Na korak do jeftine obuće

I pored toga što u Srbiji kompanija NG2 još uvek nema svoje mesto, ona se polako približava i ovom regionu. U junu prošle godine, pod jednim od svojih najuspešnijih brendova CCC, kompanija je otvorila franšiznu radnju u Rumuniji, a u septembru i u Mađarskoj. I to samo za početak, pošto planiraju da se pojave u svim većim gradovima zemalja u koje su upravo ušli, što podrazumeva uspostavljanje povelike mreže poslovnih jedinica.
Poljska komapnija je, inače, odavno prisutna na tržištima van Poljske. Od 1999. svoje brendove uspešno plasira na tržišta Rusije, zatim Kazahstana, Letonije, Češke i Slovačke.
Prepoznatljiv brend
Iako u svom portfoliju ima 67 brendova, jedna od najpopularnijih robnih marki poljske kompanije je CCC. Može se reći da obuća marke CCC svoju “dopadljivost” u velikoj meri duguje i odličnom odnosu između cene i kvaliteta, što u trenutnim ekonomskim uslovima značajno podiže prodaju. Kako je kriza generisala kupovinu u kojoj cena proizvoda igra presudnu ulogu, i proizvođači obuće su se suočili sa činjenicom da je sve manji broj mušterija koje će bez razmišljanja izdvojiti veliku svotu novca za par cipela. CCC je brend koji upravo igra na ovu kartu - za pristupačnu cenu može da ponudi kvalitetan proizvod. Na većini tržišta na kojima nastupa, po ovom pitanju, jedni konkurent CCC-u je nemački Deichmann.Poslovanje kroz franšizu
U poslednjih deset godina komapnija NG2 je bila jedan od najvećih davalaca franšize u Poljskoj. Prošle godine je, međutim, promenila strateški plan razvoja i sve franšizne prodavnice koje su poslovale u Poljskoj vratila je u svoje vlasništvo. Suprotno potezima na domaćem tržištu, NG2 je odlučio da širenje kroz franšizu zadrži na inostranim tržištima, ali i to selektivno - što znači da će se franšizno širiti samo u onim zemljama gde proceni da bi model franšiznog poslovanja mogao smanjiti rizik i troškove ulaska na novo tržište. Ove odluke opravdava sama praksa, koja pokazuje da strana tržišta ipak najbolje poznaju lokalni preduzetnici. Shodno tome, kompanija je odlučila da radnje pod brendom CCC franšizno širi u Rusiji, Kazahstanu, Letoniji i Rumuniji. U ostalim zemljama - Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj - kompanija nastupa direktno, kroz mrežu prodavnica u sopstvenom vlasništvu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
Švedski modni brend H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira da, uz iskusnog franšiznog partnera, uđe i u region Srednje Amerike.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se