Franšiza za „grad na dlanu“

Za širenje CityPal franšize idealni su veliki gradovi sa mnogo ugostiteljskih objekata i velikim brojem turista, ali to može da bude i manje mesto u koje dolazi veliki broj turista
Četvrtak
16.07.2020.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
 

Željko Gobac godinama izdaje apartmane u Zagrebu. I kao što to obično biva, gosti najviše vole kada im domaćin preporuči gde da jedu, otkrije koja su dobra mesta za izlazak ili na koji bi izlet valjalo otići. – Iz tih pitanja je, zapravo, nastala ideja da svoje preporuke stavimo na veb-sajt, ali i da počnemo da štampamo mape grada sa lokalnim preporukama. Trudimo se da preporučimo samo dobra mesta u našem gradu, na koja bismo i mi sami odveli naše prijatelje ili goste – objašnjava Gobac kako se rodila ideja za biznis.

Projekat, koji je pokrenut 2015. godine, nazvali su CityPal, a pored veb-platforme i štampanih brošura, danas je dostupna i aplikacija. Osim u Zagrebu, CityPal „živi“ i u Puli.

Podeliti znanje i iskustvo

Nakon pet godina poslovanja i iskustva koje su sticali u dva pomenuta grada, odlučili su da ponude i franšizu. – Ovo je posao koji moraju raditi isključivo ljudi koji žive u datom gradu. Ne može preporuke za neki grad davati neko ko ga ne poznaje. Iz tog razloga smo se okrenuli franšiznom modelu, jer želimo da pronađemo lokalne znalce i entuzijaste, u svakom gradu, koji žele da prave preporuke za turiste i tako dodatno zarade. Idealni primalac franšize bi, možemo reći, bila osoba koja je zaljubljena u svoj grad, poznaje kafiće, klubove i restorane, osoba koja se bavi prodajom ili je turistički vodič – pojašnjava Gobac i dodaje da se CityPal upravo po svojoj kolekciji proverenih preporuka, koje daju entuzijastični lokalni stanovnici, razlikuje od drugih sličnih turističkih projekata. 

Naime, današnji gost traži autentičnost i manje ga zanimaju profesionalne preporuke turističkih radnika. Mnogo mu je draže da čuje savet nekoga „iz stvarnog života“, nekoga s kim može da se poistoveti, ko živi u tom gradu i najbolje zna gde treba ići da bi se destinacija doživela na pravi način – naglašava Gobac.

Za pokretanje franšize nisu potrebne prevelike investicije, a primalac franšize zarađuje od prodaje oglasa na platformi CityPal i štampanim brošurama. Preporuka je da, kako kaže kreator franšize, primaoci pronađu do 35 kvalitetnih klijenata u gradu, raspoređenih u pet kategorija: restorani, barovi i noćni život, zabava i prodavnice, lokalne trgovine i biznisi, razgledanje i izleti. – Na taj način se garantuje kvalitet usluge za naše klijente i omogućava se da se što bolje povežu s turistima. Kategorije služe za bolju preglednost i lakše snalaženje na mapi grada, veb-stranici i aplikaciji. Idealna podela oglasa podrazumeva 10 različitih restorana, 10 barova ili klubova, pet mesta za zabavu i kupovinu, pet za razgledavanje i izlete te pet lokalnih malih biznisa – savetuje Gobac.

Primaoci franšize, dodaje naš sagovornik, treba da pronađu klijente i sa njima sklope ugovore, kao i da plate štampanje brošura, dok od davaoca franšize dobijaju podršku u vidu edukacije u vođenju posla, pravnu pomoć, ali i primerke ugovora, dizajnerske usluge, kao i prevod i lektorisanje tekstova na engleskom. Objave na veb-platformi i aplikaciji za mobilne se podrazumevaju. Štampani leci se distribuiraju po hotelima, hostelima, apartmanima i turističkim informativnim centrima.

Brojke koje garantuju dobro poslovanje

Za širenje CityPal franšize idealni su veliki gradovi sa mnogo ugostiteljskih objekata i velikim brojem turista, ali to, kako kaže Gobac, može da bude i manje mesto u koje dolazi veliki broj turista. – Kroz iskustvo u prodaji oglasa uverili smo se da turistička mesta i gradovi ipak treba da zadovoljavaju neke brojčane uslove, kako bi primaoci franšize mogli bez mnogo problema da prodaju oglase iz brošure. Mesto ne bi trebalo da ima manje od 10.000 stanovnika, trebalo bi da ima 400.000 turista godišnje, najmanje 30 ugostiteljskih objekata, dva noćna kluba, 30 kafe-barova, isto toliko suvenirnica i zabavnih centara, u koje su uključeni i kuglanje, jahanje, adrenalinski i drugi parkovi, zatim najmanje 20 lokalnih trgovačkih i uslužnih radnji i oko 10 organizovanih izleta – precizira Gobac.

Takvi parametri bi omogućili da se investicija, prema njegovim rečima, vrati već u prvoj godini, ali i da ostane zarada od oko 4.000 evra. Primaoci franšize, pak, imaju obavezu da plaćaju franšiznu naknadu u iznosu od 10 odsto od prodatih oglasa, a godišnja zarada bi, nakon prve godine poslovanja, trebalo da iznosi od sedam do osam hiljada evra.


Za najbolje iz turističke ponude grada / Štampane brošure i leci CityPal-a se distribuiraju po hotelima, hostelima, apartmanima i turističkim informativnim centrima
Vesna Lapčić
saradnik