Dodeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Svečanost dodele jedinstvene franšizne nagrade na hrvatskom i regionalnom tržištu „Franšiza godine“ za 2021. održana je u zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn u organizaciji poslovnog radija PoslovniFM, Brending Akademije i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP.
Dobitnik nagrade je Surf'n'Fies, ujedno i dobitnik nagrade za najveći izvozni iskorak u 2021, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Za najbrže rastuću novu hrvatsku franšizu proglašen je Fast Review, a nagrada za najbrže rastuću hrvatsku franšizu na regionalnom tržištu pripala je Tinker Labsu.
Najbrže rastućom inozemnom franšizom na hrvatskom tržištu ocenjena je franšiza Mail Boxes Etc, najboljom regionalnom franšizom na hrvatskom tržištu proglašena je Škola brzog čitanja i mudrog učenja, dok Nextbike odnosi nagradu za najbolju franšizu s društvenim učinkom. Najdugovečnija i najpostojanija franšiza na hrvatskom tržištu je Diners Club.
Franšiznim ličnostima 2021. godine proglašeni su Andrija Čolak i Aleksandar Erceg, i to za njihovo delovanje na promociji franšiznog poslovanja i podrške franšiznom biznisu.
Odlukom Stručnog međunarodnog povjerenstva, Surf'n'Fries i Carwiz rent a car će predstavljati Hrvatsku na takmičenju za evropsku franšiznu nagradu The 2022 European FranchiseAward, koja će se prvi put održati u septembru 2022. u Briselu.
Popularizacija franšiznog poslovanja
U sklopu dodele nagrada održan je i okrugli sto „Franšize-poslovni model budućnosti“ na kojem je istaknuto da u Hrvatskoj posluje 220 franšiznih sistema koji zapošljavaju više od 17.500 ljudi, a rast franšiznog tržišta iznosi oko 20 posto. Takav način poslovanja postoji u 13 industrijskih sektora i na 1.100 lokacija u Hrvatskoj.
U Evropi posluje 15.350 franšiznih brendova koji zapošljavaju 13 miliona osoba. Na svetskom nivou postoji, pak, više od 25.000 franšiznih brendova, pri čemu je svako od nas svakodnevno u kontaktu s pet-šest franšiza. Čak tri miliona primalaca franšiza na svetu zapošljava više od 25 miliona ljudi.
– Stopa preživljavanja onih koji su pokrenuli poslovanje kupovinom franšize iznosi više od 90 posto, a to je samo jedan od pokazatelja i razloga zbog kojih je prvi put na ovim prostorima dodeljena Franchise Brand Leader Award. Sve to s ciljem afirmacije najistaknutijih kompanija, institucija, pojedinaca koji kontinuiranim pozitivnim razvojem i inovativnim strategijama postavljaju više standarde i unapređuju franšizno tržište, te daju izvanredan doprinos u popularizaciji poslovnog potencijala i modela franšiznog delovanja kreiranjem i konkurentnog tržišnog imidža Hrvatske i susednih zemalja – izjavio je Darko Buković, pokretač i direktor Nagrade.
Nakon pomne analize podataka izabrano je 30 finalista, kandidata za nekoliko franšiznih nagrada za 2021. godinu. O nagradama je odlučivalo Stručno međunarodno povjerenstvo u kojem su, uz hrvatske stručnjake, bili predstavnici franšiznih organizacija iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Velike Britanije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, istakla je Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, članica Evropske franšizne federacije i Svetskog franšiznog veća u ime organizatora.
Više pogodnosti za nagrađene
Nacionalni dobitnik nagrade Franchise Brand Leader Award, osim prigodne, dobiće i 4.500 evra vrednu nagradu – prava besplatnog izlaganja na Franchise Expo sajmu u Frankfurtu, dok će ostali dobitnici nagrada ostvariti popust na nastup od 55 posto.
Pobedniku je obezbeđen besplatan virtualni prostor na franšiznoj platformi www.franchiseshow247.com za predstavljanje tokom 12 meseci, a obezbeđeno je i predstavljanje svih dobitnika u tekstu u uglednom Global Franchise Magazine-u.
Organizaciju dodele podržali su: Hotel Hilton GardenInn, Carwiz International, Franchise Expo Frankfurt, Donum-pro, FishDelish, Malac genijalac, Global Franchise Magazine, Franchise Development Croatia, Parlarum, Mobile One, BodyCreator, Ferdinand knedle, Unimedia i Organizatori bez granica. Medijsku podršku pružili su Global Franchise Magazine, platforma Poduzetnik, kao i poslovni portali Točkanai i Poslovni savjetnik.
Sve informacije su dostupne i mogu se pratiti i na posebnoj veb-sajtu www.franchiseaward.eu i na veb-sajtu i u programu prvog poslovnog radija www.poslovniFM.com.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema sa zavidnim brojem primalaca franšize koji vode dve ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i šta to govori o samom franšiznom sistemu?
Želela je da se posveti edukaciji dece i pri tom gradi svoj preduzetnički put. Ines Slunjski je napustila državni posao, uzela franšizu i donela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.