Veštine za 21. vek
Recite nam nešto više o edukativnom konceptu IQ UP!?
IQ UP! je inovativna obrazovna franšiza koja na jedinstven način uvodi decu u svet nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM). Za razliku od klasičnih STEM programa, IQ UP! koristi autorsku metodologiju baziranu na pričama koje uvode decu u svaku temu i podstiču njihovu maštu, kao i interaktivne igre, kreativno kodiranje i zadatke iz stvarnog života. Ovakav pristup ne samo da pomaže deci da zapamte činjenice, već ih uči kako da ih razumeju, primene i povežu sa svakodnevnim iskustvima.
Obrazovni koncept IQ UP! obuhvata napredne tehnike i metode učenja, uključujući eksperimente, istraživanja, analize, projektne zadatke, logičke igre, moždane vežbe i naučne izazove. Program je osmišljen tako da razvija kritičko razmišljanje, sposobnost rešavanja problema, timski rad i planiranje, što su ključne veštine 21. veka.
Deca kroz IQ UP! programe uče kako da istražuju, zaključuju i samostalno stvaraju – i sve to kroz igru i radoznalost. Naš cilj nije da ih učimo šta da misle, već kako da misle. Upravo zato IQ UP! nije samo STEM program, već kompletan razvojni koncept koji podstiče intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj dece. Svi detalji o IQ UP! Franšizi sada su dostupni na srpskom jeziku i to na sajtu https://iqup.rs/
Vi ste master primalac za Srbiju, zašto ste izabrali baš ovu delatnost i ovaj brend, sa kakvim ste očekivanjima ušli u posao?
S obzirom da radim u nastavi preko 10 godina, a želela sam svoj biznis, logičan sled događaja je bilo pokretanja posla koji ima veze sa obrazovanjem. IQ UP! ima nekih elemenata kao internacionalni programi u kojima sam već radila, gde se prvenstveno razvijaju veštine kod učenika, na čemu, u suštini, i treba da bude naglasak kad pričamo o obrazovanju budućnosti. U 21. veku ne možemo ništa novo da kažemo učenicima što oni sami ne mogu da pronađu na internetu, ali kako da iskoriste te podatke, kako da nešto sami urade, isplaniraju, zaključe – to je nešto na čemu moramo da radimo i to je ono što IQ UP! radi. Osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju.
Svaki početak je težak, tako i ovaj. Ne može ništa preko noći, za svaki uspeh je potreban trud, rad i posvećenost i s tim u vezi, nisam imala posebna očekivanja. Moram da kažem da sam se više vodila srcem. Nešto što se meni svidelo, nešto gde bih ja dovela svoje dete i nešto što znam da bi se svidelo mojim sadašnjim učenicima me je motivisalo da uđem u ovaj posao.
Zbog čega ste se odlučili za franšizu? Jeste li imali pređašnja iskustva sa ovim načinom poslovanja?
Franšiza ti daje sigurnost i podršku. Iza sebe imaš tim ljudi koji uvek mogu da ti pomognu kada naiđeš na prepreku. Kada imaš samostalni biznis to je neka sasvim druga priča. S obzirom da je IQ UP! već razrađena franšiza, da je tim koji stoji iza IQ UP! predivan, sa idejama i uvek voljan da pomogne, smatrala sam da je to najbolji izbor za mene koja do sada nisam imala iskustva u franšiznom poslovanju.
Gde sve postoji IQ UP!?
Severna Makedonija kao baza, Sjedinjene Američke Države, Srbija. U planu je otvaranje novih centara u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj i Češkoj.
Objasnite nam franšizni model: koje sve uslove treba da ispune primaoci vaše franšize? Kolike su investicije potrebne, koliki i kakav prostor, na kakvoj lokaciji?
Glavni uslovi koje svaki IQ UP! primalac franšize treba da ispuni je želja za rad sa decom, rad u obrazovanju i želja za stalnim učenjem i napredovanje. Biti učitelj ili franšizer u IQ UP!-u ne znači samo reprodukciju znanja već aktivan rad sa učenicima sve vreme. To iziskuje mnogo pripreme i volje, ali ko to voli njemu neće biti problem.
Investicije nisu toliko velike kao za neke druge obrazovne franšize. Kupovina franšize i opremanje prostora koštaju 8.000 do 10.000 evra.
Prostor bi trebalo da ima minimalno 45 kvadrata, najbolje open space ili veća kvadratura sa bar dve dodatne prostorije. Trebalo bi da ima i odvojeni prostor za čekaonicu. Poželjno je da prostor bude pristupačan automobilima i da ima parking mesta.
Plaćaju li franšizne naknade i koje?
Da, primaoci franšize imaju određene mesečne naknade (rojalti) koje doprinose rastu i razvoju franšize. Takođe, tu su dodane naknade za obuke učitelja, kao i godišnja naknada za marketing koja se koristi za reklamne kampanje i vidljivost brenda.
Šta, zauzvrat, dobijaju od vas – koju vrstu znanja (know-how) i podrške?
Mi u IQ UP!-u smo tim i samim tim, kada postanete član našeg tima, od samog početka dobijate podršku u svim segmentima potrebnim za otvaranje i vođenje jedne franšize: kako otvoriti obrazovni centar i kako voditi posao, marketinšku pomoć sa kampanjama i promotivnim materijalima, obuke nastavnika, kao i stalno ažuriranje i nastavnog plana i programa radi poboljšanja celog obrazovnog procesa. Treba da naglasim da svaki korisnik franšize dobija personalizovano poslovno savetovanje zavisno od afiniteta i iskustva i na taj način omogućavanja da svi IQ UP! centri rade na najvišim standardima, kako obrazovanja tako i poslovne izvrsnosti.
Za koga bi bila idealna ova franšiza, to jest, koji „profil“ kandidata bi bio poželjni primalac franšize?
Idealan kandidat za IQ UP! franšizu je osoba koja poseduje entuzijazam, kreativnost, želju za rad sa decom, kao i spremnost na lični razvoj i kontinuirano učenje. Iskustvo u obrazovanju ili franšiznom poslovanju može biti korisno, ali nikako nije neophodno. Naš franšizni model je pažljivo strukturiran kako bi pružio snažnu podršku, detaljan know-how i sveobuhvatne obuke, tako da svako ko ima volju, posvećenost i spremnost za rad može uspešno da vodi IQ UP! obrazovni centar. Najvažnije je da kandidat veruje u snagu savremenog obrazovanja i da je spreman da aktivno doprinese razvoju dece i zajednice.
Šta planirate u narednom periodu? Gde biste želeli da otvorite nove franšize?
U toku su pripreme za otvaranje obrazovnog centra u Beogradu. U pregovorima smo za otvaranja još nekoliko centara prvenstveno u centralnoj Srbiji. Veći gradovi imaju više poslovnog potencijala, ali iskreno, volela bih da i u manjim gradovima Srbije otvorimo franšize da bi i deci tih krajeva mogli da pokažemo sve ono što IQ UP! može.

POGLEDAJTE ČLANKE

„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...