Staro partnerstvo novi oblik: Idemo dalje kao franšiza!

Ubuduće će Carrefour u Grčkoj i regiji biti zastupljen kroz franšizni sistem, za koji će ekskluzivna (master) prava imati dojučerašnji partner u kapitalu (equity) a od sada samo franšizni partner - Marinopoulos Group
Sreda
03.10.2012.
Carrefour ostaje u Grčkoj - ali na novi način. Franšizom do boljih rezultata.
 

Francuski trgovinski lanac Carrefour (Karfur), prisutan u regiji kroz zajedničko ulaganje sa grčkim Marinopulos-om, (Marinopoulos Group) okončao je direktno prisustvo kroz zajedničko ulaganje i svoj udeo u zajedničkoj kompaniji prodao grčkom partneru, sa idejom da ostane prisutan samo kao franšizni sistem.
Grčka kompanija otkupila je 50 odsto udela u zajedničkoj kompaniji Carrefour Marinopoulos (Karfur Marinopulos) i time postala jedini vlasnik trgovačkog sistema aktivnog u široj regiji.
Time se, po rečima obeju strana, promenom biznis modela i prelaskom na potpuni franšizni model, okončava jedna era saradnje i započinje nova – otvaraju se nove mogućnost za širenje lanca na Kipru, Bugarskoj, Albaniji (gde su već prisutni), ali i ostalim zemljama regije kroz model za koji se očekuje da pokaže bolje rezultate no dosad.

Prethodno su se, još početkom 2010 godine dve kompanije dogovorile o zajedničkom nastupu u regionu: najavljeno je da će biti formirana zajednička kompanija (u formi zajedničkog ulaganja) koja će krenuti u ekspanziju u region, odnosno na tržišta Albanije, Bosne, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije. Po tadašnjoj ideji, zajednička kompanija je trebalo da razvije franšizni sistem kojim bi se nastupilo na svim pomenutim tržištima, pod brendom Carrefour. Dogovoreno je i da 60% ulaganja pripadne direktno Marinopoulos-u a 40% Carrefour Marinopoulos-u, već postojećem zajedničkom ulaganju u Grčkoj. Dogovor je predviđao da se i dotadašnje zajedničko ulaganje u Bugarskoj (80% u vlasništvu zajedničkog Carrefour Marinopoulos a 20% Carrefour-a) takođe pripoji novoformiranoj kompaniji.
No, takvi planovi očigledno su usporeni talasom krize koja je znatno preplavila čitavu regiju. Sada sledi novi oblik starog partnerstva.

Marinopulos je jedan od vodećih prodavaca u Grčkoj. Pored partnerstva sa Karfurom, franšizni je partner i za američki GAP (prisutni i na tržištu Srbije), zatim Marks&Spencer (takođe i na tržištu Srbije) i Sephora lanac parfimerija (i ovaj lanac je posredstvom Marinopoulosa prisutan u Srbiji). Kompanija je i partner američkog kafe giganta Starbubcks za Grčku.

Sa druge strane francuski trgovinski lanac Karfur posluje u više od 30 zemalja Evrope, Amerike i Azije. U svojoj mreži ima 730 hipermarketa u kojima radi oko 221.000 radnika.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?