Nova franšizna tržišta za H&M

Četvrtak
20.02.2020.
Švedski modni brend H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira da, uz iskusnog franšiznog partnera, uđe i u region Srednje Amerike.
 

Iako mnogi modni brendovi koriste sistem franšiznog poslovanja kako bi proširili maloprodajnu mrežu u sve kutke sveta, ovaj poslovni model nije deo generalnog plana razvoja švedskog brenda H&M. Bez obzira gde se nalaze, radnje pod ovim brendom su uglavnom u vlasništvu matične kompanije H&M. – Sem na nekoliko tržišta gde, zbog regulatornih razloga, sarađujemo sa franšiznim partnerima – navodi se na sajtu kompanije.

Prema poslednjim zvaničnim podacima, iz novembra 2019, na spisku zemalja u kojima H&M posluje preko franšiznih partnera nalazi se 13 država – Ujedinjeni Arapski Emirati, Kuvajt, Katar, Saudijska Arabija, Egipt, Bahrein, Oman, Liban, Izrael, Maroko, Jordan, Tajland i Indonezija.

Ovom popisu se upravo pridružilo i jedno tržište iz Srednje Amerike – Panama.

Kako je nedavno objavljeno, H&M je potpisao franšizni ugovor s kompanijom Hola Moda S.A., a planirano je da prva H&M radnja u Panami bude otvorena do kraja 2020. Hola Moda S.A. je, naime, kompanija u privatnom vlasništvu koja je zadužena za širenje nekoliko međunarodnih modnih brendova u 15 zemalja Srednje Amerike. Značajno iskustvo u maloprodaji i poznavanje tržišta su odlike koje su i kvalifikovale ovu kompaniju za franšiznog partnera H&M-a, navodi se u saopštenju.

Po zvaničnim podacima, pod brendom H&M trenutno u svetu posluju 4.492 radnje, od toga, 272 su franšizne.

Tokom 2019. H&M je ugovore o franšizi potpisao sa partnerima iz Indonezije, Tajlanda, Tunisa i Egipta, a listi tržišta na kojima H&M nastupa direktno, prošle godine su pridodate Belorusija i Bosna i Hercegovina. U ovom trenutku, H&M posluje na 74 tržišta i pokriva 51 tržište onlajn prodajom.