Živeti bez nikotina
Alen Kar (Allen Carr) je počeo da puši sa 18 godina i nastavio je da to radi naredne tri decenije. Bio je strasveni pušač i pušio je i po 100 cigareta dnevno.Činjenica je da je ostavio pušenje nakon jedne hipnoterapije, ali mu nije ona, kako je svedočio, pomogla da ostavi pušenje. Cigaretu je, naime, zapalio čim je izašao sa klinike gde je bio na terapiji. Postojala su, naime, dve ključna „okidača“ koja su naterala Alena Kara da kasnije tog dana baci cigarete. Hipnoterapeut mu je rasvetlio da pušenje nije ništa drugo do puka zavisnost od nikotina, što on ranije nije sagledavao na taj način. Druga informacija je došla do njega zahvaljujući sinu Džonu koji mu je dao medicinski priručnik u kom je objašnjeno da ostavljanje nikotina izaziva osećaj praznine i nesigurnosti. Kada je sagledao te dve činjenice, tvrdio je Kar, nije mu uopšte bilo teško da ostavi pušenje.
Alen Kar se tu, međutim, nije zaustavio, već je poželeo da svoje iskustvo i gledište na odvikavanje od pušenja podeli i sa drugim pušačima – osmislio je sada već čuvenu metodu „Allen Carr’s Easy Way“. Te 1983. Kar, poreklom iz siromašne radničke porodice, napušta posao knjigovođe i pokreće svoju prvu „Easy Way“ kliniku u Londonu. U narednim godinama je napisao desetak knjiga, snimao tutorijale za odvikavanje od pušenja, razvio onlajn seminare. Knjiga „Lak način da prestanete da pušite“ (Easy Way to Stop Smoking) prodata je u više od 15 miliona primeraka i prevedena je na 38 jezika.
Franšiza bez nikotina
Metoda koju je razvio bila je veoma uspešna, ljudi su ostvaljali pušenje, klinike su počele da se otvaraju u sve više zemalja. Zanimljivo je da su klinike obično pokretali ljudi koji su ostavili pušenje uz pomoć ove metode. Preciznije, „Allen Carr's Easy Way“ metoda se širila u svetu uz pomoć franšize.
Tako je stigla i u Srbiju 2006. godine i prema rečima Milenka Petronijevića, terapeuta centra „Allen Carr's Easy Way“ u Srbiji, probudila je veliko interesovanje. Franšiza, čiji je primalac za Srbiju kompanija Viva partners, uprkos različitim ekonomskim okolnostima u zemlji, opstaje već 13 godina.
Jedan, ali vredan
Centar za odvikavanje od pušenja nalazi se u beogradskoj opštini Dorćol, a po potrebi terapije se organizuju i u drugim gradovima. – Većina naših klijenata su, zapravo, kompanije koje se slanjem svojih zaposlenih na odvikavanje od pušenja ponašaju društveno odgovorno, jer vode računa o zdravlju svojih zaposlenih. U našoj metodi je specifično to što mi vraćamo novac ukoliko čovek nastavi da puši u roku od tri meseca od prve terapije – kaže Milenko Petronijević.
Suština terapije jeste razgovor koji traje oko pet sati. Po potrebi se organizuju još dve terapije u trajanju od dva i po sata. Klijenti su svih starosnih dobi jer je, kako Petronijević kaže, pušačka psihologija univerzalna.
– Istina je da su naša očekivanja bila veća u početku i mislili smo da ćemo otvoriti više centara, barem u većim gradovima, međutim, srpsko tržište, uprkos velikom broju pušača, nije ekonomski razvijeno. Takođe, svest ljudi o zdravlju, kao i u mnogim drugim oblastima, nije na visokom nivou. Ipak, potencijal je jako veliki jer je ovo metoda koja provereno daje rezultate širom sveta već 36 godina. Ljudi koji dolaze kod nas na terapije najčešće su došli po preporuci onih koji su zahvaljujući našoj medoti već ostavili pušenje – kaže Petronijević.
Alen Kar je svojevremeno rekao da je otkad je popušio svoju poslednju cigaretu, bio najsrećniji čovek na svetu. I da se i decenijama kasnije tako osećao, čak i kada mu je dijagnostifikovan kancer pluća u 71. godini. Umro je nekoliko meseci kasnije.
Na zvaničnom portalu kompanije stoji da je ova metoda pomogla milionima ljudi u više od 50 zemalja sveta. U međuvremenu, razvijene su i metode odvikavanja od alkohola, droge, kofeina, šećera...
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i šta je najveća dobit za primaoce Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primalac master franšize za Češku i Slovačku
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.