Biznis i franšiza „3u1“

Mnogo više od pet šopa / Pored toga što nudi hranu i opremu za kućne ljubimce, u okviru dućana „Dog & Style“ smeštena je i veterinarska apoteka i salon za gruming
Sreda
27.05.2020.
Ljudi koji vole životinje, a žele da pokrenu posao koji će im doneti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebalo bi da razmisle o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Šta se sve dobija ulaskom u ovaj sistem, a šta se, pak, očekuje od primalaca franšize?
 

Zagrebački dućan „Dog & Style“ mnogo je više od klasičnog pet šopa. Pored toga što nudi hranu i opremu za kućne ljubimce, u okviru ovog dućana smeštena je i veterinarska apoteka i salon za gruming. Ipak, tvorac i vlasnik ovog koncepta Ženja Moskaljov kaže da su, poput većine preduzetnika iz ove branše, i sami u početku bili fokusirani samo na maloprodaju i veleprodaju hrane za pse te da su do ovog „objedinjenog“ koncepta došli tek kroz vreme, osluškujući, pre svega, potrebe svojih mušterija.

– „Dog & Style“ je pokrenut u proleće 2013. kao mali lokalni pet šop za prodaju istoimene suve hrane za pse, proizvođača iz Srbije. Kada je ugovor o toj saradnji istekao, okrenuli smo se maloprodaji, proširili ponudu hrane i opreme za pse i mačke, uvodeći i druge proizvođače. Međutim, iz stalnih razgovora s kupcima shvatili smo da bi njima jako odgovaralao kada bi većinu potreba za svog kućnog ljubimca mogli podmiriti na jednom mestu. Tako smo i došli na ideju o konceptu „3u1“ – objašnjava Moskaljov.

Ključna prekretnica u poslovanju, kaže naš sagovornik, dogodila se u proleće 2018. – Tada smo otvorili novu radnju, na novoj lokaciji, sa objedinjenom ponudom i sa kompletno novim i pristupačnijim dizajnom – od logotipa kompanije do nameštaja, a sve kako bi kupcima omogućili što ugodniji boravak i porodičnu atmosferu – kaže on.

Brzo na putu do franšize

Ispostavilo se da je promena bila pun pogodak, pa su o proširenju posla počeli da razmišljaju gotovo od samog otvaranja nove poslovnice. – Pogotovo kad sam shvatio da se troškovi poslovanja mogu pokriti već posle tri meseca rada i da je koncept „3u1“ jako dobro prihvaćen – kaže Moskaljov. Dalji razvoj su, međutim, kočile dve okolnosti – nedostatak finansijskih sredstava i ljudskih resursa. – Razmišljao sam, ako ne mogu biti na dva mesta istovremeno, posao neće dobro funkcionisati ako se oslonimo samo na zaposlene. Jer, jedna od glavnih prednosti našeg dućana je ta topla porodična atmosfera i činjenica sam tu, uvek  dostupan za savet i pomoć, i kupcima i zaposlenima – objašnjava Moskaljov.

Razvoj je, ipak, prilično brzo krenuo drugim tokom. U februaru 2019. Moskaljov je na društvenim mrežama naišao na oglas franšiznog konsultanta iz Hrvatske, koji ga je veoma zaintrigirao. U oglasu se, naime, nudila besplatna evaluacija biznisa i procena da li koncept ima potencijala za franšizni razvoj. 
Nakon razgovora s konsultantom, bilo je potpuno jasno da franšiza, kao model poslovne saradnje, stavlja i davaoca i primaoca franšize u „win-win“ poziciju. Franšizna saradnja ne iziskuje velika finansijska sredstva s moje strane – strane davaoca, dok primalac franšize dobija mogućnost da posluje pod našim brendom, sa svom potrebnom logistikom i znanjem davaoca, ali – u svom prostoru i za svoj račun, svojim srcem i dušom. Shvatili smo da jedino takakv koncept može opstati i ispuniti našu misiju o porodičnom dućanu – objašnjava Moskaljov zašto je odlučio da razvije franšizu dućana te i drugima ponudi dobru priliku za pokretanje sopstvenog biznisa.

Prednost je u podršci

Ljudi koji su možda i razmišljali o otvaranju prodavnice za kućne ljubimce, ali nisu imali hrabrosti ili volje da se samostalno upuste u posao i pokreću sve „od nule“, sada bi trebalo da preispitaju tu odluke te da razmisle – o uzimanju franšize, poručuje Moskaljov. Pre svega, zbog podrške, iskustva i pomoći koje, u ovom slučaju, mogu da dobiju od davaoca franšize, napominje on. – Bez obzira da li se radi o početniku ili iskusnom preduzetniku, niko ne može znati šta ga očekuje kada ulazi u novu branšu. Često, umesto da se bave osnovnim poslom, preduzetnici plaćaju skupe greške pri izboru robe i usluge – objašnjava Moskaljov.

U slučaju uzimanja „gotovog“ posla – razmatra dalje on – rizik se smanjuje skoro na nulu. Primalac od starta može da se bavi osnovnom delatnošću uz maksimalnu podršku davaoca franšize, te na taj način, dobije sve odgovore na pitanja – bez plaćanja skupih grešaka. Svakako da je preduzetnik u tom slučaju puno efikasniji i fokusiraniji na poslovanje, profitabilnost dućana i odnos sa kupcima – smatra on.

S druge strane, Moskaljov ističe da ne postoji jedan „idealni“ profil primaoca franšize, jer to, kako kaže, može postati svako ko ima volje i voli životinje. – Možemo reći da je prednost ako je primalac franšize imao iskustva u trgovačkoj delatnosti, ali to nije presudno. Svaka druga delatnost i profesija su dobrodošle, jer se na našem treningu i obuci nauči sve potrebno za uspešno poslovanje – kaže on i dodaje da su dobra volja i želja za samostalnošću i uspehom dovoljno dobri razlozi za ulazak u preduzetništvo.

Ljubitelje životinja koji se odluče za uzimanje „Dog & Style franšize“ očekuje puna profesionalna podrška, potvrđuje Moskaljov. U prva tri meseca, dok se posao uhodava i dok je primaocima pomoć najpotrebnija, podrška je intenzivnija, a potom, za sve vreme trajanja saradnje, davalac će biti dostupan za sva moguća pitanja. – Prednost ove franšize je i već uhodan sistem usluga, koje, u ovako postavljenoj sinergiji „3u1“, daju izvrsne rezultate i stvaraju lojalne kupce. Primalac, pored toga, može da računa i na već razrađene uslove nabavke, izgrađene odnose i rabate koje smo ostvarili sa zastupnicima različitih proizvoda – kaže Moskaljov i dodaje da primaoci „Dog & Style“ franšize ne treba da brinu ni o arhitektonskoj pripremi prostora, budući da i to potpada pod podršku davaoca franšize. – Mi ćemo uraditi i predložiti rešenje koje najoptimalnije iskorišćava svaki delić radnje, za svaku od tri različite usluge koje pružamo – objašnjava on. 

U osnovni paket podrške, podseća naš sagovornik, ulaze i obuka i edukacija osoblja, koja će pokriti i prodaju i rad u salon za šišanje. – Takođe, na osnovu iskustva, smatramo da ovaj koncept može dobro da funkcioniše s minimalnim brojem radnika – sasvim je dovoljno troje zaposlenih – kaže Moskaljov.

S franšizom širom regiona

Kada razmišljaju o širenju, otvoreni su za saradnju s preduzetnicima iz Hrvatske, ali i zemalja ovog regiona. – Ciljamo prvenstveno na velike gradove, poput Zagreba, Ljubljane, Beograda, Sarajeva... – kaže Moskaljov.

Po pitanju odgovarajuće lokacije, naš sagovornik napominje da bi „Dog & Style“, prema tipu radnje i nameni, najbolje pristajao u nekoj od gradskih četvrti. – Za razliku od uobičajenih franšiznih radnji koje gađaju velike centre, „Dog & Style“ je osmišljen kao mali, kvartovski dućan u koji se navraća u šetnji, na putu iz obližnje prodavnice, ili usput, nakon posla – prenosi iskustva Moskaljov.

Blizina šoping centara je dobra opcija, odnosno, svaka trgovačka zona gde ljudi navraćaju na dnevnoj bazi, jer je za lokaciju ključna – velika količina pešaka. „Dog & Style“ će se čak uklopiti i u tržni centar, kao mesto gde vlasnici mogu da ostave svoje ljubimce na šišanju, dok oni obavljaju drugu kupovinu. Isto važi i za druga prometna mesta, gde građani mogu zaustaviti automobil i usput nešto obaviti – predočava sve opcije Moskaljov. – Ipak, rekao bih da je „Dog & Style“ najprirodnije smestiti u blizinu stambenog naselja ili u neku od gradskih ulica te u blizinu gradskih parkova – dakle, blizu mesta gde ljudi učestalo prolaze sa svojim psima – rezimira on.

Minimalna investicija za željeni profit

Za otvaranje dućana „Dog & Style“ nisu potrebne velike investicije, i to je još jedna od prednosti ovog koncepta, potvrđuje Moskaljov. – Početna investicija podrazumeva oko 10.000 evra za opremu dućana i okvirno 30.000 evra za nabavku robe. Ulazna naknada za franšizu iznosi 5.000 evra – precizira on.

Iskustvo pokazuje da je dućan moguće otvoriti u roku od tri meseca. – Najduže traje dobar odabir lokacije i prostora, o čemu zajednički odlučuju davalac i primalac franšize – kaže Moskaljov.

Prema finansijskim pokazateljima, koje će svaki primalac ove franšize dobiti na uvid, za pokrivanje troškova od prihoda potrebno je od tri do pet meseci, dok se na povraćaj investicije čeka od dve do pet godina.

Na kraju, vlasnik ovog koncepta ukazuje na još jedan indikativan i vrlo aktuelan podatak, koji takođe ide u prilog profitabilnosti franšize. – Naš dućan za kućne ljubimce i veterinarska apoteka radili su za sve vreme trajanja mera protiv COVID-a, a prometi su čak i u ovim kriznim mesecima rasli, u proseku, po stopi od 15% – naglašava Moskaljov.


Vlasnik koncepta Ženja Moskaljov s porodicom / „Jedna od glavnih prednosti našeg dućana je topla porodična atmosfera te činjenica da sam uvek dostupan za savet i pomoć, i kupcima i zaposlenima. Tako će biti i kod naših budućih primalaca franšize.“