed na matičnom tržištu u Italiji ima i 50 monobrend prodavnica, dok se njihovi proizvodi distribuiraju i kroz više od 600 maloprodajnih objekata širom Evrope.

Najcenjeniji derivat cveta industrijske konoplje je, zapravo, supstanca CBD, koja nema psihoaktivno dejstvo i koja se zbog svojih lekovitih svojstava koristi za proizvodnju široke palete proizvoda. Osim cveta konoplje, koji je osnovni i najpoznatiji proizvod italijanske kompanije, pod brendom Cbweed prave se i ulja, hrana i pića (sosevi, keksići, mafini, paste, razne grickalice, kraft piva, kafa, čaj), ali i kozmetika i proizvodi za negu kućnih ljubimaca – sve u svemu, više od 100 proizvoda. Cbweed zbog toga sarađuje s više specijalizovanih fabrika i proizvođača, međutim, kako ističu u kompaniji, najvažnije je da se proizvodi prave po originalnim receptima. – Naročito kozmetika. Po tom pitanju, gotovo da nemamo konkurenta. Radi se, zaista, o originalnim recepturama i to je jedan od razloga zašto smo jako dobro pozicionirani na tržištu – ističu u kompaniji.     

„Vlasnik“ ove ideje za biznis je mladi preduzetnik Rikardo Ferini. Još pre nekoliko godina je, kako nam priča, imao želju da pokrene posao sa proizvodima od industrijske konoplje. – Jednom prilikom sam, u razgovoru sa svojim biznis konsultantom i vlasnikom jedne banke, pokrenuo priču o novim projektima. Na njihovo pitanje u koji sledeći posao ću se upustiti, odgovorio sam, više u šali, da neću pokretati novi posao dok kanabis ne postane legalan. Pre tri godine, pozvao me je moj konsultant i rekao da je u Bolonji naišao na prodavnicu koja prodaje legalni kanabis, i odmah zakazao sastanak s vlasnikom banke. Već u prvih pet minuta razgovora sam im predočio čitavu viziju razvoja tog posla, i to je upravo ono što je Cbweed danas – priča Rikardo Ferini.

Okupio je tim stručnih ljudi kako bi kreirali brend i sistem koji će, kako kaže, „pobediti“ u žestokoj konkurenciju na domaćem tržištu – u Italiji, naime, postoji više od 90 kompanija koji prodaju proizvode s konopljom. – Međutim, kvalitet kanabisa i originalni recepti su naša prednost. Inače, proizvodi s CBD-om imaju i lekovita dejstva, posebno ulja mogu da pomognu kod raznih hroničnih bolova i upala – ističe on.

Da bi tržište što brže pokrili, Cbweed je prodajnu mrežu počeo da razvija i kroz franšizu – od 50 prodavnica u Italiji čak 44 su franšizne. Uz to, koncept su „preneli“ i van granica domaćeg tržišta, tako da danas tri franšizne poslovnice imaju u Estoniji i jednu u Austriji. Njihovi proizvodi se, međutim, prodaju na mnogim drugim tržištima kroz razne maloprodajne lance, i to u Poljskoj, Grčkoj, Belgiji, Češkoj, Španiji... Ove godine su se predstavili i na Sajmu franšiza u Varšavi s namerom da franšiznu mrežu razviju i na tržištu Poljske.

Nisu isključivi kada je reč o načinu ulaska na strana tržišta. U Estoniji su, kako priča Ferini, pronašli veoma ozbiljnog i pouzdanog partnera sa kojim su potpisali ugovor o master franšizi, dok su u Poljskoj, pre svega, fokusirani na pojedinačne primaoce franšize. – Naši proizvodi se već prodaju u Poljskoj, tako da smo poznati u mnogim gradovima. Nije nemoguće, ali je u tom slučaju teže pronaći jednog primaoca master franšize koji bi preuzeo i kontrolisao sve kanale prodaje. Ipak, otvoreni smo za sve vrste saradnje – kaže Ferini.

Investicija u otvaranje prodavnice je procenjena na 20.000 evra, a franšizna saradnja ne podrazumeva nikakve mesečne naknade. U pomenuti iznos uračunato je kompletno opremanje radnje, kao i prvo punjenje radnje proizvodima.

Kako kažu u ovoj kompaniji, lepota ovog posla je da nije potrebno prethodno znanje već samo strast. – Bilo da je reč o mladom ili starijem čoveku, početniku u poslu ili iskusnom preduzetniku, CBweed će se potruditi da primalac franšize radi najbolje što može – kaže Ferini.

Svesni su, ipak, i određenih ograničenja – za sada poslovanje nesmetano mogu da razvijaju uglavnom u zemljama Evropske unije, gde postoji jasna i usaglašena regulativa u vezi s upotrebom konoplje. – Nisu sve zemlje spremne za ovu vrstu revolucije, ali verujemo da će se situacija za četiri do pet godina potpuno promeniti – smatra Ferini.


Jakopo i Rikardo, vlasnici i najbolji promoteri brenda Cbweed / Za sada poslovanje nesmetano mogu da razvijaju uglavnom u zemljama Evropske unije, gde postoji jasna i usaglašena regulativa u vezi s upotrebom konoplje. – Nisu sve zemlje spremne za ovu vrstu revolucije, ali verujemo da će se situacija za četiri do pet godina potpuno promeniti – smatra Rikardo Ferini.
Sky Zone trampolina park zabava Jeff Platt
Vesna Lapčić
Novinar