Oporavak donosi nove franšize
– Turisti i putnici današnjice traže autentičnost i manje ih zanimaju profesionalne preporuke turističkih radnika. Mnogo im je draže da čuju savet nekoga „iz stvarnog života“, nekoga s kojim mogu da se poistovete, ko živi u tom gradu i najbolje zna gde treba ići da bi se destinacija doživela na pravi način – sa ovim je saznanjem Željko Gobac 2015. odlučio da pokrene CityPal, platformu na kojoj će upravo biti izlistane zanimljive i proverene lokalne preporuke za turiste. Napravili su veb-sajt, počeli da štampaju brošure, pokrenuli aplikaciju.
Prvo su se pojavile preporuke za Zagreb i Pulu, a nekoliko godina kasnije, kad je postalo izvesno da bi svoje znanje i iskustvo mogli da podele s drugima, CityPal je dobio i prve franšizne partnere. – Ponudili smo, zapravo, mogućnost pokretanja posla ljudima koji su zaljubljeni u svoje gradove i koji poznaju ponudu i dobra mesta u svojem gradu. Želeli smo da iskoristimo potencijal lokalnih znalaca i entuzijasta koji bi na tome mogli i da zarade. Primalac naše franšize, dakle, ima zadatak da pravi preporuke i pronalazi klijente koji bi se oglašavali u CityPal-u – objašnjava Željko Gobac šta je u osnovi ovog biznisa.
Kako su dočekali pandemiju, šta su uspeli da postignu uprkos nepovoljnim okolnostima i kakvi su im planovi za budućnost, za naš portal otkriva idejni tvorac i osnivač CityPal-a.
Kako se poslovanje odvijalo tokom korona krize? Kako ste se prilagođavali situaciji i šta ste naučili iz tog iskustva?
Pošto smo direktno vezani za ugostiteljstvo i turizam, tokom 2020. usled lokdauna i neizvesnosti da li će moći da se putuje, uopšte nismo izdavali naše mape gradova s preporukama za turiste. Situacija se popravila 2021, ugostitelji su počeli normalno da rade, turisti su se vratili, tako da smo štampali mape za Pulu i Zagreb. Veoma je važno što smo te godine uspeli da dogovorimo i franšize za Rijeku i Opatiju.
Poslednja novost je da smo dogovorili i franšizu za Split i okolinu, a u završnoj smo fazi pregovora prodaje franšize za još jednu regiju u Hrvatskoj. Turistički sektor se oporavlja, samim tim, raste i interesovanje za franšizu CityPal-a.
Kakva je situacija danas i kakvi su planovi za period koje sledi?
Situacija se uveliko popravlja. Primećujemo više poseta našem veb-sajtu i već sada turisti šalju rezervacije našim klijentima. U kontaktu smo sa stalnim klijentima koji već sada žele da rezervišu mesto na mapama gradova za ovu turističku sezonu.
Svakodnevno dobijamo po nekoliko upita od potencijalnih primalaca franšize. Cilj nam je da u narednom periodu pokrijemo sva veća turistička središta u Hrvatskoj i regionu. U obzir, recimo, dolaze veliki gradovi na Hrvatskoj obali u koje dolazi puno turista, a franšiza je u ovom trenutku dostupna za Zadar, Šibenik i Dubrovnik.
Jeste li imali upita za franšizu i iz drugih zemalja regiona?
Najviše nam upita stiže iz Srbije, nešto manje iz BiH i Crne Gore. Sada, u predsezoni, kada i treba da se počene s pripremama za turističke projekte, dobijamo barem jedan upit nedeljeno iz regiona. Za sada se ne oglašavamo na drugim tržištima, jer nam je cilj da prvo pokrijemo našu regiju.
Da li se nešto promenilo u uslovima za uzimanje franšize?
U samim finansijskim uslovima se nije ništa promenilo, ulazna naknada je i dalje 2.500 evra za 10 godina, a royalty fee 10%. Investicija se vraća u prvoj godini. Mi za naše franšizere izrađujemo mapu grada, unosimo njihove klijente na veb-sajt, pripremamo prodajne materijale i održavamo obuku kako bismo ih naučili kako da vode poslovanje i prodaju oglase.
Primaoci franšize treba samo da prodaju oglase, ostalo je sve na nama. Što je odlična prilika za one koji žele da ostvare dodatne prihode, a oni sposobniji, u gradovima koji cele godine imaju turiste, mogu uz pomoć CityPal-a izgraditi i sopstveni biznis.
Šta biste poručili potencijalnim primaocima: šta je ključno za uspešno poslovanje?
Za potencijalne primaoce bitno je da imaju iskustva u prodaji ili da se barem ne boje direktne prodaje. Plus je ako imaju kontakte ugostitelja i firmi koje zanima oglašavanje prema turistima u svome gradu i okolini. Možda je i najbitnije da su entuzijastični, vredni i spremni da rade kako bi dobro zaradili.
Kako je nastao CityPal i šta je potrebno za pokretanje franšize?
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.