Najlepše iz Provanse
Pod brendom L’Occitane (Loksitan) se danas, širom sveta, prodaje francuska kozmetika vrhunskog kvaliteta, koja svoje dobro ime gradi i održava zahvaljujući jednostavnom osnovnom principu - proizvodi kompanije L’Occitane se prave isključivo od prirodnih sastojaka biljnog porekla. Od prvobitne želje osnivača Olivjea Bosana (Olivier Baussane), da upotrebi i sjedini biljke koje uspevaju i odlikuju podneblje Sredozemlja, proteklo je više od 30 godina. Danas, L’Occitane svoje linije proizvoda za ličnu negu i dom prodaje u oko 2.000 prodavnica širom sveta, šireći se i kroz franšizu.
L’Occitane na tržištima Češke i Slovačke posluje od 2008. godine. Ukupno, imaju 15 prodavnica u svom vlasništvu i tri franšize. Od ove godine kompanija planira da određenom broju prodajnih objekata priroda i novi koncept - Spa by L’Occitane. Ovaj vid centra za opuštanje i negu tela, L'Occitane razvija od 2001. i do sada ih ima u Francuskoj, Brazilu, Hong Kongu, Tajvanu, Meksiku i Rusiji.
– Odlučili smo da uvedemo novi koncept, jer smo sa ovim brojem L’Occitane prodavnica uspeli da popunimo kapacitet tržišta u Češkoj. Takođe, planiramo da Spa L’Occitane predstavimo i na tržištu Slovačke, pošto i tamo imamo svoje poslovnice – objašnjava Eva Vidova, zadužena za razvoj brenda u tom delu Evrope.
Budući da proizvodi kompanije L’Occitane spadaju u luksuznu robu za koju treba izdvojiti mnogo više novca nego za kozmetičke preparate manje poznatih brendova, kompanija pažljivo bira lokacije na kojima će otvoriti svoje radnje - to su, pre svega, veliki šoping molovi koji mogu da garantuju dovoljan protok ljudi i potrebnu vidljivost brenda. Iz istih razloga, L'occitane uglavnom svoje prodavnice otvara u velikim gradovima.
Konkurencija na tržištu kozmetičkih proizvoda u Češkoj nije zanemarljiva. – Međutim, konkurencija koja bi mogla u istoj ravni da parira našem konceptu, nije toliko zastupljena na tržištu Češke, ali to ne znači da se uopšte ne borimo sa konkurencijom. Ipak, naša osnovna prednost je što nudimo proizvode jedinstvenih sastojaka i što iza sebe imamo dugu tradiciju – kaže Eva Vidova.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE
U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com