Novo tržište na mapi franšiza

Ulazak na novo tržište s iskusnim „masterom“ / Primalac master franšize za tržište Albanije biće kompanija koja je već zadužena za tržišta Srbije i Crne Gore
Ponedeljak
21.06.2021.
Husse ulazi na tržište Albanije. Za razvoj posla i franšizne mreže biće zadužena kompanija Milexim Pet Food, aktuelni primalac master franšize brenda Husse za tržišta Srbije i Crne Gore.
 

Objašnjavajući šta ga je navelo da zatraži i master franšizu za Albaniju, Saša Milutinović, vlasnik kompanije Milexim Pet Food, kaže da je, pre svega, prepoznao neiskorišćen potencijal tržišta u razvoju. – Sama ideja se, inače, nametnula kada sam uvideo da bi Srbija mogla imati bolju saradnju sa Albanijom nego što to imaju Evropska unija i Albanija. Da se, recimo, za master franšizu javio preduzetnik iz Albanije, njegova saradnja sa centralnim skladištem Husse-a u Belgiji bila bi neuporedivo složenija, troškovi bi bili veći, a u nekim aspektima, saradnja bi čak bila nemoguća. Naravno, postoje i poteškoće u saradnji između Srbije i EU, ali je to u dosta manjem obimu – objašnjava Milutinović.

Milexim će, stoga, uvoziti robu iz Belgije, a preko Srbije će je distribuirati dalje u Albaniju, kako je dogovoreno s centralom Husse-a. – Samim smanjenjem troškova u poslovanju moći ćemo da formiramo bolje cene proizvoda hrane za kućne ljubimce za tržište Albanije – i u tome vidimo veliki potencijal – kaže Milutinović.

Povrh svega, veruje da će poslovanje i saradnja između Srbije i Albanije biti dodatno olakšana ako dođe do formiranja „mini Šengena“, što je u poslednje vreme postala aktuelna regionalna tema.

Najbolje za kućne ljubimce

S druge strane, Milutinović kaže da je prepozano i jednu demografsku okolnost koja im može ići na ruku. – Kao i kod svih tržišta u razvoju, i u Albaniji će se polako podizati svest vlasnika kućnih ljubimaca, ljudi će početi da obraćaju pažnju na kvalitet, pažljivije će birati hranu i proizvode za svoje pse i mačke, i u tom smislu će svakako biti dobro ako budu imali širi izbor – uveren je Milutinović.

Budući da je Husse poznat po hrani visokog kvaliteta koja se proizvodi po standardima Evropske unije, ne sumnja da će i na albanskom tržištu imati dobru prođu. A usluga besplatne dostave na kućnu adresu svakako će predstavljati dodatnu prednost, kaže Milutinović.   

Strategija razvoja

U ovom trenutku, fokus će pre svega biti na razvoju poslovanja u regionu oko Tirane, gde vidi i najveći potencijal. – Ostali delovi tržišta tek treba da se razvijaju i na tome ćemo postepeno raditi – dodaje on.

Pored toga što će biti zadužen za nabavku hrane i proizvoda, Milutinović, kao i svi „masteri“, ima zadatak da razvije mrežu lokalnih partnera koji će se posvetiti datom tržištu i koji će se truditi da kvalitetno usluže kupce. Uzimajući u obzir da je tržište Albanije relativno malo – po poslednjem popisu u Albaniji živi oko 2,8 milion stanovnika – Milutinović procenjuje da bi ovo tržište mogao da pokriva tek jedan primalac pojedinačne franšize.  – Taj franšizer će, međutim, imati mogućnost da proširi svoje poslovanje preko distributere za ostale delove Albanije, kada za to dođe vreme – objašnjava on.

Iako je ugovor o master franšizi potpisao tek nedavno, Milutinović naglašava da je već pronašao primaoca franšize koji će se posvetiti prodaji i distribuciji Husse hrane u Albaniji. – Primalac je prošao obuku, stekao je iskustvo u distribuciji i uskoro će početi da posluje na teritoriji Albanije. Biće, kako smo već pomenuli, fokusiran na regiju oko Tirane – kaže Milutinović i dodaje da prvi izvoz hrane za Albaniju očekuju u sledećih dvadesetak dana.

Osvajanje novog tržišta

Pošto se hrana i proizvodi brenda Husse ne nalaze u slobodnoj prodaji, već se isključivo naručuju od lokalnog partnera/franšizera, prodaja je u velikoj meri usmerena na onlajn kanale, tako da je postojanje lokalnog sajta od presudne važnosti. Milutinović potvrđuje da je poseban Husse sajt za Albaniju trenutno u izradi.

Ipak, da bi što brže podigli svest o brendu, primeniće neke od već oprobanih strategija, oslanjajući se pre svega na dobre rezultate koje postižu u Srbiji. – Odlična prilika za predstavljanje proizvoda su svakako izložbe pasa i mačaka. Međutim, najbitniji način oglašavanja i dalje jesu prezentacije, odnosno, neposredni rad na terenu i direktna komukikacija s potencijalnim kupcima. Na tome potenciramo kod svih naših franšizera iz Srbije, pa će tako biti i u Albaniji – kaže Milutinović.


Besplatna dostava hrane na kućnu adresu / Velika olakšica za vlasnike kućnih ljubimaca