Ukoliko neko želi da postane primalac franšize brenda Experience, nisu potrebne finansijske investicije. Početna količina robe se dobija sa odloženim rokovima plaćanja, a na primaocu franšize je da, uz dobar poslovni plan i strateški pristup na tržištu, plasira robu.
Ponedeljak
29.07.2013.
Hrvatska kompanija Essentia, vlasnik brenda parfema Experience, volela bi da pronađe primaoce master franšize na teritoriji Srbije, BiH-a, Makedonije i Crne Gore.
 

U Čakovcu, gradiću na severu Hrvatske, već skoro četiri godine proizvode se luksuzni parfemi pod brendom Experience. Vlasnici kompanije Essentia razvijaju razne kanale prodaje, ali su vrlo brzo po pokretanju posla počeli i sa širenjem kroz franšizu. Tomislav Vrbanec, vlasnik kompanije i predsednik uprave kompanije Essentia, kaže da primalac njihove franšize može da postane svaka pravna kompanija koja bi imala ozbiljan pristup tržištu.

- Kao što znamo, franšize su osmišljene kako bi primaoci i davaoci franšize podelili rizik poslovanja, a sve sa ciljem pružanja kvalitetne usluge potencijalnim kupcima i ostvarivanja zarade. Ukoliko neko želi da postane primalac franšize brenda Experience, nisu potrebne finansijske investicije. Početna količina robe se dobija sa odloženim rokovima plaćanja, a na primaocu franšize je da, uz dobar poslovni plan i strateški pristup na tržištu, plasira robu. Pošto postoji poprilično kanala prodaje, osim otvaranja sopstvenih trgovina, svaki primalac franšize prolazi detaljnu edukaciju kako bi bio upoznat sa svime pre nego što krene u posao – objašnjava Vrbanec.

Prva franšizna trgovina ovog brenda otvorena je u Čakovcu. Isti primalac franšize upravo otvara vrata radnje u Varaždinu. U ostalim delovima Hrvatske još uvek ne postoje franšize, ali postoje generalni zastupnici za pojedine regije, koji, kroz ostale kanale prodaje, plasiraju robu na tržište.

Vrbanec ponovo naglašava da im nije važno koliko franšiznih trgovina imaju, jer postoji i niz drugih prodajnih kanala. Neki od njih su, kako kaže, s početka pokretanja možda i povoljniji. Ipak, bili bi zadovoljni kada bi pronašli kvalitetne primaoce master franšize za Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu.

Da bi neko pravno lice postalo primalac franšize, treba da ima dobro razrađen poslovni plan i ideju kako da plasira proizvode na tržište. Pored toga, treba da poznaje tržište na kojem će biti prisutan, kao i mentalitet i navike potencijalnih kupaca. Primalac mora da bude spreman na rad i trebalo bi da ima volju da postigne poslovni uspeh.

Prema navodima na sajtu kompanije, pomenuti parfemi se po kvalitetu znatno razlikuju od toaletnih i parfemskih voda, jer sadrže 25 odsto esencijalnih ulja. U „mirišljavim vodama“ je taj procenat pak daleko niži, do 18 odsto.

Trenutno, parfemi Experience mogu da se kupe u Nemačkoj, Švajcarskoj, Austriji, Sloveniji, Srbiji, Mađarskoj, Indoneziji. Planovi rukovodilaca su veoma ambiciozni – žele da postanu jedna od vodećih kompanija u svetu koja se bavi proizvodnjom parfema i ostale kozmetike.


Vesna Lapčić
saradnik
/1/
POGLEDAJTE VIŠE