Iz Evrope – u svet

Skinial je jedan od retkih centara u kojima se tetovaže uklanjaju na prirodan i bezbedan način, a to, između ostalog, znači i bez upotrebe lasera. Osim na matičnom tržištu u Nemačkoj, franšizne studije su do sada otvorili u Austriji, Švajcarskoj, Slovačkoj, Poljskoj, Italiji, Španiji, Danskoj, Australiji, a od kraja 2014. i u Sjedinjenim Američkim Državama. – Ekspanzija se nastavlja i ove godine – kaže Klaus Bode, direktor kompanije.
– Planiramo da otvorimo najmanje deset poslovnica u Poljskoj, Nemačkoj i Švajcarskoj, a nadamo se da ćemo potpisati i ugovor o master franšizi s partnerom iz Francuske. Pored toga, u potpunosti smo ažurirali veb-sajt kompanije, „pojačali“ timove za marketing i menadžment koji će sarađivati sa potencijalnim primaocima franšize – sve što bi olakšalo širenje Skiniala na nova tržišta – objašnjava Bode.
Ova godina bi mogla biti ključna i po pitanju „statusa“ koncepta – naime, preparati koji se koriste u Skinialu više neće biti označeni kao kozmetički, već medicinski, naglašava Bode. – To će nam umnogome pomoći da razvijemo nove proizvode i sprovedemo naučna istraživanja. U aprilu ove godine pozvani smo na vrlo značajan naučni skup u Brižu, a radi se o Evropskom kongresu o tetoviranju i istraživanju pigmenata. Uostalom, da bismo uopšte ušli na tržište SAD, naši preparati su morali da ispune vrlo rigorozne standarde – dodaje Bode.
Potencijalne primaoce franšize Skinial traži i u zemljama ovog regiona. Za master franšizu potrebno je izdvojiti 17.000 evra – to pokriva licencu za otvaranje jednog studija, garantuje teritorijalnu ekskluzivnost u Srbiji i pravo na prodaju pojedinačnih franšiza u periodu od 10 godina. Studio bi trebalo da ima tek 15-ak kvadratnih metara i može se smestiti unutar privatnog stana – uz sitne modifikacije koje bi zadovoljile neophodne higijenske standarde – ali i unutar klinike, postojećeg kozmetičkog ili estetskog salona.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.