Na redu su manji gradovi
Andrzej Gładysz, zadužen za razvoj franšizne mreže u Poljskoj
Naša misija je da naučimo ljude kako da se pravilno hrane i kako da zadrže svoju idealnu težinu – kažu u španskoj kompaniji Naturhouse, koja je za svojih 20 godina postojanja uspela da ostvari i međunarodni uspeh. Pod brendom Naturhouse danas posluje skoro 2.000 specijalizovanih dijetetsko-nutricionističkih centara – od kojih se čak 900 nalazi van Španije. Za špansku kompaniju, međutim, jedno od najperspektivnijih tržišta u Evropi je Poljska. Ne samo da imaju mrežu centara koja pokriva sve veće i srednje gradove (u martu je otvorena 200. poslovnica), već većinu centara uspešno vode primaoci franšize. Naturhouse sada planira da nastavi potragu za novim franšiznim partnerima u manjim gradovima Poljske.
– U manjim mestima, uopšte, ima mnogo potencijala za posao kojim se mi bavimo. Za uspeh Naturhouse koncepta nije presudan broj stanovnika, već njihov stil života – da li imaju želju da se pravilno hrane i da brinu o svom zdravlju – kaže Andrzej Gładysz, zadužen za razvoj franšizne mreže u Poljskoj.
Na policama Naturhouse-a mogu se pronaći proizvodi za regulaciju telesne težine, dodaci prehrani na biljnoj bazi, prirodni kozmetički proizvodi i multivitamniski suplementi. Kupac koji odluči da koristiti usluge Naturhouse centra prvo dobija besplatan savet nutricioniste koji će mu napraviti detaljan plan ishrane i preporučiti koje preparate i dodatke ishrani da koristi. – Većina naših klijenata su ljudi koji žele da smršaju. Ali, pored toga, dolaze nam i sportisti i ljudi koji žele da održe svoju idealnu liniju ili, jednostavno, ljudi koji žele da vode zdrav način života. Javljaju nam se čak i osobe koje žele da dobiju na težini. Najbitnije je da naši nutricionisti svakoj mušteriji prilaze individualno, prave i menjaju plan ishrane shodno njihovom zdravstvenom stanju i potrebama. Učinak i rezultati se prate na nedeljnoj bazi – objašnjava Gładysz.
Primaoci Naturhouse franšize ne moraju nužno da budu osobe obrazovane u ovoj struci, ali u centru svakako mora da bude zaposlena osoba koja ima znanja iz oblasti dijetetike – to mogu da budu nutricionisti, prehrambeni biotehnolozi, farmaceuti ili biolozi. Pošto kompanija stavlja veliki naglasak na odabir osoblja, zapošljavanje radnika u franšiznom centru uvek se obavlja u saradnji sa centralom. Zaposleni, pored toga, pohađaju obavezne periodične obuke.
Franšizni centar može da se otvoriti u bilo kom mestu sa najmanje 20.000 stanovnika. – Nemamo ništa protiv da naši centri budu otvoreni i u blizini neke druge konkurentske kuće, ali, isto tako, ne želimo ni da otvaramo poslovnice „na silu“, samo da bi ih bilo što više. Svaka lokacija za novi centar se pažljivo razmatra, a konačnu odluku donosi naš regionalni zastupnik – kaže Andrzej Gładysz.
Naturhouse, inače, franšizne centre ima i u Hrvatskoj – četiri se nalaze u Zagrebu, jedan u Zadru. Primalac master franšize, ujedno zadužen i za razvoj mreže na celoj teritoriji Htrvatske, jeste kompanija Animi d.o.o.
Prema listi TOP 100 franšiza na svetu, koju je početkom ove godine objavio portal FranchiseDirect.com, Naturhouse je jedina rangirana evropska franšiza u svojoj branši. Ove godine se nalazi na 41. mestu, što je neverovatan pomak od čak 50 mesta u poređenju sa prošlom godinom.
Izvor: Franchising.pl
Priredila:
POGLEDAJTE ČLANKE
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.