Velika franšizna porodica / Sa prvog okupljanja regionalnih primalaca master i pojedinačnih franšiza brenda Husse
Utorak
28.01.2020.
Primaoci franšize brenda Husse iz Adriatik regiona održali su nedavno sastanak u Beogradu i razmenili iskustva. U planu je nastavak ovakvih okupljanja.
 

Jedna od najvećih prednosti poslovanja u franšiznom sistemu jeste razmena iskustava, kako između pojedinačnih primalaca franšize, tako i primalaca master franšize. Sastanci primalaca master franšize su uobičajeni kod velikih i ozbiljnih franšiznih sistema, ali je zanimljivo da se, zahvaljujući inicijativi preduzimljivih primalaca master franšize za neko od tržišta, mogu održati i regionalni sastanci. Posebno kada je reč o tržištima koja su po karakteristikama slična, kao što je to slučaj sa zemljama Adriatik regiona.

Švedski franšizni sistem Husse, specijalizovan za kućnu dostavu hrane za pse i mačke, već godinama organizuje godišnja okupljanja svojih mastera iz čitavog sveta. Ove godine, inicijativa se spustila i na lokal.

Vođeni upravo motivom da je razmena iskustava od izuzetnog značaja za napredovanje poslovanja, Saša Milutinović, primalac master franšize brenda Husse za tržište Srbije i Crne Gore, organizovao je početkom januara regionalni sastanak primalaca master i pojedinačnih Husse franšiza u Beogradu. Simbolično, gosti su bili smešteni u hotelu Jugoslavija, a sastanak se održao u Kinološkom savezu Srbije. Sastanku je prisustvovao i generalni direktor kompanije Husse Roni Johanson koji je došao iz Stokholma. 

Moj cilj je bio da masteri i pojedinačni primaoci franšize iz regiona, dakle, zemalja bivše Jugoslavije, razmene iskustva i mišljenja u pogledu poslovanja, da razgovaramo o eventualnim problemima i kako ih ko prevazilazi. Tržišta su slična, platežna moć vlasnika ljubimaca je na sličnom nivou, odnos prema kućnim ljubimcima takođe. Ideja je bila da bude bar jedan predstavnik iz svake zemlje koji bi dalje mogao da prenese detalje razgovora svojim kolegama. Odziv je bio fantastičan. Sastanku su prisustvovala 22 primaoca franšize. Jedino nam se kolege iz Hrvatske nisu pridružile zbog ranije zakazanih obaveza – kaže Saša Milutinović.

Početak dobre prakse

U kojoj meri je sastanak značio prisutnima dokazuje i to što je predloženo da se regionalni sastanci održavaju bar jednom godišnje, a da svaki put neka druga zemlja bude domaćin. – Kao što sam rekao, tržišta su slična, ali postoje i određene razlike, pre svega, u proizvodima koji se prodaju ili pak načinima promocije. Zanimljivo je da kolege iz Slovenije, na primer, dobre rezultate postižu promocijom u tržnim centrima. U Beogradu i Novom Sadu takav vid promocije za nas nije prihvatljiv jer su zakupi u tržnim centrima preskupi, čak i za te jednokratne događaje. Međutim, naš primalac franšize iz Niša je dogovorio promocije u jednom tržnom centru. Mislim da je i u drugim manjim gradovima takav vid promocije izvodljiv – navodi jedan od primera Milutinović.

Direktor Roni Johanson je održao prezentaciju o novim proizvodima, posebno onima za mačke, na kojima će biti stavljen akcenat u narednom periodu, kako kaže Milutinović. – Takođe, on nam je pričao o cross-sellingu prodaji dodatnih proizvoda postojećim kupcima, jer Husse u svom portfelju ima i posip za mačke, kesice za izmet i druge stvari potrebne za kućne ljubimce – kaže Milutinović.

Kao jedna porodica

Marko Jazbec, primalac master franšize za teritoriju Slovenije, kaže da je regionalni sastanak bio odlično organizovan i koristan. – Ovakvi sastanci su važni jer primaoci franšize mogu da steknu i malo širu sliku o samom brendu Husse. Koliko god naša tržišta bila slična, toliko su i različita, pa je svako predstavio svoj način poslovanja, razmenili smo ideje za razvoj biznisa. Svakako da su ovakvi sastanci važni i za primaoce pojedinačnih franšiza, ali i za nas mastere, koji takođe razmenjujemo iskustva u širenju mreže i jačanju poslovanja i samog brenda Husse u regionu.Verujem da ćemo nastaviti sa ovom praksom – kaže Marko Jazbec.

Ademir Mehinović, primalac master franšize za Bosnu i Hercegovinu, ističe da je za njih sastanak bio veoma važan budući da posluju svega godinu dana, tako da im svaki savet i iskustvo znače u daljem poslovanju.
Mi smo u stalnom kontaktu sa Sašom koji nam nesebično pomaže, ali nam je važno i da se dodatno edukujemo kako bi se mreža razvijala, a naši kupci bili zadovoljni. Zahvaljujemo se domaćinu na odličnoj organizaciji i gostoprimstvu i nadamo se da ćemo i mi organizovati sličan sastanak u budućnosti – kaže Mehinović.

On dodaje da je posebno zadovoljan što su i pojedinačni primaoci franšize iz Bosne i Hercegovine učestvovali na sastanku i mogli da čuju korisne informacije. Jedna od njih je Ivana Rimac koja se prvi put sa brendom Husse susrela pre oko godinu dana. – Mi imamo uzgajivačnicu tornjaka te nam je bila potrebna hrana koja će odgovarati potrebama naših pasa. Naši psi su izložbeni psi zbog čega su nam njihovo zdravlje i izgled izuzetno važni. Probali smo različite vrste hrane, ali psi nisu bili oduševljeni te ni mi kao vlasnici. Nakon prvog Husse obroka svi smo bili zadovoljni, psi su „smazali“ hranu, a ubrzo se efekat video i po izgledu – priča Ivana.

Vrlo brzo su se odlučili da postanu i primaoci franšize Husse i rado prihvatili da učestvuju na regionalnom skupu u Beogradu.

Toliko smo lepo dočekani da smo imali utisak da smo deo Husse porodice godinama. Upoznali smo kako rade drugi primaoci, dobili smo mnogo saveta, što nam je jako važno, jer smo u franšizi tek pet meseci. Pored saveta oko prodaje bila su nam korisna i predavanja u vezi sa samom hranom jer je važno da dobro poznajemo proizvode kako bismo ih na najbolji način prezentovali potencijalnim kupcima – kaže Ivana Rimac.


Tek prvi u nizu / Predloženo je da se regionalni sastanci održavaju bar jednom godišnje, a da svaki put neka druga zemlja bude domaćin
Vesna Lapčić
saradnik