Stenders nije samo paleta proizvoda, već i mnoštvo osećaja i doživljaja koje želimo da prenesemo našim klijentima. To je i vrlo poseban ugođaj koji treba da oseti kupac kad uđe u našu radnju. Ali i visoki standardi usluge, na kojima smo radili svih ovih godina. Zapravo, Stenders je čitav skup razvijenih i praktično nevidljivih alata koji navodi kupca da se oseti dobrodošlim, kao da je gost kod srdačnih domaćina.
Sabina Timoško
Utorak
27.08.2013.
Potražnja za prirodnom kozmetikom konstantno raste. Kompanija Stenders je svoje proizvode ponudila kroz koncept specijalizovanih prodavnica, šireći se i kroz franšizu.
 

Da li ste ikada čuli za brend koji potiče iz Letonije?
Ko god je naišao na jednu od prodavnica prirodne kozmetike Stenders može da kaže da zna za jedan. Naime, kompanija Stenders je prvo počela da proizvodi i prodaje ručno pravljeni sapun od prirodnih sastojaka. Od 2001. do danas ponudu su proširili i najrazličitijim proizvodima za negu i relaksaciju tela (sapuni, kupke, šamponi, mleka i kreme za lice i telo, soli i pene za kupanje, eterična ulja, ulja za masažu), a koncept lepo uređenih prodavnica sa fino dizajniranim pakovanjima za proizvode razvili su u više od 20 zemalja kroz franšizu. U franšiznoj mreži se danas nalazi više od 220 prodavnica. Od zemalja ovog regiona, Stenders je, za sada, svoj brend uveo na tržišta Hrvatske i Slovenije.

Kompaniji se, inače, svake godine obrati oko 250 potencijalnih kandidata za uzimanje franšize. Prema statističkim podacima kompanije, 10% zainteresovanih na kraju odluči da otvori franšiznu poslovnicu. Tako, 90% svih radnji koje posluju pod brendom Stenders pripadaju primaocima franšize.

Novinari ukrajinskog portala Franchising.ua svojevremeno su razgovarali sa Sabinom Timoško, rukovodiocem projekta Stenders, koja radi na promociji i razvoju brenda u Ukrajini. Odgovore na to kako posluju, kakvu prođu imaju na tržištu i faktorima koji utiču na razvoj brenda, prenosimo sada i na našem portalu.

Kakvu perspektivu ima sektor prirodne kozmetike? Da li je tržište već zasićeno i koja je vaša uloga u njegovom razvoju?

Ne postoji danas osoba koja ne teži prirodnosti. Ljudi su, uopšteno, i više obrazovani i informisani, i sve veći broj potrošača obraća pažnju na to šta kupuje. I taj trend će se nastaviti, a sektor prirodne kozmetike će rasti. U ovom trenutku, na tržištu još uvek ima prostora za nove brendove. U stvari, rekla bih da je prirodna kozmetika načinila samo prvi, ali prilično odlučan korak na tržištu Ukrajine.

Stenders ovde posluje od 2005. i danas možemo da kažemo da se klijentkinjama vrlo dopadaju naši kozmetički proizvodi. Prema planu razvoja, do 2015. Stenders bi trebalo da otvori bar 25 radnji u Ukrajini. Treba napomenuti da, osim proizvoda koji se mogu kupiti u našim prodavnicama, kompanija nudi i liniju profesionalnih proizvoda za spa i beauty salone, ​i to je aspekt koji smo počeli aktivno da razvijamo. Drugi korak je, naravno, razvoj online kupovine, što će naše proizvode približiti i potrošačima iz udaljenih krajeva zemlje.

Da li ovaj posao uslovljen određenim periodom ili sezonom tokom godine kada prodaja značajno poraste?

Fino dizajnirani paketi proizvoda su uvek bili dio našeg asortimana, što ovom poslu, da tako kažem, garantuje sezonski porast prodaje. Naravno, Stenders koristi vreme praznika da svojim kupcima ponudi specijalne, pažljivo birane i jedinstveno dizajnirane pakete proizvoda, što može da bude idealan poklon, bez obzira na povod. Međutim, s naše tačke gledišta, mi sebe ipak vidimo kao proizvođača kozmetike čiji se proizvodi koriste - svaki dan. I trudimo se da svake godine proširimo svoj asortiman organske kozmetike. Tako smo 2011. uveli potpuno novu liniju proizvoda za negu lica. Danas, možemo da kažemo da paleta Stenders proizvoda zadovoljava sve dnevne potrebe naših klijenta.

Ko je vaša ciljna grupa?

To je Ona - osećajna i romantična, a u isto vreme veoma mudra žena. Ona prati modu, a istovremeno ima i svoj stil. Ona ima između 25 i 50 godina, brine o svojoj lepoti i zanima je sve što je prirodno. Ona je spremna da potroši vreme i novac na relaksaciju, ali i na tretmane za lice i telo.

Koji faktori utiču na razvoj mreže na ukrajinskom tržištu?

Prvo, to su naši savršeno jedinstveni proizvodi, inspirisani prirodom. Stenders koristi samo prirodne sastojke koji svaki dan i s posebnom pažnjom brinu o lepoti vaše kože. Stenders nije samo proizvod, već i mnoštvo osećaja i doživljaja koje želimo da prenesemo našim klijentima. Drugo, tu je i vrlo poseban ugođaj koji treba da oseti kupac kad uđe u našu radnju. Treće, visoki standardi usluge, na kojima smo radili svih ovih godina. Zapravo, to je čitav skup razvijenih i praktično nevidljivih alata koji navodi kupca da se oseti dobrodošlim, kao da je gost kod srdačnih domaćina.

Konačno, Stenders je brzorastuća kompanija koja ne stoji u mestu. Svake godine svojim korisnicima nudimo niz novih proizvoda kako bi zadovoljili njihove različite potrebe za negu lica i tela. U jednoj godini smo, recimo, lansirali 38 novih proizvoda, što dodatno povećava popularnost našeg branda. Partnerima koji odluče da uđu u franšizni sistem Stendersa, nudimo gotov poslovni model, što uključuje i podršku u svim važnim procesima pokretanja posla - izbor prodajnog mesta, odabir i obuka osoblja, marketinške ideje i snabdevanje reklamnim materijalom. Partnere imamo u više od 20 zemalja, a lanac prodavnica se proteže od Skandinavije do Saudijske Arabije, Japana i Kine.

Na osnovu intervjua sa ukrajinskog portala Franchising.ua, priredila redakcija Franchising.rs.