Posle Skoplja i Tirane, i Beograd će dobiti svoj Carrefour hipermarket, ali tek za dve godine.
Ponedeljak
18.02.2013.
Skoro da više nema sumnje da će francuski trgovac Carrefour doći u Srbiju. Prva prodavnica biće otvorena 2015. u šoping centru Delta planet u Beogradu.
 

Kompanija Delta Real Estate, članica Delta holdinga, koja će graditi pomenuti šoping centar, potpisala je ugovor sa francuskim trgovcem o zakupu prostora od 10.000 kvadrata, navodi se u saopštenju kompanije.

Ukoliko ne bude nepredviđenih okolnosti, kakvih često ne manjka u regionu, najveći evropski trgovac će dobiti priliku da „osveži“ tržište trgovine u Srbiji.

Ovo je već druga potvrda o dolasku francuskog trgovca na srpsko tržište ove godine. Početkom godine, prvo je stigla najava primaoca franšize CM Balkan, preko kojeg Carrefour nastupa u regiji. Kristijan Čaritat, izvršni direktor CMB Bulgaria (deo CM Balkan), izjavio je u intervjuu za SeeNews da Srbija za taj lanac može da postane ključno tržište, pored Bugarskog, i da će prvo prodajno mesto upravo biti hipermarket u Beogradu. Kada smo poslali pitanja u želji da saznamo detalje u vezi sa planovima, uputili su nas upravo na intervju u SeeNews-u.

Kompanija CM Balkan je inače deo kompanije Marinopoulos Group koja je donedavno imala joint-venture sa francuskim lancem Carrefour. Carrefour je, međutim, prošle godine prodao 50 odsto svog udela u zajedničkoj kompaniji, pa je tako Marinopoulos postao ekskluzivni primalac franšize za zemlje regiona. Ta kompanija, inače, maloprodajnu mrežu u Grčkoj ne širi samo kroz sopstvene prodavnice, već je i sama davalac franšize.

Kada je reč o zastupljenosti u zemljama regiona, Carrefour se, pored Bugarske, nalazi još u Makedoniji i Albaniji. Prvi hipermarket u Makedoniji je otvoren u Skoplju prošle godine. Nosilac franšize na tom tržištu je kompanija CMB Balkans Skoplje (deo Marinopoulos grupe). Godinu dana ranije, 2011. otvoren je i hipermarket u glavnom gradu Albanije Tirani. Oba prodajna mesta nalaze se u okviru modernih tržnih centara, baš kao što će, prema najavama, biti i u Srbiji.

Mada je više puta najavljivan dolazak u Hrvatsku, zvaničnih potvrda još nema.

Stručnjaci ističu da trgovački lanci takvih „gabarita“ retko nastupaju direktno u zemljama sa malim brojem stanovnika i da se radije odlučuju za franšizu, kao što Carrefour upravo radi.


Vesna Lapčić
saradnik