U projekat mogu da se, kako kaže Biljana Mašić, uključe svi sadašnji i budući profesionalni kupci kompanije Metro. Osim preuzimanja obaveznog dela asortimana, trgovci koji postanu deo „Moje radnje“ nemaju druge finansijske obaveze prema Metrou. S druge strane, dobijaju besplatnu podršku u mnogim oblastima, edukaciji, marketingu, uređenju radnje, postavljanju i odabiru asortimana.
Utorak
11.12.2012.
U Srbiji sve više trgovaca počinje da širi mrežu kroz franšize ili partnerske radnje. Biljana Mašić, rukovodilac projekta „Moja radnja“, govori o prednostima za trgovce koji postanu partneri kompanije Metro.
 

Do sada je u franšizni koncept „Moja radnja“ uključeno 700 trgovačkih radnji, a interesovanje za ulazak u ovaj projekat prisutno je u svim delovima Srbije podjednako. Projekat je zasnovan na iskustvu jedne od najvećih svetskih trgovačkih kompanija, koja na taj način trgovcima prehrambenih radnji prenosi dragocena znanja: kako da preurede radnju spolja i unutra i privuku veći broj kupaca, kako da postave i izaberu asortiman u skladu sa okruženjem, kao i kako da unaprede poslovanje.

„Moja radnja“ je franšiza koju je razvio Metro. Koje sve prednosti mali trgovac ostvaruje uključivanjem u projekat „Moja radnja“?

Kao krajnji rezultat, većina trgovaca koji se uključe u projekat „Moja radnja“ može da računa na veću konkurentnost, povećanje prometa i zadovoljnije kupce. I to sve uz zadržavanje potpune nezavisnosti u poslovanju.

Jaka konkurencija je jedan od najznačajnijih faktora koji utiče na trgovce da budu otvoreniji za inovativne koncepte kao što je „Moja radnja“. U isto vreme, oni prepoznaju potencijal koji im se nudi kroz struktuirani pristup tržištu pod jednim krovom i jednim poznatim imenom. Ovakva podrška je spremno prihvaćena, jer Srbija predstavlja izuzetno konkurentno tržište. Dolazak većih lanaca, čak i u malim gradovima i selima, dodatno otežava situaciju trgovcima prehranom.

Trgovci uključeni u ovaj projekat dobijaju od kompanije METRO Cash & Carry besplatnu marketinšku podršku u vidu TV reklama, štampanog materijala, besplatnog brendiranja i edukativnih treninga. Projekat nudi trgovcima prehrambenih radnji znanje i iskustvo jedne od najvećih svetskih trgovačkih kompanija - od toga kako da preurede svoju radnju spolja i unutra i na taj način privuku veći broj kupaca, preko toga kako da postave i izaberu asortiman u skladu sa okruženjem, pa do saveta o unapređenju poslovanja.

Koliko je do sada trgovaca uključeno u projekat i postoji li područje na kojem su vlasnici malih trgovina posebno zainteresovani?

Do sada je uključeno 700 trgovačkih radnji. Interesovanje za ulazak u ovaj projekat je prisutno u svim delovima Srbije podjednako, a najveći broj radnji se nalazi u Vojvodini. S obzirom na to da su gotovo svi trgovci od ulaska u program zabeležili bolje poslovne rezultate, interesovanje za ulazak u „Moju radnju“ se ne smanjuje, naprotiv. Radnje se nalaze na teritoriji cele zemlje: u Beogradu i Novom Sadu, Vršcu, Gornjem Milanovcu, Čantaviru, Mokroj Gori, Sevojnu, Horgošu, Vranju i mnogom drugim mestima.

Koje uslove trgovac treba da ispuni da bi postao deo sistema „Moja radnja“?

Učešće u programu omogućeno je svim sadašnjim i budućim profesionalnim kupcima kompanije METRO u oblasti trgovine, odnosno trgovcima i vlasnicima trgovinskih radnji. Kompanija METRO ovim projektom podržava svoje lojalne kupce, koji se inače snabdevaju u METRO centrima, i na taj način omogućava njihov dalji rast.

Postoje li i kakve su finansijske obaveze trgovaca koji postanu deo franšiznog sistema „Moja radnja“?

Ne postoje nikakve finansijske obaveze trgovaca prema kompaniji Metro Cash & Carry. Sva podrška koju trgovci dobijaju u ovom projektu je apsolutno besplatna. Vlasnici radnji ostaju potpuno nezavisni u vođenju svog posla i svoje radnje. U delu koji se tiče nabavke u Metrou, ugovorom je definisano da trgovci u svoj asortiman, na primer, treba da uvrste određen broj proizvoda privatne robne marke.

Da li su ti trgovci u obavezi da prodaju trgovačke marke kompanije Metro?

Vlasnici radnji ostaju potpuno nezavisni u vođenju svog posla i svoje radnje. Trgovci ostaju potpuno slobodni da odluče gde žele da nabavljaju robu i u kojim količinama. Kako bi se osigurala profitabilnost projekta, postoji deo obaveznog asortimana. Procenat obaveznog asortimana je oko 10 odsto ukupnog asortimana, i u njemu se, pored ciljnih artikala za promet u radnji, nalaze i Aro robne marke. Trgovci su slobodni da i taj deo asortimana nabavljaju gde god žele.

Na koji način je definisana marketinška podrška? Ko zapravo promoviše ceo koncept?

METRO održava treninge, konsultacije o sadržaju asortimana i profesionalno nadgledanje cena u određenom sektoru. Kada je u pitanju marketing, takođe dobijaju značajnu podršku. Svakih četrnaest dana, METRO izdaje letak sa proizvodima koji se dalje distribuira lokalnim domaćinstvima i selektivno reklamira poznate brendove i proizvode privatnih robnih marki. Ovo donosi dobit obema stranama: trgovci „Moje radnje“ imaju besplatnu reklamu, a METRO povećava lojalnost kupaca. Svojim savetima za izlaganje robe METRO u prvi plan stavlja trgovca i njegovo poslovanje, a ne profit određenih brendova. Kroz projekat „Moja radnja“ u prvi plan stavljamo poslovanje kupca i njegove poslovne rezultate. Trgovci redovno dobijaju besplatne reklamne kataloge i drugu vrstu štampanog materijala. Tu je i materijal za brendiranje radnje i obeležavanje artikala. U toku je i nacionalna TV kampanja koja promoviše brend „Moja radnja“, a planirano je da se marketinška podrška proširi i na druge medije.