Više od italijanskog restorana
Comparello Bello je sicilijanski izraz koji se može prevesti kao „prijatelju moj“ i najbolje opisuje duh u kojem su trojica dobrih prijatelja odlučila da po završetku fakulteta udruže svoje resurse i investiraju u zajednički projekat. Tako su 2015. u Mesini na Siciliji otvorili Comparello Bello, restoran koji je spojio klasično i moderno, a ideja je bila da se širokoj bazi potrošača ponude i autentična italijanska jela, popularni internacionalni obroci i pića – po pristupačnim cenama. Kako je popularnost restorana vrtoglavo rasla, u roku od nekoliko godina otvorene su još dve lokacije – jedna u Mesini, druga u Palermu (franšiza). Dobre rezultate su postizali čak i za vreme lokdauna, a vlasnici koncepta sada imaju ambiciju da pokrenu franšizne restorane širom Evrope.
O počecima, strategiji razvoja i poželjnim primaocima franšize govori direktor prodaje Klaudio D'Agata.
Odakle je potekla ideja za Comparello Bello?
Kao i mnogi drugi sjajni projekti, Comparello Bello je nastao sasvim slučajno. Jednom prilikom, dok smo svi zajedno sedeli za stolom, poveli smo priču o tome kako bi bilo dobro da otvorimo nešto novo, neku pomalo drugačiju pivnicu, jer smo upravo pronašli prostor koji nam se veoma dopao. Međutim, prostor je bio suviše veliki za pivnicu, pa smo – umesto da nađemo manji lokal – proširili koncept! Mogli bismo reći da je lokacija diktirala sadržaj koncepta, a ne obrnuto. Pažljivo smo osmotrili okruženje, shvatili da ta zona grada privlači raznolike potrošače, različitih uzrasta, statusa i tipova. Bio je to istorijski i poslovni hub grada, ali i porodična destinacija, kojoj svakodnevno gravitira veliki broj ljudi, tako da je bilo prometno i danju i noću. Zbog toga smo odlučili da naši restorani rade 18 sati dnevno kako bismo uvek i svima bili na usluzi.
Kako ste se prilagodili situaciji kada je izbila pandemija?
Odlučili smo se za strategiju koja je bila dominantna od samog početka – lokacija je od vitalnog značaja. Recimo, potpuno smo preuredili restoran u Palermu. Ponudili smo saradnju kompanijama i biznisima iz okruženja i pretvorili naš restoran u poslovnu kantinu. Ako ste voljni, čak i najgoru situaciju možete da iskoristite na najbolji način. Lokdaun je svakako diktirao naredne korake – dok smo razvijali onlajn platformu, fokusirali smo se na take away i dostavu. Sve ove promene su urađene s najvećom pažnjom, što i nije bilo preterano teško jer imamo odličnu saradnju i izgrađen odnos poverenja sa svojim dobavljačima.
Gde biste voleli da vidite franšize restorana?
Da li je „svuda“ prihvatljiv odgovor? Postavili smo visoke ciljeve; to je naša tajna. Možete se zadovoljiti s tri restorana, a mi smatramo da treba težiti da ih bude 10! Trenutno, cilj nam je da pokrenemo franšizu u Poljskoj, tržištu koje je drugačije od našeg, ali koje se ističe po preduzetničkom duhu, težnji ka uspehu i otvorenosti za nove ideje.
Koje kvalitete tražite kod primalaca franšize?
Ima ih mnogo, ali ne previše! Tražimo partnere mladalačkog duha, a godine nisu bitne. Ono što jeste važno je da imaju britak i dinamičan način razmišljanja, da su otvoreni za promene, budući da uvek podržavamo nove ideje, a preziremo monotoniju. Tražimo transparentnost, pravičnost, međusobno poverenje i preduzetničku hrabrost.
Posle kog vremena primalac franšize može da očekuje dobit?
„Očekivati“ nije prava reč. Naš cilj je da aktivno radimo i sađujemo s primaocima franšize, pomažemo jedni drugima da dođemo do zajedničkog cilja. Taj proces uključuje i detaljno istraživanje tržišta, utvrđivanje ciljnih grupa potrošača, oslanjanje na dosadašnje iskustvo, ali i nove ideje. Ako se sve uradi kako treba, dobit će poteći pre nego kasnije.
Comparello Bello – ključne brojke i zahtevi sistema
- Ukupna investicija za otvaranje franšiznog restorana: 150.000 € - 200.000 €
- Odgovarajući prostor: najmanje 200 m2
- Davalac franšize ne naplaćuje ulaznu franšiznu naknadu
- Primaoci franšize izdvajaju za redovnu franšiznu nakanadu, i to 4% dvomesečnog prometa u prve dve godine, a 5% u narednim godinama poslovanja
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...