Nešto novo u teglici šampinjona
A sve je počelo pre 39 godina... Naime, poslovni put porodice Stević, koja je osmislila proizvode pod brendom Dšamp, počeo je proizvodnjom šampinjona u selu Majilovac, nedaleko od Velikog Gradišta. Radojica Stević i njegova supruga Gorica godinama su bili jedan od najvećih proizvođača svežih šampinjona u Srbiji, ali su vremenom shvatili da je potencijal srpske privrede ne samo u proizvodnji sveže hrane, već u proizvodnji višeg stepana prerade.
Isprobavali su recepte, razmenjivali mišljenja sa svojim prijateljima dok nisu došli do onog koji im se najviše dopao – marinirani šampinjoni u vinu, ulju i začinima bez konzervansa. Kada su bili sigurni da je to prava kombinacija, odlučili su da taj proizvod ponude i drugima.
– Reč je o porodičnom receptu koji smo osmislili za svoje goste i sebe, jer je bilo prirodno da se na našoj trpezi nađu šampinjoni u različitim oblicima. Videli smo da se ljudima sviđa i pre tri godine rešili da taj proizvod ponudimo i drugima – kaže Marija Stević, zadužena za marketing i promociju ovog brenda.
Dšamp je porodični biznis. Radojici i Gorici su se vremenom priključile i njihove ćerke Marija i Mirjana, obe arhitekte po obrazovanju. One su i kreirale naziv brenda, izgled etikete i logoa, a zadužene su za promociju i plasman proizvoda, dok se roditelji u Majilovcu bave uzgajanjem šampinjona i pravljenjem proizvoda od ovih pečuraka. Osluškujući potrebe tržišta, a najviše kupce koji su zavoleli marinirane šampinjone, osmislili su i nove proizvode – namaz od šampinjona sa suvom šljivom, renom i ljutom halapenjo papričicom.
– Počeli smo sa ova tri ukusa da bismo zadovoljili najbrojniju ciljnu grupu. Naime, kod nas se mnogo jede crveno meso, a ono se često kombinuje sa renom, zatim, mnogo ljudi voli ljute dodatke, a sve više je i onih koji, poput mene, eksperimentišu sa ukusima – zato ukus suve šljive. Uskoro će se na tržištu pojaviti i novi ukusi – kaže Marija Stević.
Dšamp marinirane pečurke i namazi su takođe idealan izvor proteina za vegetarijance i vegane, tako da je i ova ciljna grupa pokrivena ponudom, dodaje ona.
Od maloprodaje do onlajn prodaje
Dšamp proizvodi mogu da se kupe u desetak prodavnica u Beogradu, jednoj u Inđiji i Požarevcu, koje prodaju različite delikatese. Prva radnja koja je širom otvorenih ruku prihvatila Dšamp bila je Domaccini. Marija Stević kaže da ih u Beogradu potrošači, ali i vlasnici prodavnica, već dobro znaju i jedni drugima preporučuju. Ipak, ističe i da sama prati tržište i kad uvidi da bi se negde njihovi proizvodi uklopili, kontaktira vlasnike.
– Najviše nam nedostaju gastromanifestacije, ne samo zbog prodaje i kontakta sa kolegama, već i zbog toga što je to bio najbolji način da se upoznamo sa potrošačima, da razmenimo mišljenja i izgradimo poverenje. Ljudi jako cene lični kontakt. Nama su upravo naši kupci dali ideju da pravimo namaze. Zato nam je kontakt sa njima dragocen – objašnjava Marija.
Iako je koronavirus izazvao mnogo negativnih posledica, ona kaže da postoje i pozitivne strane – ljudi sve više vode računa o zdravoj ishrani, biraju proizvode bez konzervansa i veštačkih dodataka. Osim toga, počeli su da cene domaće proizvode.
Prodaja tokom pandemije nije opala, samo su se kupci preorijentisali na druge načine kupovine i okrenuli onlajn poručivanju. – Vlasnici prodavnica u kojima prodajemo naše proizvode i sami shvataju da moraju da budu prisutni na internetu, društvenim mrežama, tako da ulažu u nove kanale prodaje. Pojedini trgovci, kao što su Domaccini, stalno prate dešavanja i potrebe, pa su tako osmislili piknik paket kada su videli da ljudi masovno odlaze na izlete u prirodu. To je samo jedan od primera, a njihova aktivnost je i nama dobrodošla – kaže Marija.
Šta je ključno da bi se izdvojili na tržištu?
Marija kaže da to zavisi od tri faktora: potražnje, kvaliteta, dizajna.
– Sa stanovišta potražnje, potrebno je pratiti tržište i slušati šta kupci žele. Zato je direktan kontakt sa kupcima jako važan. Ne samo da smo zbog pitanja „kada ćete dobiti namaze?“, proširili asortiman, već smo naučili da je najbolje slušati kupce. U pogledu potražnje, ove godine smo distrubuciju proizvoda proširili i na restorane. Tako, pored radnji gde se naš proizvod prodaje, radimo na tome da se Dšamp uvrsti i u kuhinje restorana – kaže Marija.
Sledeći faktor je kvalitet!
– I to je jako bitna stavka, koja se sastoji od velikog i dugog rada na samom proizvodu. U našem slučaju je neminovno da proizvod bude zdrav, od zdravih sirovina, bez dodataka veštačkih boja, pojačivača ukusa i konzervansa. Naš potencijal leži u tome što sami proizvodimo pečurke i što je proizvodnja kontrolisana, tako da se zna šta teglica Dšampa sadrži. Napomenula bih i da je ručni rad poseban deo proizvodnje koji doprinosi da ukus Dšampa bude ovakav kakav i jeste – jedinstven – kaže Marija.
Treća stavka je dizajn!
– To je ono što svima prvo privuče pažnju, vizuelno. Sestra i ja uvek radimo na novim rešenjima i stalno dorađujemo etikete jer smatramo da treba težiti ka boljem. Crtanje nam nije strano, tako da se snalazimo i u ovoj sferi. Svesne smo da nismo grafički dizajneri, ali na ovaj način nam se nekako čini da etiketa ima dušu – ističe Marija.
Ova mlada preduzetnica kaže da pored svega navedenog veruje da su za uspeh važni istrajnost i upornost.
Za sada porodica Stević pravi samo kratkoročne planove. Rade na novim ukusima namaza i unapređenju celokupnog poslovanja i proizvodnje. Najvažnije im je da uz rast prodaje održe i princip da se proizvodi prave ručno bez upotrebe konzervansa i aditiva. Naredni korak je i da prošire saradnju sa HORECA sektorom.
– Mi još uvek ne možemo da kažemo da smo uspešni do te mere da se proizvod izvozi, ali, šta je, na kraju krajeva, uspeh? Za sada smo uspeli da izmamimo osmehe kada je Dšamp na trpezi i to je zapravo najveći uspeh. Kada jedan kupac kaže da ne može da zamisli obrok bez naših šampinjona, znamo da će većina potvrditi – kaže Marija.
Članak je prvobitno objavljen na portalu sveonovcu.rs
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com