Šansa na novim tržištima

Dino Šket
Tokom protekle letnje sezone E Rejuvenation je otvorio novi centar u Zadru, u hotelu Ladera koji posluje u sastavu Falkensteiner Grupe. Mada je E Rejuvenation prepoznatljiv po tome što franšizu prodaje, pre svega, kompanijama koje, na taj način, dobijaju mogućnost da otvore jedinstven wellness centar za svoje radnike – ovaj put im namera nije bila da koncept ponude „velikim sistemima“. – Ideja nam nije bila da franšizu nudimo hotelima, već smo razvili poseban program koji će sigurno biti interesantan za menadžment. Naime, želimo da privučemo klijente u predsezoni i postsezoni da koriste „incentive“ programe, koji za cilj imaju podizanje angažovanja ključnih ljudi u kompanijama. U tom periodu su troškovi smeštaja niži, kompanije šalju svoje zaposlene na nekoliko dana nagradnog odmora ili se, pak, na taj način odužuju svojim poslovnim partnerima. Već smo u pregovorima da takav jedan centar otvorimo i u Istri naredne godine – objašnjava Dino Šket, zadužen za razvoj franšizne mreže.
Trenutna preokupacija ovog franšiznog sistema je i širenje mreže van Hrvatske. – Cilj nam je da koncept koji smo osmislili i koji je dao dobre rezultate u Hrvatskoj proširimo i na tržište Srbije, ali i u druge zemlje – pre svega su nam u fokusu tržišta Engleske i Nemačke. Naš franšizni centar u okviru kompanije Žito u Osijeku pokazao se veoma uspešnim – kaže Šket.
Ulazak na tržište Srbije planiran je u nekoliko faza. U ovom trenutku, intenzivno tragaju za osobom ili kompanijom koja bi prodavala E Rejuvenation programe klijentima u Srbiji. Pored toga, i Falkensteiner hotel u Beogradu prodaje E Rejuvenation „incentive“ programe, prvenstveno za centar u Zadru, ali po želji klijenata i za Zagreb. – Ideja je da se ljudi prvo upoznaju sa našim konceptom, da se uvere u njegovu delotvornost, a da tek onda krenemo sa razvojem franšize. Cilj nam je da tržištu Srbije ponudimo, takođe, „korporativnu“ franšizu, to jest, da kompanije kupe franšizu i u okviru svojih prostorija otvore centar. Pored toga, mislimo da Beograd ima potencijala da se u njemu otvori i franšizni centar poput našeg u Zagrebu, koji bi funkcionisao po pricipu „članstva“. Trenutno, jedan od naših centara u Zagrebu ima oko 150 članova koji redovno koriste naše programe – objašnjava Šket.
Najveći potencijal vide u Beogradu, kako za otvaranje nezavisnog centra, tako i za razvoj korporativne franšize. – Ljudi su otvoreni za prirodno, cene zdravlje. Moja procena je da postoji sigurno dvadesetak kompanija koje mogu da prepoznaju značaj programa koje mi sprovodimo. Moram da istaknem da cena franšize zavisi od ugovora do ugovora jer svaka kompanija ima svoju „priču“. Na cenu utiče i veličina centra, stepen našeg angažmana u sprovođenju samih programa i dosta drugih faktora – kaže Šket.
U poslednjih godinu dana razvili su, kako kaže, i dosta novih programa i usluga, ali su želeli da jasno odvoje dva koncepta. – Prvi podrazumeva programe koji su individualni. To su ozbiljni antistres programi za poslovne ljude, individualce koji žele da ulažu u prevenciju i „napune baterije“. Mnoge studije slučaja su pokazale da naši programi daju rezultate, da ljudi jasnije razmišljaju, povećavaju sopstveni kapacitet, ali imaju i bolje odnose sa timovima unutar kompanija, pa i bolje porodične odnose. Druga grupa programa nazvana „recharge“ sprovodi se u dogovoru sa vlasnicima ili rukovodiocima kompanija u zavisnosti od toga šta žele da postignu kod svojih radnika koji bi koristili te programe – povećanje prodaje, motivacije, efikasnosti – objašnjava Šket.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.