U nekim zemljama, kao što su Češka, Slovačka i Mađarska, CCC isključivo ima radnje u sopstvenom vlasništvu. Planiraju da to učine i u Austriji, Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gde će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-prodavnice.
Sreda
27.02.2013.
CCC nastavlja širenje prodajne mreže van Poljske. Planira se ulazak na tržišta Hrvatske i Slovenije.
 

Kompanija CCC je najveći proizvođač i distributer obuće u Poljskoj. Upravlja mrežom od 700+ prodavnica pod brendovima CCC, BOTI i Quazi. I dok je u Poljskoj odustala od širenja kroz franšizu, na inostranim tržištima kompanija intenzivno koristi ovaj model razvoja.

– Dosadašnjom strategijom razvoja uspeli smo da CCC postane globalna kompanija. U Rumuniji, Rusiji, Kazahstanu i Letoniji za sada imamo 15 franšiznih prodavnica – kaže Darijuš Milek, osnivač i vlasnik kompanije.

Kompanija CCC je u potrazi za partnerima na novim tržištima, a zainteresovani su za saradnju prvenstveno s velikim lokalnim kompanijama koje dobro poznaju tržište i imaju iskustva u ovoj oblasti modne industrije. Partneri bi utrli put, stvorili jezgro prodajne mreže i izgradili svesti o brendu pre otvaranja prve radnje. U najkraćem, postavili bi temelj za mrežu prodavnica kompanije CCC.

U nekim zemljama, kao što su Češka, Slovačka i Mađarska, u kojima kompanija planira da do 2015. postane lider na tržištu, nastupaju isključivo direktno. Planiraju da to učine i u Austriji, gde su već sklopili ugovor sa kompanijom koja će biti odgovorna za ulazak na to tržište, ali i u Hrvatskoj, Sloveniji i Turskoj, gde će se nešto kasnije ove godine pojaviti prve pilot-prodavnice.

Poslovni model u Poljskoj

Kad je pre više od deset godina osnivač i vlasnik kompanije Darijuš Milek počeo da osvaja tržište, franšiza je predstavljala važan faktor u širenju brenda CCC na nacionalnom nivou. U jednom trenutku CCC je imao čak 70 primalaca franšize. Danas, posluje samo jedan partner koji vodi osam radnji. Kompanija ne isključuje mogućnost da ovom partneru ponudi da i dalje upravlja postojećim radnjama, ali ne kao vlasnik, već kao zastupnik/distributer. Ovo rešenje se pokazalo prihvatljivim u slučaju jednog drugog franšiznog partnera.

Darijuš Milek naglašava da su poslednjih godina mnogo bolje rezultate postizali u vlastitim prodavnicama nego u većini franšiznih – zato su se fokusirali na zatvaranje neprofitabilnih prodajnih mesta i potragu za atraktivnijim lokacijama za svoje radnje, kao i na raspuštanje franšizne mreže, pošto su rezultati bili ispod očekivanog.

Kompanija, međutim, ne odustaje od franšiznog modela poslovanja. Franšizing se u početku vrlo dobro pokazao na tržištu Poljske, budući da je ovaj model poslovanja zaslužan za uspostavljanje najveće mreže za prodaju obuće. Ta misija će sada biti poverena partnerima u inostranstvu.

Izvor: Franchising.pl